Stary temat swiece... ;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, jakie swiece do carinyE 1,6 LB! teraz mam jakies 'irydowe' (cos jak platynki) z salonu toyoty za koszmarne pieniadze czy nastepne tez musza byc takie same? wg. serwisu T. w katalogu do tego modelu sa tylko takie (brak zamienikow).
  
 
Tez mam 1.6 Leun burn i ja jezdze na zwyklych jedno-elektrodowych swiecach DENSO (K20R-U). Nigdy nie slyszalem o tym, ze nie mozna stosowac innych zamiennikow. Ostatnie swiece mialem NGK (3-elek.) ale sie nie sprawdzily. Moim zdaniem mozna jezdzic na jakich swiecach tylko sie chce, oczywiscie zeby tylko pasowaly
  
 
Dobrze że napisałeś "moim zdaniem" ale wcale tak nie jest ważne jest kilka rzeczy ale nie o tym teraz.

NGK robi zamienniki za 80zetów kpl. oczywiście zwykłe nie jakieś platynki ani irydy i spoko chodzą na tym Cari mają prawie te same wartości.

Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-04-12 18:55:01, Kafi pisze:
Dobrze że napisałeś "moim zdaniem" ale wcale tak nie jest ważne jest kilka rzeczy ale nie o tym teraz. NGK robi zamienniki za 80zetów kpl. oczywiście zwykłe nie jakieś platynki ani irydy i spoko chodzą na tym Cari mają prawie te same wartości. Pozdro.


Dokladnie, to bylo tylko zdanie osoby, ktora nie ma wielkiego pojecia o technice samochodowej Pozdro
  
 
Nie ma wielkiego pojęcia ale wie co robi i do tego jest Rosądną osobą!!!



Pozdro.
  
 
Jasne, jakby mechanik powiedzial, ze sa zle to bym kupil takie jakie trzeba. Pozdro
  
 
Cytat:
2005-04-12 18:40:12, CzapCzap pisze:
Tez mam 1.6 Leun burn i ja jezdze na zwyklych jedno-elektrodowych swiecach DENSO (K20R-U). Nigdy nie slyszalem o tym, ze nie mozna stosowac innych zamiennikow. Ostatnie swiece mialem NGK (3-elek.) ale sie nie sprawdzily. Moim zdaniem mozna jezdzic na jakich swiecach tylko sie chce, oczywiscie zeby tylko pasowaly


Witam.
Zgadzam się u mnie są zalecane Bosh WR8DC,Beru 14 R-8 DU,NGK BPR 5 EY,Nippondenso W16 EXR-U.
A ja jeżdżę na Brisk Premium-bo są opracowane do tego modelu.
Dla mnie może być to każda inna byle dawała iskrę taką jak ma być.
A co do świec wieloelektrodowych to słyszałem że japończyki ich nie lubią,miałem Boshe 4-ro elektrodowe i nie dało się na nich jeździć.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-04-12 19:20:02, paniol2005 pisze:
A co do świec wieloelektrodowych to słyszałem że japończyki ich nie lubią


Z tym to nie wiem, wiem tylko, ze zmiana swiec na wieloelektorodowe jest nie odczuwalna dla zwyklego smiertelnika. Ja jej nie odczulem, a raz mialem cztero-elektrodowe swiece. Pozdro
  
 
U mnie na tych 4-ro elektrodówkach śilnik trochę nierówno chodził
tak jakby miał za małe obroty,wkręciłem Iskry i było lepiej.
W sumie te Briski które mam teraz też mają 4-ry jakby elektrody i nic się nie dzieje,może to była wina Bosha?
Nie wiem.
  
 
Ja kiedys kupilem Briski starego typu ze stozkiem i te naprawde dlugo i dobrze pracowaly(prawie 50kkm).
Najwazniejsze zeby swiece mialy odpowiednia cieplote i pasowaly mechanicznie.Powinno sie dobierac swiece oceniajac kolor nalotu na obudowie i elektrodach.Nie wszystkie silniki sa identyczne a swiece tez maja odchylki od nominalnych parametrow.Wtedy mozna precyzyjnie dopasowac cieplote szczegolnie kiedy sie jedzie na LPG.
  
 
Hmmmm wielo elektorodowe to sliczne placebo... przeciez i tak 4 elektrody na raz nie chodza ja zalozylem NGK platynowe udalo mi sie kupic za 120 zl i smigaja jak talala, a od razu czuc ze koniki do stajni wrocily... zalozylem LPG i jeszcze mysle o zwiekszeniu wyprzedzenia zaplonu wtedy dopiero bedzie kopac
  
 
oki. wielkie thx mam nadzieje ze w sklepie dobiore cos porzadnego. Wiem tylko ze z tymi swiecami jest jakis myk z odstepem 'stykow (13 a nie 9)' czy cos takiego - ale juz dobrze nie pamietam. pozd.