MotoNews.pl
  

Który disel lepszy 2400td czy 2500tds

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może uda się rozwinąć ten wątek szczególnie zachęcam posiadaczy bawarek z tymi autami chodzi mi o ten silnik w budzie e34.Nie cierpię wszystkiego co jest na ropę ale szukam bawary dla znajomka i musi być disel.Krąży opinia o pękaniu głowic związana również z autami które nie są gonione i dotyczy to zarówno 524 i 525tds choć taksówkarze wolą 524 pomimo że to one są okupione złą opinią.Tak naprawdę wysilony motor 525tds ma cieńsze ścianki głowicy ze względu na większą pojemność,aby roztrzygnąć ten problem zapraszam do wypowiedzi w tym temacie.
  
 
524td jest mniej zaawansowany technologicznie, prostsza budowa mniej elektroniki (525tds wrażliwe pompy wtryskowe na nasza rope) 2,4 przez taksówkarzy traktowane jak woły robocze tańsze w eksploatacji.
Ogólnie opinie podzielone
Ale masz racje ropa pasuje do VW i MB ale nia do BMW(bez urazy)
  
 
to raczej 525 tds ma gorsza opinie niz 524td bo w tych tds to jednak lubi pekac glowica.
  
 
W 2,4td głównie pęka pomiędzy gniazdami zaworowymi a w TDS-esie lubi szczelić krecha na całej długości(i są tacy co to spawają i są z tego dumni )
  
 
Cytat:
W 2,4td głównie pęka pomiędzy gniazdami zaworowymi a w TDS-esie lubi szczelić krecha na całej długości(i są tacy co to spawają i są z tego dumni )

a najlepsze jest to że już nie raz montowałem spawane głowice 2x do m20 i 1x do tds i jakoś śmigają do tej pory sresztą pan ze słomczyna mówi że daje gwarancje na spoine a ja moge potwierdzić. niestety nie jest to tania inwestycja do tdsa sie opłaca ale do m20 już nie koszt ok 750pln. najlepsze jest to że jak pęknie tylko kawałek to oniu spawają ją na całej długości bo z góry wiedzą którędy idzie pęknięcie
  
 
Cytat:
Krąży opinia o pękaniu głowic związana również z autami które nie są gonione i dotyczy to zarówno 524 i 525tds


co do tds to racja, ale co do 2,4td to nie słyszałem żeby głowica komus walnęła. pechowym silnikiem jest wspomniany przez hz M20. tam to dopiero walą głowice. ze swojej strony doradzałbym 524td.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-16 23:30:09, eryk325e36 pisze:
Krąży opinia o pękaniu głowic związana również z autami które nie są gonione i dotyczy to zarówno 524 i 525tds choć taksówkarze wolą 524 pomimo że to one są okupione złą opinią.Tak naprawdę wysilony motor 525tds ma cieńsze ścianki głowicy ze względu na większą pojemność,aby roztrzygnąć ten problem zapraszam do wypowiedzi w tym temacie.


z tego co ja wiem, to TDS-y mają znacznie gorszą opinię w porównaniu do TD. W piątce ja bym i tak zdecydował się na TDS-a bo przecież ten silnik nie ma wady konstrukcyjnej! A to, że ktoś kupuje do wyścigów diesla to dla mnie jest coś nie tak. Przy normalnym eksploatowaniu nie powinno być problemów. A co do m21(TD) to jak dla mnie są to silniki (prawie)nie do zajechania, wspomne o znajomym który miał 524TD i zrobił na niej 400000km w większości na opale i mu ją ukradli, nie miał z nią żadnych większych problemów. A taksówkarze wybierają to co trwalsze i tańsze w eksploatacji, to chyba oczywiste. Tak więc reasumując w E34 ja bym brał TDS-a. TD bym wziął jakbym znalazł okazję, stan naprawdę świetny i bogato wyposażony. W moim E30 m21 TD spisuje się rewelacyjnie na E34 może być troszkę za słaby. pozdrawiam