[DOHC] Koła rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukałem na forum ale nic nie udało mi sie znaleźć.
pytanie: czym różnią się koła rozrządu na wałku ssącym w 1,8 (zdaje się to samo w 1,6) od 2,0 i 1,4? w katalogu mają inne numery. mam możliwość kupienia takowych ale chcę mieć pewność że będą pasować.
czy kółka na wałkach wydechowych są takie same dla wszystkich pojemności?

[ wiadomość edytowana przez: lechu dnia 2005-01-18 13:57:21 ]
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-26 13:43:42 ]
  
 
Cytat:
2005-01-18 14:34:45, automatic pisze:
mnie wszystkie pasiły /i tak ustawiasz na punkty /


no tak, ale jednak czyms sie roznia. do tego ta moja pedantyczna dbalosc o detale... na kolkach raczej nie ma wybitych numerow seryjnych?
no i co z "kołnierzami" na kołach? potrzebne są czy moze jednak na sprawnym i dobrze zrobionym silniku pasek nie ma prawa sie przesuwac bo w tych ktore chce kupic tylko jedno kolo ma kolnierz a drugie nie.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-26 13:43:14 ]
  
 
Podepne sie pod temat gdyz mam mały problem : nie moge ustawic kół na znaki. Wiem ze nigdy idealnie nie da sie ustawic aby pokryły sie co do joty, ale opisze dokładnie o co mi chodzi : Przy dokładnym ustawieniu obu kół na znaczniku nie moge załozyc paska, po lekkim ruszeniu któryms z kół da sie i zakładam cały pasek i jest ok. Po przekreceniu pare razy kluczem zeby pasek sie ułozył(nie ma kolizji), znak na małym kole od walu jest w pionie, znak na kole wydechowym zgadza sie na znaczniku ale na ssacym juz nie. Czytałem gdzies kiedys ze koła rozrządu mozna ustawic na takiej specjalnej kresce która jest wykonana na obudowie wałka rozrządu, niestety nic wiecej nie pamietam, tzn co i jak. No i u mnie znak na kole wydechowym pokrywa sie z tą kreska i na znaczniku(tym blaszanym) ale na ssacym kiedy ustawie na znacznik(blaszny) to nie pokrywa sie z tym na obudowie wałka i na odwrót. Kiedy jest na blasze to tak na oko jest przefazowany na oko o jakies 2 ząbki wzgledem tej kreski (w prawo). No i nie wiem czy lepiej ustawic na te kreski(jezeli tak mozna) czy "normalnie". Istnieje moze jakas mozliwosc stwierdzenia czy walki sa ustawione ok czy przefazowane(nieswiadomie) ? Chodzi o to ze zwykle te blachy na które sie ustawia sa dosc wyrobione w miejscu mocowania ich do głowicy.
  
 
Blaszka jest orientacyjna bo można ja przestawiać. Olej ja. Lepiej jest ustawiać rozrząd na znaki na obudowach wałków (głowiczkach) S po prostu dokadne. Są tam podłużne nadlewy i musisz je zgrać ze znakami na kołach. Wałek pośredni na 34 stopnie od pionu (znak na godz 1), wał na 0 stopni (załóż koło pasowe i ustaw na znak 0 stopni na pokrywie - jest ciut dokładniej).

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."