1.8 TD raz jeszcze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie szanownych Essiarzy? Essowników? Posiadaczy Escorta Ponieważ w ostatnim czasie stan moich funduszy trochę sie powiększył postanowiłem zakupić autko. Po przeglądnięciu masy ofert, nieprzespanych nocach i wypaleniu palety papierosów zupełnie przypadkiem znalazłem Escorta 1.8 TD z interkulerem (ide se, patrze se, a tu kartka wisi se), a to wszystko zapakowane do pięknego haczbaka rocznik 1996. Autko ma natrzaskane prawie 200kkm (co jest chyba normą dla tego rocznika). Zakochałem się natychmiast w turbinie Po wstępnych oględzinach i znalezieniu kilku skorodowanych miejsc dorwałem się pod maskę, aby nacieszyć oczy silnikiem idelanym do moich potrzeb. Niestety, moja wiedza o "turbodizlachzinterkulerem" jest obecnie na poziomie wiedzy, że mam to w autobusie z tyłu

Przystapiłem więc do oględzin. Silnik zapalił bez problemów (ale wiosna z oknem, więc to nie dziwne). Puścił małą chmurkę czarnego dymu zaraz jak silnik zaskoczył. A potem nic Ani grama dymu z rury. Silnik nie czyszczony od dawna, więc zobaczyłem sliczne zacieki (nie wycieki) przy pokrywie zaworów. Przez bagnet olejem nie rzuca, teroetycznie git. Jazda próbna tez fajna, bo autko zrywne. Zawieszenie twarde jak w taczce (do tej pory bujałem sie Daj Ewo), ale nic nie napierniczało. Myslę - w końcu trafiłem na fajne autko za dobre pieniądze

Jednak po przeanalizowaniu zawartości forum i niecnym wykorzystaniu funkcji sercz znalazłem kilka uwag z serii "Jak to sprawdzić". Możliwe, że coś mi umknęło i przeraszam najmocniej z góry. Oto moje pytania:

1. Jak sprawdzić turbinę, ocenić ile życia jej jeszcze zostało? Czy jest to stosunkowo proste, czy trzeba jechać do fachowców, aby rozebrali ją w mak i wywróżyli z fusów które w niej znajdą? Jesli tak to jakie są koszty takiego sprawdzenia.
2. Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach?
3. Na co jeszcze zwrócić uwagę, co można dostrzec gołym okiem?
4. Czy istnieje możliwość przewidzenia jak autko będzie paliło w zimie bez pędzenia na biegun północny w celu wykonania odpowiednich testów?

Jeśli obyłoby sie bez pomocy specjalistów dojących moją sakiewkę zwiększa to szanse na śliczne alufelgi Ale z drugiej strony wywalić kasę na ładną skorupę jest chyba jeszcze gorszym rozwiązaniem...

Pozdrawiam i dodam nieśmiało, że liczę na pomoc
Grubcio
  
 
Vitaj
Po piervsze gratuluje jedynego słusznego vyboru. Frakcja Bocianóv rośnie v siłe
Po drugie odpoviadajac na pytania:
*Turbine mozesz obadac organoleptycznie zdejmujac puszke filtra powietrza. Vidac vtedy virniczek, ktory powinien byc blyszczacy i bez oleju. Oczyviscie mozesz ja spravdzic u fachovcov ale to dosc drogie.
*Przy okazji moze vyczyscic intercooler,ale nie koniecznie.
*Co do odpalania mozesz spravdzic czy sviece zarowe sa nie przepalone.(poruszany byl temat jak spravdzic je bez vykrecania)
i jesli stopien sprezania masz w normie (nie pamietam niestety ile ma byc) a teraz pali za dotknieciem to sadze ze v zimie nie bedzie najmniejszego problemu z tym.

Pozdraviam V.
Ps.Napevno zaraz kierovnicy Bocianov cos dodadza.
  
 
Sprężanie coś około 28-30 atm.
Cóż tu napisać. Ja bym go brał
4 lata temu też stanąłem przed taką essinką i bez sprawdzania czegokolwiek powiedziałem "BIORĘ" i mam go do dzisiaj i jeszcze dłuuuuuugo planuję nim pojeździć bo jak narazie nie dzieje się z nim absolutnie nic (poza normalnym zużywaniem materiałów eksploatacyjnych i łączników stabilizatorów :p ).