[e32 M60 3l V8]problem z "obwodem pierwotnym ukladu zaplonu"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
po podlaczeniu interfejsu do kompa wyskakuje blad w "pier. obw. ukl. zapl."...tylko co to jest??!! i co sie sklada na te obwod?...dodam ze na kazdy cylinder w tym silniku jest osobna cewka...tylko mam ciagle problem z nierowna praca i ciagle swiece barwia sie na czarno...nie wiem dlaczego tak jest!!!...podobno mogla tez trzasnac membrana za kolektorem albo moze lapac lewe powietrze...jednak chyba nie byloby wtedy problemu z czarnymi swiecami...juz nie wiem co sie dzieje...poza tym silnik na obrotach biegu jalowego drga...poza tymi usterkami wszystko jest ok...silnik ma ogromnego kopa i pracuje przyzwoicie na wyzszych obrotach...no jednak te niedomagania sa bardzo denerwujace...bylbym wdzieczny za kazda pomoc i sugestie!! z gory dzieki!!!
  
 
W tym momencie zdanie kompletnego laika w sprawach elektryki : --- ale czasem właśnie i coś takiego może pomóc

Jak sobie przypominam to cewka zapłonowa ma uzwojenie pierwotne i wtórne - na pierwotnym jest napięcie 12 V , na wtórnym natomiast te kilkanaście tysięcy V, które w postaci iskierki zamienia w cylinderkach mieszankę na "POWER"


Zatem...może chodzi tu właśnie o ten pierwotne uzwojenie ?

Albo też ogólnie o część układu zapłonowego, w którym płynie wspomniane przeze mnie napięcie 12 V ?

Pozdrawiam

Tomasz

P.S. Zupełnie nie na temat ale przypomniał mi się właśnie humorystyczny tekst, który zwykł był opowiadać kolega-branżowy "bliźniak" wujka-elektryka mojego dobrego przyjaciela.
Brał kabel elektryczny, przecinał go teatralnym gestem i pytał :
"No powiedz mi...jakim cudem przez ten kabel płynie prąd... przecież tu nie ma żadnego kanału żeby mógł płynąć"
  
 
nie no dzieki...ale tyle to sie domyslilem/wiem mniej wiecej ;]///moze panowie macie jakies inne teorie ;] dzieki pozdro!!
  
 
Cytat:
moze panowie macie jakies inne teorie


tu nie ma innych teorii. tommy74wro dobrze pisze. musi tu chodzic o uzwojenie pierwotne, którejś z cewek. tylko skąd to komputer wie? świece barwią się na czarno kiedy olej dostaje się do cylindrów lub zbyt dużo paliwa podaja wtryskiwacze. sprawdź ciśnienie na listwie. powinno się zawierać w jakimś konkretnym przedziale.
pozdrawiam
  
 
Czasami jest to wina akumulatora nie może być "padnięty"
  
 
byłem z podobnym problemem w serwisie"bosch" problem był w"błąd w układzie zapłonowym". wymiana świec na nowe i fajek zapłonu nie dużo dały. mechanior powiedział, że nie da się zdjagnozować cewki( czy to prawda?). podmieniał pojedyńczo cewki, aż metodą prób i błędów doszedł która i ję wymienił. od tamtej pory inny samochód. koszty były znaczne. cewka 350zł, świece 30zł każda, a fajki 35zł każda. robocizna. rachunek? nieco ponad 1000zł. części podobno same oryginalne.
nieżycze nikomu.
  
 
Nie ma co kombinować, tylko sprawdzić regulator napięcia, akumulator, a potem brać się za wymianę cewek zgodnie z sugestią krzyśka77
  
 
Z tego co widziałem w serwisie to można przeprowadzić diagnostykę cewek.Niestety do tego jest potrzebny komputer z funkcją oscyloskopu i coś w stylu cęg pomiarowych.Niewiele warsztatów dysponuje takim sprzętem.Pomiar odbywa się w sposób nieinwazyjny (bez odłączania i uszkadzania izolacji) a diagnozę wystawia się najczęściej porównując przebiegi na poszczególnych cewkach.Nie wiem jak wygląda dostęp do cewek w V8 (nie przyglądałem się w swoim) ale w samochodach z przewodami wys .napięcia wykonuje się to bez problemu. U mnie objawy są podobne ale zacznę od wymiany świec i fajek.Jak nie pomoże pojadę na diagnostykę.Jak usuniesz ten problem napisz.
Pozdrawiam i życzę powodzenia!
  
 
w sprawie tego regulatora to on jest razem ze szczotkami w alternatorze ??!!
  
 
nie wiem czy bmw odbiega od normy, ale normalnie przy alternatorze są tylko diody prostownicze, regulator jest zazwyczaj osobnym użą dzeniem, im nowsze auto tym mniejsze. często jest w skrzynce bezpiecznikowej , lub przekażnikowej. ale nie wiem na pewno gdzie w bmw.
można też łatwo sprawdzić prąd ładowania na różnych prędkościach obrotiwych, jak wyjdzie pomyślnie to regulator można wykluczyć. robi to się na klemach aku, ale radze to zlecić warsztatowi, bo łatwo spalić diody prostownicze.

[ wiadomość edytowana przez: krzysiek77 dnia 2005-03-22 11:00:40 ]
  
 
Ogólna instrukcja testowania cewek zapłonowych znajduje się TU
W przypadku niektórych cewek zapłonowych stosowanych w BMW (z logo ZUNDSPULE), może występować specyficzny defekt (warto przeczytać TO), którego nie da się zdiagnozować. Co ciekawsze, defekt ten może doprowadzić do uszkodzenia komputera. Wniosek jest jeden - cewki z logo ZUNDSPULE należy jak najszybciej wymienić na BREMI, Bosch lub BERU.
  
 
regulator napiecia w bmw jest w alternatoze. przepraszam za pomylke.