Problemy z silnikiem 1,4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupilem niedawno poldka z silnikiem Rovera 1,4, kupujac go mialem nadzieje ze jesli chodzi o dynamike bedzie sie znacznie roznil od zwyklych poldkow ale jak narazie sie rozczarowalem!najwiekszy problem to to ze nie chce sie on wkrecac na obroty-tzn. jak mu wcisne gazu np. na postoju to ma taka "zawieche" tak jakby sie dlawil i dopiero po chwili wchodzi na oborty!i mam teraz pytanie-wykrecilem swiece patrze cale czarne, okopcone mowie sobie kupie drugie moze to jest powod ze sie nie chce "wkrecac"-zalozylem nowe lepiej wchodzil na obroty, przejechalem okolo 20 km i to samo!dodam takze ze pali CHYBA za duzo bo staram sie jechac w miare delikatnie a na miescie spala mi w granicach 12 litrow beznyny! co jest?zly sklad mieszanki?odp. mi plis
  
 
pliiiis - czego tak jęczysz? To forum samochodowe a nie porad kosmetycznych.
Twoje podejrzenia co do składu mieszanki mogą być słuszne. rover ma wtrysk i niestety sondę lambda - która czasem moze sie popsuć. Daje jakieś napięcie niezależne od składu mieszanki, a komuter to przyjmuje za pewniak i dalej miesza składem. Mozliwe że napięcie z lambdy jest za niskie i komuter stale zwiększa dawkowanie mieszanki. To by tłumaczyło duze spalanie. Co do mułowatosci - to też może mieć jakiś zwiazek. Np. sonda z GLI abimexa i MPI - GSI lubi sie zablokować na napięcie ok 400-500mV i wtedy komp stara sie zubozyć mieszanke.
Podłacz sie z woltomierzem pod sondę lambda - jej zakrez pracy jest od 0mV do 800-1000mV. Obserwuj wskazania woltomierza, mozesz go pogazować na postoju. Jeśli napiecie nie przekroczy 500-600 mV to masz sondę do wymiany. Acha - użycie benzyny ołowiowej takze niszczy sondę.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A jeśłi okaże się że sonda jest sprawna to sprawdź jescze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jest schowany za głowicą na trójniku wyjściowym i ma wtyczkę na dwa kabelki. Kolor chyba brązowy. Na zimnym silniku powinien mieć kilka kiloomów a na ciepłym kilkaset

No ale jeśli byłby to czujnik to silnik zymny silnik wkręcałby się dobrze ale mógłby mieć problemy z wolnymi obrotami.
  
 
Jak jest katalizator to może być zatkany przez stosowanie paliwa z ołowiem lub popękany wkład od wjechania np w wode przy rozgrzanym katalizatorze . Ale na poczatku skup się na zlokalizowaniu przyczyny okopcenia świec.
  
 
Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa. Może jest za wysokie. Może uszkodzony jest podciśnieniowy regulator albo jakiś jego wężyk. W ostateczności może przytkał się gdzieś przewód od powotu nadmiaru paliwa do zbiornika.

Z pogranicza tjuninku podwórkowego: Jak najłatwiej zwiększyć ciśnienie w listwie wtryskowej?? - zmniejszając przekrój przewodu powrotnego.

Spytaj AndrewS-a jak jemu chodził DF zanim założył oryginalne przewody powrotne. Może objawy były podobne.