MotoNews.pl
  

Nieudany drift :-(((

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nieudany drift ((

EFEKT: alus do wyrzucenia i cosik mnie leciutko ciągnie na lewo bo przywaliłem w krawężnik lewym przednim kołem.
Jutro rano wrzuce zapas i sprawdze czy ściąganie występuje nadal - jeżeli tak to co mogłem rozwalić oprócz felgi ??

Może skrzywiłem wahacz lub jakiś drązek kierowiczy w tym przypadku chyba podłużny Niewiem jak ktoś coś potrafi wymyslić to ja czekam
  
 
Co naoglądaliśmy się i...
Prawdopodobnie uszkodziłeś wahacz lub drążek kierowniczy choć przy krzywej feldze też będzie ciągnęło. Wrzuć zapas i sprawdź.
  
 
Cytat:
Jutro rano wrzuce zapas i sprawdze czy ściąganie występuje nadal - jeżeli tak to co mogłem rozwalić oprócz felgi ??

uu dużo rzeczy :wachacze, kopyto, amortyzator no i jeszcze sanki problem ze zdjagnozowaniem nie będzie łtwy ze względu na ilość elementów które mogły sie poddać
  
 
hz10: a co to jest kopyto i sanki ?? I ogólnie gdzie mogą mi to zdiagnozowac ??

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2005-01-11 00:38:19 ]
  
 
A czy nie byłoby najprościej zacząć od sprawdzenia cisnienia w oponkach?
  
 
sanki jest to element do którego przykręcone są wachacze a kopyto to inaczej zwrotnica
  
 
No to sprawa wygląda tak że niestety coś chyba skrzywiłem bo luka między kołem a nadkolem jest nierówna (i to w małym znaczeniu tego słowa). Tak więc luka między oponom a poczatkiem błotnika od przodu auta to 4 palce a od strony drzwi kierowcy wchodzi jeden palec. Także przesunięcie jest dość spore. Co może być tego powodem. Ile może kosztować wymiana tych sanek ??
  
 
zacznij od wymiany tego dużego wachacza co idzie w kierunku tyłu samochodu bo to on odpowiada za pochylenie swożnia zwrotnicy
  
 
kąt pochylenia sworznia zwrotnicy nie odpowiada za przesuniecie koła do tyłu, a o tym pisze buczer. z opisu raczej wynika że koło przesunęło sie w stronę tyłu auta, więc kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy trzebaby sprawdzić. choc tak na odległość i bez ogladania to trudno cokolwiek powiedzieć. najlepiej jechac na diagnostyke by pomierzyli geometrię.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
kąt pochylenia sworznia zwrotnicy nie odpowiada za przesuniecie koła do tyłu, a o tym pisze buczer. z opisu raczej wynika że koło przesunęło sie w stronę tyłu auta, więc kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy trzebaby sprawdzić. choc tak na odległość i bez ogladania to trudno cokolwiek powiedzieć. najlepiej jechac na diagnostyke by pomierzyli geometrię.
pozdrawiam

mylisz sie odpowiada i to bardzo a wiem bo sam ustawiam geometrie
  
 
no ale co mi da pomiar geometrii ?? ustawiom mi wszystkie parametry czy tylko powiedzom że coś jest nie tak (tyle to widze sam ) ?? tzn. wszystkie katy itp. ?? i ile kosztuje zrobienie geometrii (tak mniej więcej) ??

Z góry dzięki chłopaki
Pozdrawiam
  
 
koszt to oklo 70-80 zl
  
 
Cytat:
no ale co mi da pomiar geometrii ?? ustawiom mi wszystkie parametry czy tylko powiedzom że coś jest nie tak (tyle to widze sam ) ?? tzn. wszystkie katy itp. ?? i ile kosztuje zrobienie geometrii (tak mniej więcej) ??

Z góry dzięki chłopaki
Pozdrawiam

pomiar nic ci nieda bo niestety w e-34 regulować sie da tylko zbieżność kół przednich i nic więcej więc zacznij od wymiany wachacza
  
 
Tzn. że zdiagnozowanie awarii polega na kolejnym wymienianiu podzespołów - czyli metodą prób i błędów ?? Naprawde nie ma metody na sprawdzenie co jest powodem że koło mi sie o około 3-4cm przesuneło w strone tyłu pojazdu ??
  
 
Cytat:
mylisz sie odpowiada i to bardzo a wiem bo sam ustawiam geometrie


przecież kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to kąty leżące w różnych płaszczyznach. oczywiście minimalny wpływ jednego kąta na drugi jest, jednak stwierdzenie "bardzo" nie jest adekwatne do wpływu jednego parametru na drugi.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-11 20:18:08, hz10 pisze:
pomiar nic ci nieda bo niestety w e-34 regulować sie da tylko zbieżność kół przednich i nic więcej więc zacznij od wymiany wachacza


Ja tam słyszałem, że takie ograniczenie odnosi się do tyłu i nie do zbieżności ale kątów (tzn. zbieżność z tyłu jest nieregulowalna). Przód się da cały regulować...
  
 
Cytat:
pomiar nic ci nieda bo niestety w e-34 regulować sie da tylko zbieżność kół przednich i nic więcej więc zacznij od wymiany wachacza


da tyle, że bedzie wiadomo co jest krzywe i co trza zrobic by to naprawić. nie bedzie wtedy trzeba praktykować metody prób i błędów.
Cytat:
Przód się da cały regulować...


a jak wyregulujesz kąt pochylenia sworznia, kiedy on nie posiada możliwości regulacji?
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-01-11 22:54:22 ]
  
 
Cytat:
przecież kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to kąty leżące w różnych płaszczyznach.

to akurat to samo pewnie chodzi ci o kąt pochylenia koła
Cytat:
da tyle, że bedzie wiadomo co jest krzywe i co trza zrobic by to naprawić. nie bedzie wtedy trzeba praktykować metody prób i błędów.

nie bardzo będzie wiadomo bo skąd będziesz wiedział czy np skrzywiła sie zwrotnica czy wachacz?
  
 
Cytat:
to akurat to samo pewnie chodzi ci o kąt pochylenia koła


nie wiem jak ty ustawiasz geometrie skoro dla ciebie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i kąt pochylenie sworznia zwrotnicy to to samo? w większości aut sa to rzeczywiście kąty nierurowalne, jednak wypadałoby je rozróżniac bo to dwa różne parametry.
w geometrii przedniego zawieszenia są mierzone następujące kąty:
- zbierzność kół przednich
- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy
- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
- kąt pochylenia koła
zainteresowanych odsyłam TU
pozdrawiam
  
 
no dobra przyznaje sie to mnie sie pojebało