Podwyższona temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od dwóch dni mam mały problem z temperaturą silnika - zawsze trzymała się wskazówka równo na połowie, teraz nieznacznie wychyla się poza połowę, boję się jeśli będe jechał gdzieś dalej że się pogorszy.
Szukam przyczyny - 2 m-ce temu miałem problem z grzaniem w środku, ale się okazało się że to pompa (wymieniłem) wymieniłem też przy okazji termostat, a teraz znów coś. Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to visko, ale nie wiem jak to sprawdzić.
Może ktoś miał podobne objawy, albo wie co to może być?
z góry dzięki za porady
  
 
jeżeli visco to będziesz widział że się nie kręci wentylator lub jeżeli jest juz dosyć wysoka temp będzie sie dalej wolno kręcił, a kręcić ma sie cały czas nawet jak silnik jest zimny. A może uszczelka pod głowicą? pzdr
  
 
zalezy czy temperatura podnosi sie na postoju czy podczas jazdy jak podczas jazdy to sprawdz termostat(nie ma reguły ile wytrzymuja ja kiedys po 2 miesiacach musiałem wymienic) a jezeli podczas postoju to pewnie bedzie to wisco to chyba najwiekszax padaka w bmw (ja w zime jezdze na wyrąbanym i dopiero jak tem. siegaja 20 stopni to zmieniam na sprawne) mi mechanik wisco sprawdził tak ze przykleił je na tasme (wiatrak) do auta i odpalił auto jak auto sie rozgrzało to wisco sie załączyło i tasma sie odkleila
  
 
jezeli na postoju temperatura silnika przekroczy 90-95 stopni wiatrak powinien zaczac szybciej sie krecic... po tym poznasz czy wszystko gra...
  
 



ja mam pytanko w drugą stronę :

słabo mi sie auto nagrzewa , długo to trwa i po miescie jak juz złapie temperaturę to stoi w pionie ale jak wyjade na trase spada czasem prawie do niebieskiej kreski .

wyglada to na termostat ale w trakcie nagrzewania sie silnika na postoju sprawdzałem temperaturę rur tych od chłodnicy i nie czuć żeby termostat puszczał ??

  
 
hmm jakos nie widze innego powodu zeby silnik dlugo sie nagrzewal jak szwankowanie termostatu, plyn idzie po duzym obiegu i dluzej sie nagrzewa i niepotrafi odpowiednio "zareagowac" na zmniejszenie temperatury wiec chyba termostat
  
 
U mnie w poprzedniej e-34 miałem dokładnie to samo na starej oryginalnej pompie temperatura stała idealnie na sierodku a po wymianie na nową (włoskiej produkcji) temp była minimalnie za połową .Różnica polegała na tym że orginalna pompa miała metalowy wirnik troszke innej budowy niż włoski odpowiednik która ma plastikowy wirnik i troszke inny kształt łopatek,i tak na tym jezdziłem pare latek dopuki nie zmieniłem betki i nic sie nigdy nie stało z tego powodu więc olej to i śmiało jezdzij.pozdrawiam.
  
 
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc pytam w tym.

3 dni temu na naszej fajnej A4, stojąc w korku i jadąc 10 - 15 km/h. Zagotowałem silni. Dobrze, że zwróciłem uwagę na wskaźnik temp. bo jeszcze troszkę i by wystrzelił. Kontrolna już sie świeciła na czerwono i prawie skali brakło. Troszkę spanikowałem, ale naprawdę nie było miejsca na postój. Ale dałem na max. ogrzewanie i temp. spadła. Podczas normalnej szybszej jazdy jest ok. Ale wydaje mi sie, że wiatrak się nie włączył, bo chyba bym go słyszał w środku. Czy mieliście podobnie?? Co sie mogło zepsuć ??
  
 
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc pytam w tym.

3 dni temu na naszej fajnej A4, stojąc w korku i jadąc 10 - 15 km/h. Zagotowałem silni. Dobrze, że zwróciłem uwagę na wskaźnik temp. bo jeszcze troszkę i by wystrzelił. Kontrolna już sie świeciła na czerwono i prawie skali brakło. Troszkę spanikowałem, ale naprawdę nie było miejsca na postój. Ale dałem na max. ogrzewanie i temp. spadła. Podczas normalnej szybszej jazdy jest ok. Ale wydaje mi sie, że wiatrak się nie włączył, bo chyba bym go słyszał w środku. Czy mieliście podobnie?? Co sie mogło zepsuć ??
  
 
visco - naped wentylatora, koszt nowego nieoryginalnego kolo 200 zl
  
 
dzięki, będę musiał wymienić. Już się ugotował, a nie było nawet tak gorąco