HELP!!! ZIMNY SILNIK.. Dziwna praca POMÓŹCIE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!! mam pewien problem może pan zna rozwiązanie .. Pisze do pana gdyż już niemam siły Mam Forda Escorta 1,6I EFI 90 KM wtrysk rok prod 1994 . Mniej wiecej od wymiany rozrządu (rolki i pasek) zaczęły się dziać dziwne rzeczy z silnikiem tzn. gdy silnik jest zimny obr. 1200-1300 pozniej po jakiejś 2-3 min spada do 1000-900 obr temperatura rośnie. I podczas jazdy samochod jakby przy obr. 1500-1900 jeszcze mniej wiecej zimny dziwnie sie dławi(nie przerywa) ciezko to opisac ... gdy dam gaz w podłoge to normalnie obr podchodza do gory zmiana biegu 2 pedal w deche 60 km/h wrzucam 3 i słychać stukot ( a nawet niecałkiem) tak jakby silnik nieciagnął albo nie palił na jeden cylinder . Gdy samochod sie rozgrzeje po 5-6 min jazdy objawy znikają i samochod lata jak zwykle nawet 4 bieg przy 60-70 wrzucam i jest cisza na silniku ... Powiem tak wymieniona sonda lambda na nowke Walkera, nowe świece NGK platynowe, sprawdzane kable wysokiego napiecia sprawne, przekladany przepływomierz z innego samochodu kolegi taki sam silnik, Samchod był na diagnostyce podlaczony pod komputer sprawdzany jak zimny i jak ciepły żadnych usterek elektrycznych niewykazało (ten mechanik powiedział że to albo zawory albo hydro popychacze) - mógłbym to przyjąć do wiadomości ale dlaczego po 5-6 min samochod pracuje normalnie .Sprawdzane ciśnienie paliwa i przewody paliwowe. JUŻ NIEMAM POJECIA CO TO JEST... Aha cewka tez sprawdzana tez OK... Może jakieś spostrzeżenia lub dobre ray DZIĘKI Z GÓRY
  
 
a przy zmianie rozrządu pasek nie przeskoczył? takie chyba są właśnie objawy. kto ci to robił? sam?
  
 
Nie sam tego nie robiłem aż tyle się nieznam normalneie samochod był u mechanika...
  
 
przymominam sobie ze ktos wlasnie pisal na forum o takim zjawisku ze jak pasek bedzie przestawiony o jeden zabek wzglednie zle ustawione kolo od walka rozrzadu to silnik moze nierownomiernie pracowac na niskich obrotach
  
 
Jeżeli po rozgrzaniu silnik pracuje normalnie to raczej nie będzie rozrząd. Gdyby to był rozrząd to cały czas pracowałby nierówno tzn. nawet po rozgrzaniu. Jeśli na ciepłym silniku problem znika to może mechanik ma racje i to rzeczywiście wina zaworów lub popychaczy (aż tak się nie znam).
  
 
Cytat:
2005-03-24 10:20:15, tomcat pisze:
Jeżeli po rozgrzaniu silnik pracuje normalnie to raczej nie będzie rozrząd. Gdyby to był rozrząd to cały czas pracowałby nierówno tzn. nawet po rozgrzaniu. Jeśli na ciepłym silniku problem znika to może mechanik ma racje i to rzeczywiście wina zaworów lub popychaczy (aż tak się nie znam).



Niekoniecznie, slyszalem o przypadkach kiedy na zminmy bylo zle, a na cieplym w miare oki. Pozniej okazalo sie, ze rozrzad byl przestawiony, a dziwne dzwonienie spowodowane bylo niemalze stykaniem sie zaworu z tlokiem. Najpierw sprawdzilbym rozrzad, czy jest na znakach.
  
 
Ja tez najpierw zobaczylbym ten rozrzad, bo tu nie ma zartow. Jesli ok, to proponuje zerknac na sonde lambde, ewentualnie zrobic analize spalin. Kiedys mialem tego typu problem, komputer tez nic nie wykazal, a sonda nie pracowala, bo kostka byla przerdzewiala...
  
 
Witam serdecznie otóż na komputerze sprawdzane było i sonda dobrze działa dla pewności sprawdzałem też 2 sztuke Bosha i wszystko prawidłowo ( teraz mam Walkera zamontowaną ale ta oryginalna motorcrafta też działa ale zostawiłem nówke). Sprawdze jeszcze skład spalin Dzięki POZDRAWIAm
  
 
Lepiej daj do sprawdzenia czy pasek nie przeskoczył... bo ze spalinami to da się przeżyć, a sprawdzenie paska to nie jest dużo roboty... a konsekwencje złego założenia mogą być tragiczne w skutkach