Obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc! Kupiłem dzisiaj zegary z obrotomierzem do MK4 takie same jak miałem wcześniej. Po założeniu wszytko OK, oprócz obrotomierza który oszukuje jak najęty; przy 900obr/min pokazuje 1800 przy 3000 pokazuje 6000 co to się stało? wszystkie numery się zgadzają z tym starym zegarem.... prosze o w miare szybką odpowiedź....dziękuje i
pozdrawiam......
  
 
Sprobuj pokrecic potencjometrem, ktory jest na plytce obrotomierza, tylko zapamietaj poczatkowe ustawienia.
  
 
....ale ja nie mam żadnego pokrętełka na obrotku...
  
 
A może ktoś wcześniej przy nich grzebał; np. zdejmował wskazówki i potem żle je założył
  
 
...nie , nie napewno nie było grzebane nic bo są pląby orginalne i po śrubkach widać ze nie były ruszane. Kiedyś miałem problem z iskrą, i wumieniałem modół aparat zapłonowy i cewke może to coś związane z tym?
  
 
Masz pokretelko, tylko musisz zdjac obrotek. Chociaz to jest bardzo dziwne, wyglada tak, jakby dostawal dwa razy za duza czestotliwosc. Jestes pewien, ze sa to zegary od benzyniaka?
  
 
tak na 100% są od benzyniaka wszystkie symbole ma takie same jak poprzednik miał. Zerkając na stary wyjęty z zegarów obrotomierz, dostrzegłem to pokrętełko, jest to czarny potencjometr o symbolach R8 ??
  
 
Radku to ja ci powiem jeszcze cos dziwniejszego moj obrotomierz po odpaleniu wskakuje na 1500 i ani drgnie
  
 
Komarek - mozesz sprobowac pokrecic, ale zapamietaj ustawienia poczatkowe.

Inferno - Na Twoja padline przyjdzie czas to sie porobi
  
 
hmmm ... no to ide pokręcić , chyba że poczekać do poniedziałku, udać się do jakieś elektryka i niech on szuka przyczyny pod maską w kablach. Bo coś mi to nie daje spokoju. W zegarach nie było nic grzebane i wolał bym tam nie zaglądać, gdyż kiedyś zmieniałem w starych podświetlenie na czerwono i złamałem igiełke od wskazuwki obr. Chyba że to sprawdzona metoda....?
  
 
Radek ty naprawde wiesz jak podniesc czlowieka na duchu hehe, ale licze na pomoc z twojej strony
  
 
mam takie pytanko jeszcze skąd obrotomierz bierze sygnał w MK4 na monowtrysku ???
  
 
Powiem Ci, ze ja w K-Jetronicu nigdy do tego nie doszedlem. Na cewce nie chcial dzialac, na czujniku Halla tez nie - wiec z jakiegos modulu, ale pojecia nie mam. Ze schematow wynika, ze niby z cewki
  
 
hehehee...wielka nie wiadoma...ide obadać ten potencjometr, skoro jest to może po to?
  
 
Nie wiem jak to jest w naszych MK4 ale w niektorych autach obrotomierz podpiety jest do alternatora
  
 
noi kręciłem tym "potencjometrem" i lipa. Ma moze ktoś jeszcze jakies pomysly?
  
 
Cytat:
2005-03-18 19:03:01, Inferno pisze:
Nie wiem jak to jest w naszych MK4 ale w niektorych autach obrotomierz podpiety jest do alternatora



Ja mam obrotomierz podpięty do alternatora w dieselku 1.8 mk5, teraz mam z nim problem bo chyba zalałem alternator, dziś przedmuchałem go, podsuszylem, a obrotek dalej wariuje, do tego chyba nie mam ładowania, help!!!!

sorry za wklejenie się w wątek, ale jestem zdesperowany
  
 
...czy moze być to wina słabego akumulatora?
  
 
... słaby akumulator ... chyba nie
ale Cię pocieszę że ja mam podobny problem z obrotomierzem jak narazie to dałem sobie spokój. No ale z ciekawością będę śledził post może coś się dowiem
W każdym bądź razie dzwoniłem raz do serwisu forda i powiedzieli że trzeba będzie zdiagnozować silnik niestety to kosztuje u nich 170 zl, ale można również dać 100 nie w Ford-zie
  
 
Tutaj chlopaki poczytajcie . . .