Wskaznik cisnienia oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam takie pytanko co pokazuje wskaznik cicnienia oleju. czy jest mozliwosc zalozenia czegos takiego w malcu
  
 
Wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje ciśnienie oleju
Można coś takiego założyć w malcu. Kupujesz czujnik np. z sc, wiercisz otówr w misce olejowej gwintujesz i wkręcasz.
  
 
Cytat:
2005-03-26 23:46:10, Chudy89 pisze:
Kupujesz czujnik np. z sc, wiercisz otówr w misce olejowej gwintujesz i wkręcasz.


chyba ci sie pomylilo z czujnikiem temperatury

>>>tutaj<<< jest topic o podlaczeniu cisnienia oleju

[ wiadomość edytowana przez: kabul dnia 2005-03-27 00:15:51 ]
  
 
hmm no to byl moj temat i niedokonca sie zrozumielismy ale spox, teraz mam nowe zegary VDO od audi quattro 80 volt/ cisnienie oleju/temp. oleju mam 2 potrzebne czujniki ale nimam kompletnie pojeci ajak zamontowac cisnienie , bo temp. oleju to wiem ze w miske wkrewcic ale cisnienie?>?
ps. podlaczalem sie pod czujnik maluchowski do wskaznika tego VDO i jak odpalilem malca to bylo ponad 6 BARow ??
  
 
To faktycznie mi się pomyliło Przepraszam
  
 
czujnik maluchowski nie jest czujnikiem manometrycznym
wskazuje tylko 2 pozycje: jest cisnienie nie ma cisnienia
potrzebny ci taki czujnik ktory ze zmiana cisnienia zmienia rezystancje a co za tym idzie prad idacy do wskaznika
pozdrowki
  
 
wiesz ja teraz czunjkiki mam , a jak juz bym chcial podlaczyc cisnienei to gdzie wpiac czujnik??????
  
 
wykrec zaslepke - bodajze na imbus "z otworu technologicznego" w obudowie rozrzadu i tam wkrec czujnik
  
 
Cytat:
2005-03-26 23:46:10, Chudy89 pisze:
Wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje ciśnienie oleju (...)


Innej odpowiedzi na to pytanie faktycznie trudno udzielić .


Cytat:
Kupujesz czujnik np. z sc, wiercisz otówr w misce olejowej gwintujesz i wkręcasz.


Jak już Kabul napisał w miskę to nie za bardzo bo tam raczej ciśnienia nie ma . Nie wiem co to za (p)otwór, o którym Zoltar pisał ale od biedy można by wywiercić otwór w bloku obok obecnego tam czujnika ale trza by trafić w magistrale. Jeśłi ten "otwór technologiczny" używany jest np. do pomiaru ciśnienia przy badaniu stanu silnika to jak najbardziej sie kwalifikuje. Z tego co wiem w Poldkach (przynajmniej tych, które miały wskaźnik ciśnienia) stosowany był taki czujnik 2in1 - było wyjście zarówno na lamke (0/1) jak i na wskaźnik (liniowe). Tylko małe prawdopodobieństwo żeby charakterystyka była taka sama dla czujnika z Polda i Audi . No chyba że to Audi miało tak samo rozwiązany czujnik, wtedy już zostaje tylko kwestia ewentualnego "uzgodnienia gwintów" .

ps. Jak napisałem jakąś bzdure to sorry, poprawie na trzeźwo najwyżej...
  
 
ten otwór znajduje się w osłonie łąńcuszka rozrządu. w jego prawej, górnej (godzina 2) części, patrząc na pokrywę w taki sposób w jaki jest zamontowana na silniku. mankamentem tego rozwiązania jest to, że czujnik będzie pokazywał ciśnienie na początku a nie na końcu układu.


ps.
z tego co mi kiedyś gość w sklepie mówił, to czujnik w maluchu i polonezie jest taki sam (ten który odpowiada za kontrolkę). ale w polonezach jest jeszcze jeden, od manometru. gość mówił też że one się psuły i dlatego zrezygnowali z nich w późniejszych wersjach poldka.
ale jaki z tego wniosek. gwit do czujnika manometru na 99% jest taki sam jak czujnik w maluszku. więc pewnie da się to jakoś podmienić.
no i jeszcze jedna kwestia. w maluszku jest mniejsze ciśnienie niż w poldku, więc nie przestraszcie się jak manometr będize mniej pokazywał

[ wiadomość edytowana przez: jakubwi dnia 2005-03-27 09:26:41 ]
  
 
Pisałem kiedys w podobnej sprawie do NITRO:
Cytat:
Mam w malcu wskaźnik z Łady a czujnik z poldera. Nie z tym problemu. Żeby zamontować czujnik (ja zamontowałem go w miejscu czujnika kontrolki ciśnienia) trzeba rozwiercić otwór po starym czujniku i nagwintować 14x1.25 (skok gwintu) albo dorobić sobie u tokarza taką przejściówkę. Czujnik kontrolki zamontowałem w miejscu zaślepionym przy obudowie rozrządu. Czujnik wskaźnika jest sterowany masą. Podłącza się go tak jak czujnik temperatury (patrz topic LukaszaC). Ogólnie działa bez zarzutu już ponad rok.

  
 
Jak dobrze pamiętam mojego maluszka, to ten otwór jest przed zaworem regulującym ciśnienie oleju, czyli na samym początku układu olejowego, najbardziej wiarygodny stan tego co dzieje się z ciśnieniem oleju będziesz miał na końcu układu smarowania, czyli najlepiej właśnie jakąś przejściówkę albo trójnik.