Nietypowy wyciek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześc,

Ja jak zwykle mam nietypowe pytanie. Otóż cieknie mi z silnika (1,5) jak stoimy przed silnikiem z prawej strony pod aparatem zapłonowym na wysokości uszczelki pod głowicą (?) jest taki uchwyt zakończony śrubą. Nie mam pojęcia do czego on służy. No i kapie mi olej stamtąd tj. z okolic tej sruby. Przykręcałem ją na maxa i nic. Czy ktoś wie do czego sluzy ten uchwyt i dlaczego cieknie ?

Poza tym mam pytanie - jesli samochód jest zasilany gazem z komuterem to instalacja ma własny silnik krokowy. Czy wymiana silnika krokowego od benzyny poprawi obroty. Po zapaleniu silnika obroty często się wieszają ( tak koło 1700) i trzeba czekać aż się ustabilizują. A może to wina automatycznego ssania(bo chyba Espero je ma?) Co da wymiana silnika krokowego (przebieg 135 tys auto 7,5 roku) ? Czy warto inwestować?
Bardzo prosze o odpowiedź.
PZDR
Bojkot
  
 
Cytat:
2005-03-23 09:31:32, BOJKOT pisze:
Cześc, Ja jak zwykle mam nietypowe pytanie. Otóż cieknie mi z silnika (1,5) jak stoimy przed silnikiem z prawej strony pod aparatem zapłonowym na wysokości uszczelki pod głowicą (?) jest taki uchwyt zakończony śrubą. Nie mam pojęcia do czego on służy. No i kapie mi olej stamtąd tj. z okolic tej sruby. Przykręcałem ją na maxa i nic. Czy ktoś wie do czego sluzy ten uchwyt i dlaczego cieknie ? Poza tym mam pytanie - jesli samochód jest zasilany gazem z komuterem to instalacja ma własny silnik krokowy. Czy wymiana silnika krokowego od benzyny poprawi obroty. Po zapaleniu silnika obroty często się wieszają ( tak koło 1700) i trzeba czekać aż się ustabilizują. A może to wina automatycznego ssania(bo chyba Espero je ma?) Co da wymiana silnika krokowego (przebieg 135 tys auto 7,5 roku) ? Czy warto inwestować? Bardzo prosze o odpowiedź. PZDR Bojkot



Hmm ten uchwyt to być może uchwyt montażowy służący do podnoszenia silnika? Najlepiej zrób fotkę albo poszukaj na forum zdjęcia na którym to cudo widać.
Poza tym stawiam, że ten wyciek pochodzi z aparatu zapłonowego. Sprawdź jego uszczelkę.

Silniczek krokowy (ten od benzyny) reguluje dawkę powietrza, a ten od gazu reguluje głównie skład mieszanki gazowo-powietrznej.
Zatem silniczek krokowy od benzyny ma wpływ na wolne obroty. Czyszczenie go zajmuje 15 minut więc tak czy siak warto to zrobić.


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2005-03-23 09:40:15 ]
  
 
Czy o to chodzi?

  
 
cześc,
Tak o to chodzi .
PZDR
Bojkot
  
 
Cytat:
2005-03-23 10:12:25, BOJKOT pisze:
cześc, Tak o to chodzi . PZDR Bojkot



Jest tak jak pisalem - to uchwyt do podnoszenia silnika.
A cieknie Ci na 99% z aparatu zapłonowego. Uszczelka za parę groszy załatwia sprawę.
  
 
Ja mialem to samo - do wymiany byla tez cewka, bo izolazcja byla sparciala.
  
 
Dzieki za rady - pójdę tym tropem. Tylko jak cieknie spod aparatu, że się zbiera olej na tym uchwycie . Po dsamym aparatem jest dość sucho.
Ale to tylko moja głupia dociekliwość.
PZDR
Bojkot
  
 
Właśnie wymieniałem ten o-ring. Kosztuje 2 PLN. Odkręcasz śrubę aparatu i cały aparat wyłazi. Oring wymienisz bez problemu
  
 
o-ring ma wymiary 30x4.Można go kupić w każdym sklepie gdzie sprzedają łożyska i uszczelnienia techniczne.Ja kupiłem za 88gr.W motoryzacyjnych muszą zarobić dlatego jest drożej.