Nierówna praca na wolnych obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaka może być przyczyna, że essi nie równo pracuje na wolnych obrotach na gazie tak?
Mam gaz II gen., 1.6. 16v, nowe przewody i świece.
Gazownicy mi powiedzieli że to może być wina cewki, ale po sprawdzeniu cewka była ok wiec wymienili mi tylko świece.
Jak moge sam sprawdzić cewkę czy jest ok?
W przyszłym tygodniu jeszcze raz do nich pojadę ale do tego czasu może sam coś wykombinuję. Wypisujcie wszystko co wam przyjdzie do głowy.
  
 
moze gazik kiepski....
  
 
ja tak mialem kiedys w megance.za duzo dostawał powietrza.spróbuj mu troche przytkac rure dolotową filtra zimnego powierza.
  
 
Cytat:
moze gazik kiepski....



mam instalkę Elpigazu i wydaje mi się że jest ok, bo do tej pory nie miałem najmniejszego problemu. dynamika auta prawie się nie zmieniła, za dużo nie pali.

Cytat:
ja tak mialem kiedys w megance.za duzo dostawał powietrza.spróbuj mu troche przytkac rure dolotową filtra zimnego powierza



już próbowałem i raczej nie pomogło.

a może to wina zaworu elektromagnetycznego gazu lub sondy lambda?
zauważyłem też że kiedy jadę powoli i zaczynam hamować lub kiedy stoję i włączam jakieś urzadzenie elektryczne np ogrzewanie tylnej szyby to na chwilę mu spadają obroty tak jakby miał za mało prądu. ale na benzynie jest ok wię to chyba ewidentna wina gazu.
  
 
a w benzyniaku 1,8 bez gazu od czego moga falowac ??
  
 
u mnie w 1.8 tez minimalnie skacza... moze ten typ tak ma...
  
 
Cytat:
2005-03-18 19:20:40, ZEUS666 pisze:
a w benzyniaku 1,8 bez gazu od czego moga falowac ??



obstawiam silnik krokowy
  
 
a ja mam odwrotnie, na gazie pracuje równo i spokojnie a na benzynce nie za bardzo, z tym że nie jest to falowanie obrotów /jak przy uszkodzonym krokowcu/ tylko takie trzęsienie, nerwowa praca motoru.
może ktoś ma jakiś pomysł?
  
 
Cytat:
a ja mam odwrotnie, na gazie pracuje równo i spokojnie a na benzynce nie za bardzo, z tym że nie jest to falowanie obrotów /jak przy uszkodzonym krokowcu/ tylko takie trzęsienie, nerwowa praca motoru.



no właśnie ja mam to samo tylko z gazem. jeśli ktoś mi napisze czemu jest tak na benzynie to może wykombinuje czemu jest tak na gazie.
czy jeszcze ktoś ma jakieś pomysły?
  
 
przyczyn nierównej pracy jest wiele, zresztą wszyscy wiecie, temat wielokrotnie przerabiany na forum, ale co do cewki chyba jedyny sposób to znależć zioma z essim(niekoniecznie 1,6 w wielu modelach jest taka sama) i poprostu przełożyć cewke od niego do siebie, albo odwrotnie. Tesh to przerabiałem, mój gaziarz stwierdził, że 100% cewka, albo jak nie to zawory niedotarte, w porach miałem równo, po przełożeniu cewki od kumpla okazało sie że wszystko z nią jest ok. , gaziarz wymiękł, a przyczyne znalazłem sam i była ona banalna - poluzowany jeden z przewodów wysokiego napięcia na świecy!!!
  
 
Tomcat,
a nie jest tak, ze po jakimś czasie nierówna praca na niskich sie stabilizuje??? Jak wpadniesz do wody to nierówna praca sie nasila???
Można przeczyścić wszstkie przewody. W tym i masę od akumulatora.
Jeśli nie masz orginalnych przewodów wysokiego napięcie powrociłbym do motorcrafta. Na moich starych motorcraftach pracuje lepiej niż na Janmorach.
Temat jest rozwojowy jeśli oda się nam go rozwiązać to wielu Klubowiczów uszczęśliwi.
Jeszcze warto sprawdzić taką rurke która wcodzi do czarnego pudełka po lewej stronie poniżej akumulatora w silniku 1,3.