21072 Ledwo wchodzą biegi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam problem ze skrzynia 4 ledwo mi wchodza biegi nie wiem czy to nie wina sprzegla!Czy warto go podciagnac czy poziom oleju w skrzyni jest za mały?
Prosze o jakas podpowiedz!
  
 
Najpierw pokrecic sprzeglem i zobaczyc - jesli to nie pomoze to trzeba szukac gdzie indziej przyczyn - moz sprzeglo juz zuzyte, brak oleju w skrzyni tez moze byc powodem.
  
 
U mnie jedynka slabo wchodzi - trzeba 2 razy sprzęgło naciskac czasami. A przed wrzuceniem wstecznego trzeba najpier najlepiej wrzucić jedynkę. Coś czuje, ze pojade na wymiane oleju w skrzyni.
  
 
OK dzieki!Czyli jak myslalem!
  
 
Polecam odpowietrzyć hydrauliczny wysprzęglik (czy jakoś tak) w pierwszej kolejności bo to najłatwiejsze. Wogóle sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jak ja miałem zapowietrzone to i pusty zbiorniczek to nie mogłem zmieniac biegów lub wchodziły ze zgrzytem.
  
 
Sprawdź, jak wysoko łapie Ci sprzęgło. Jeśli przy samej podłodze, to może być wina sprzęgła. Jeśli łapie w srodku lub na górze to szukaj dalej.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Yanosik - mi łapie przy samej podłodze -czyli sprzegło ma się ku końcowi tak? Czy moze sa sie tam cos podregulować?
  
 
A to nei jest tak, ze jak lapie przy podlodze to jest dobre, a jak pod koniec puszczania pedalu to zjechane? Ja tak mialem, lapalo mi bardzo wysoko i nie moglem nawet zerwac na mokrej nawierzchni, po wyregulowaniu teraz pedal musze mocno wciskac i lapioe na dole z kola teraz sie kreca na mokrym bez problemu .
  
 
Ja bym sprawdzil najpierw plyn a pozniej ewentualnie jak napisal Janisz odpowoetrzyc.Leszku mozna jeszcze podciagnac jak sie da.Robi sie to na lapie.Tam jest taka sruba ale nigdy nie pamietam czy trzeba dokrecic czy odkrecic Jesli to nie pomoze to raczej sprzeglo moze byc kiepskawe juz.
  
 
Sprzeglo wg mojej wiedzy powinno lapac jak najnizej. Przeciez jak podciagasz na srubie to pedal idzie w gore i wtedy wyzej lapie. A jak pedal jest juz wysoko to znaczy, ze po sprzegle.
  
 
a ja jako znany pesymista podejrzewalbym nie tyle zapowietrzenie, co po porstu pad wysprzelika lub/i pompy.
Czemu? Nie wiem, ale u mnie tak bylo
przy okazji warto wymienic przewod elastyczny i to cos tam przy wysprzegliku, co nie wiem jak sie nazywa
i plukanie zbiorniczka od razu (dobzr sie myje domestosem, nawet bialy kolor przywraca.

PS. domestos w ogole dobzre zmywa wszelkie oleje itp...
  
 
Cytat:
2005-03-18 18:47:53, Leszek_Gdynia pisze:
Yanosik - mi łapie przy samej podłodze -czyli sprzegło ma się ku końcowi tak? Czy moze sa sie tam cos podregulować?

Moze wystarczy wyregulować lub odpowietrzyć.

Miskiekns, jeśli sprzęgło łapie przy samej podłodze, to istnieje prawdopodobienstwo, że nie rozłącza całkowicie a zatem biegi mogą cięzko wchodzić, zwlaszcza wsteczny (brak synchronizacji).

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Coś czuje, że u mnie przydała by sie regulacja, bo wysprzeglnik i pompe i płyn mam nowe. Wszystko wymieniałem sam i zrobiłem to rzetelnie. Tylko ustawienie śruby regulacyjnej i kontry moglem dać źle, bo dalem tak jak na starym wysprzeglniku.

I teraz pytanie - czy mam odkrecać śrube w stronę konca tego trzpienia czy zakrecać w stronę wysprzeglnika????
  
 
a skad pewnosc, ze nowe czesci sa sprawne????
  
 
Cytat:
2005-03-19 00:07:51, Leszek_Gdynia pisze:
Coś czuje, że u mnie przydała by sie regulacja, bo wysprzeglnik i pompe i płyn mam nowe. Wszystko wymieniałem sam i zrobiłem to rzetelnie. Tylko ustawienie śruby regulacyjnej i kontry moglem dać źle, bo dalem tak jak na starym wysprzeglniku. I teraz pytanie - czy mam odkrecać śrube w stronę konca tego trzpienia czy zakrecać w stronę wysprzeglnika????


Najprościej sprawdź luz ręką. Jeśli możesz ruszać dzwignia sprzęgła (tą przy silniku), tzn, że musisz zwiększyc naciąg (zmniejszyć luz na pedale sprzęgła). W tym celu wykręcasz nakrętke regulacyjna w strone końca śruby.


-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.

[ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-03-19 05:13:56 ]
  
 
Cytat:
2005-03-19 05:12:33, Yanosik pisze:
Najprościej sprawdź luz ręką. Jeśli możesz ruszać dzwignia sprzęgła (tą przy silniku), tzn, że musisz zwiększyc naciąg (zmniejszyć luz na pedale sprzęgła). W tym celu wykręcasz nakrętke regulacyjna w strone końca śruby. [ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-03-19 05:13:56 ]



Dzięki - wszystko jasne.

Adaś - są sprawne bo działają poprawnie.
  
 
Ku ścisłości, luz jałowy pedału sprzęgła powinien wynosić 25-35 mm.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Cytat:
2005-03-18 19:09:30, Pablox pisze:
A to nei jest tak, ze jak lapie przy podlodze to jest dobre, a jak pod koniec puszczania pedalu to zjechane? Ja tak mialem, lapalo mi bardzo wysoko i nie moglem nawet zerwac na mokrej nawierzchni, po wyregulowaniu teraz pedal musze mocno wciskac i lapioe na dole z kola teraz sie kreca na mokrym bez problemu .



regulowales sam czy ktos ci to robil? bo mam ten sam problem i chcialem to roziwazac jakos ale niewiem jak sie to reguluje...
  
 
Ja wiem jak to u niego było zrobione, bo przy tym bylem - trzeba śrubę wkręcać w kierunku wysprzęglnika.
  
 
tzn jak jest dostem do tego spod auta? czy tzreba rozebrac cale sprzeglo? i w ktora dokladnie strone?