Przełozenie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy nie bedzie problemu z wlozeniem silnika 1.6 do mojego 1.4 ??

Ile taka operacja moze kosztowac ?
  
 
... raczej problemu nie bedzie ..... ale dobsze by było jakbyś mial dawce .... a nie saam silnik ..... potrzebna tesh bezie elektronika .....
  
 
tak jak mily-swiety mowi, najlepiej sie to robi jak masz dawce, ja tak robilem u siebie, z jednego wyciagam i wkladam do drugiego, wszystko pasuje jak marzenie i 0 nerwow bo sam silnik to nie wszystko, u mnie trzebabylo tez cala wiazke elektryczna no i oczywiscie silnik kompletny z osprzetem (1,3 gaznik -> 1,6 XR3i)

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-03-27 16:55:54, mIRCoslaw pisze:
u mnie trzebabylo tez cala wiazke elektryczna no i oczywiscie silnik kompletny z osprzetem (1,3 gaznik -> 1,6 XR3i) Pozdrawiam


A do czego ta wiązka ci była potrzebna??
  
 
no chyba jak mial gaznik 1.3 to tam za duzo kabelkow nie ma Tam wlasnie trzeba chyb wiazke przelozyc po mojemu.
  
 
Zerknij do jego profilu i popatrz jaki ma opis przy mocy auta
  
 
Chyba bedzie prościej zapytać MIRCoslawa czy ma w tym silniku kompy czy też nie
  
 
... niop wiesz Irek ..... zamienić z XRi na RS 2000 może byc prościej ... ti jush na pewno bardziej technicznie zaawansowane silniki niż 1.4 a XRi .....
  
 
aaaaa rzeczywiscie, on mial mkV wogole Pomylka.
  
 
mi sie wydaje ze jak wrzucil silnik od xR3i (tak ma napisane w modyfikacjach) to chyba wrzucil silnik z wtryskiem...
  
 
A mi tylko chodzi i jedną sprawe mianowicie... jesli MIRCoslaw ma silniczek XR3i 105 koni to prawdopodobnie jest on bez kompów a jesli tak jest to po cholere mu była potrzebna wiązka??
  
 
irek... nie wiem jak to jest z moca... u mnie jest niby 112 ale ze 30 zdechlo ...

ale literka "i" znaczy injection... czyli wtrysk... a wtrysk znaczy komputer
  
 
Cytat:
2005-03-27 18:15:37, Quattro pisze:
ale literka "i" znaczy injection... czyli wtrysk... a wtrysk znaczy komputer


A to ja ci powiem guzik prawda jesli ma bez kompów to wtrysk jest typowo mechaniczny
  
 
sorry upgrade... u Fiata tego nie bylo...

i ja jeszcze auta na mechanicznym wtrysku nie widzialem
  
 

Wtrysk mechaniczny K-Jetronic..
Zacznijmy od tego że jest to wtrysk o ciągłym podawaniu paliwa - k jak "konstans", czyli paliwo leje się wtryskiwaczami czy zawór jest otwarty czy też nie. Paliwo jest podawane pod ciśnieniem do urządzenia rozdzielającego paliwo na poszczególne cylindry. Dawka paliwa jest uzależniona od temperatury i wychylenia "drosenklappy" czyli takiego dekla którego kąt otwarcia zależy od ilości wciąganego powietrza przez pracujący silnik. Jedynym elementem sterowanym przez kierowcę jest po prostu kąt otwarcia zupełnie klasycznej przepustnicy. Silnik zaciąga powietrze przez otwartą przepustnicę, podciśnienie podnosi dekiel i paliwo leje się poprzez wtryskiwacze. Regulacja wolnych obrotów polega na wkręcaniu lub wykręcaniu zaworka który puszcza powietrze kanałem obok przepustnicy. Jak się mozna domyśleć ilość paliwa reguluje się sama poprzez minimalne podniesienie dekla na skutek podciśnienia.


  
 
Mam Mercedesa 190 2,3 16v Evo1 na K-Jetronic-u (made by Cossworth) i mam tam komputer sterujacy przepustnica....
  
 
Cytat:
2005-03-27 18:56:07, Quattro pisze:
Mam Mercedesa 190 2,3 16v Evo1 na K-Jetronic-u (made by Cossworth) i mam tam komputer sterujacy przepustnica....



Bo to albo K-Jetronic ze sterowaniem Lambda albo KE-Jetronic.
  
 
kurde no byly 105 z kompem i tyle. Ja mam k-jetronic z kompem a microslaw tez ten co zakladal mial z kompem. 1.3 gaznik raczej nie ma kompa i dlatego przelozyl z wiazka. Chyba nie ma nad czym tu rozmyslac panowie Proste