MotoNews.pl
2 E36 318i M40.. zamulilo. Jezdzi jak diesel :) (103000/0) - PT
  

E36 318i M40.. zamulilo. Jezdzi jak diesel :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Moja suczke od jakiegos czasu przymulilo. I nie jest to kwestia regulacji LPG, na PB jezdzi praktycznie identycznie.
W moim odczuciu charakterystyka momentu obrotowego jest praktycznie plaska w przedziale 2,5k-5,5k. Krecac go na obroty nie odczowam wzrostu mocy, wrecz przeciwnie. Im blizej czerwonego pola tym jakby slabszy, byc moze to odczucia tylko, ale napewno nie staje sie mocniejszy, a sadzac z wykresu momentu to powinien od 4k ciagnac duzo lepiej
Jakie moga byc przyczyny takiego zachowania? Swiece? Zapchany katalizator? Walek rozrzadu? No i auto duzo pali. Prawdopodobnie jest jedna przyczyna.. bede wdzieczny za wszelkie sugestie!

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-27 14:35:31, ViZi pisze:
Witam! Moja suczke od jakiegos czasu przymulilo. I nie jest to kwestia regulacji LPG, na PB jezdzi praktycznie identycznie. W moim odczuciu charakterystyka momentu obrotowego jest praktycznie plaska w przedziale 2,5k-5,5k. Krecac go na obroty nie odczowam wzrostu mocy, wrecz przeciwnie. Im blizej czerwonego pola tym jakby slabszy, byc moze to odczucia tylko, ale napewno nie staje sie mocniejszy, a sadzac z wykresu momentu to powinien od 4k ciagnac duzo lepiej Jakie moga byc przyczyny takiego zachowania? Swiece? Zapchany katalizator? Walek rozrzadu? No i auto duzo pali. Prawdopodobnie jest jedna przyczyna.. bede wdzieczny za wszelkie sugestie! Pozdrawiam



Hmm zaniedługo ktoś mnie oskarży, że sie powtarzam, ale .... wymień świece, filtry i przewody a potem jak się nic nie zmieni to możemy dalej myśleć np o.. przepływomierzy itd itp/ Jeżeli silnik nie stuka, nie puka i nic w nic nie klekocze to raczej nie jest to walek.
  
 
jeździ jak diesel, no masz racje, patrząc na przedział obrotów, mam nadzieję, że nie piszesz o dynamice , bo w moim dieslu bardzo wyczuwalnego kopa dostaje od ok 2500obr i ciągnie z tym efektem do 4800obr, dalej nie katuję silnika.

Nieobraź się, ale dokładnie takie efekty jak piszesz czyli słabo wchodzi na wysokie obroty, gorsza dynamika i wieksze spalanie powoduje zaj...ny na maxa filtr powietrza... wiem to sprawa oczywista ale nie dla wszystkich, mój kumpel ma UNO 1.0 i dziwił się i żalił, że ma muła i dużo pali około 12/100, na pytanie kiedy zmieniał fitry np powietrza odpowiedział, że jeszcze nie zmieniał a samochód ma chyba 1,5... Ja myślałem, że padne jak to usłyszałem. Wiesz wole to napisać i mieć czyste sumienie...
  
 

Cytat:
M40.. zamulilo. Jezdzi jak diesel



No raczej nie jak diesel bo ciągnąłby elegancko z niskiego zakresu obrotów (o tym Ci Jeztom napisał).
Napisz jak Ci pracuje silnik na niskich, jak na wysokich obrotach? Jest hałaśliwy i stuka jak "na zimno" go odpalasz? Więcej wskazówek.
Pozdrawiam
  
 
czesc


kolega z kilec ktory ma e30 318mial podobny problem silnik w ogole nie wkrecal sie na obroty wymienil silnik na 1.8 a potem sie okazalo ze mial zapchany katalizator

pozdrawiam