| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
croma1 (S) FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2005-07-10 13:27:51 Witam.
wejdź na LPG forum |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-07-11 10:22:53 a czy jak gasisz na benzynie to to samo sie dzieje?
nie. mieszalnik odpowiada za paliwo, a skoro silnik ci chodzi to znaczy że ma i iskrę. usterka z pewnością dotyczy układu elektrycznego. pozdrawiam |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2005-07-12 06:48:34 A moze zarzacy sie nagar w komorach spalania ?? |
lukasz_xyz BMW Member 530d Belchatow | 2005-07-13 18:50:46
Niekoniecznie bo istnieje takie pojęcie jak samozapłon, który jest spowodowany np zle ustawionym rozrządem. Więc może Vanos nawala? |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-07-13 21:54:00
oczywiscie to zjawisko występuje. jednak wg tego co napisałeś mozna by wyłączyc zapłon, a silnik by sobie chodził dalej. samozapłon jest zjawiskiem niezdolnym do utrzymania silnika w stanie normalnej pracy. poza tym przy źle ustawionym rozrządzie sa inne oznaki niepoprawności pracy silnika. nadal stawiam na instalacje elektryczną, choc to typowanie jest tak na węch. a na marginesie, wiesz czym sie różni samozapłon od spalania detonacyjnego? pozdrawiam |
lukasz_xyz BMW Member 530d Belchatow | 2005-07-13 23:52:17
Marcin, może ja źle myślę (jak tak to wyprowadź mnie z błędu) ale samozapłon powstaje również przy złym jakościowo paliwie. A złym jakościowo znaczy, źe o małej liczbie oktanów. A skoro im wyższa liczba oktanowa tym większa odporność na spalanie detonacyjne (stukowe) to sugeruje, że te dwa określenia znaczą w przypadku zapłonu paliwa to samo. tak mi się zdaje, bzdury piszę? |
lukasz_xyz BMW Member 530d Belchatow | 2005-07-14 01:04:54 i jeszcze jedna myśl mi się nasuwa: może wrto zmienić stację dzie tankujesz swoją bmw? może pomoże. czasami pierdoła, a potrafi nerwów napsuć... |
gizmo BMW Member E 32 735iA i Peugeot ... Częstochowa | 2005-07-14 01:19:35 moja mamusia miała kiedyś VW Garbusa... potrafiła zgasić auto, wejść do domu, zacząć gotować obiad a tu nagle spod okna... bu, bu, bu, bu... Garbusik ożył... no ale to VW... |
gie_rappa BMW Member BMW 318is Coupe E-36 Dębica | 2005-07-14 01:24:40
ale fajne autko, no ale z tym ozywaniem to lipa bo trzeba by bylo go na smyczy trzymac i byc bardzo silnym zeby utrzymac jak sie mu zachce gdzies isc bez wlasciciela. To sie nazywa auto z dusza |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-07-14 07:42:43
to dwa różne zjawiska. samozapłon występuje wtedy kiedy mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się od jakiegoś nagrzanego elementu (nagaru, zaworu wydechowego, elektrody świecy) zanim nastąpi przeskok iskry i właściwy zapłon. spalanie detonacyjne występuje wtedy kiedy mieszanka paliwowo-powietrzna zapala sie od iskry i zanim płomień ogarnie całą komorę spalania, następuje kolejny zapłon paliwa spowodowany wzrostem ciśnienia (dlatego silniki o wyższym stopniu sprężania muszą pracować na benzynie o wyższej LO czyli liczbie oktanowej). o ile samozapłon nie jest szczególnie groźny dla silnika to już drugie zjawisko jest dla niego niebezpieczne. powstaje bowiem bardzo duży wzrost ciśnienia w komorze spalania zanim tłok przejdzie przez GMP (górny martwy punkt) co powoduje ogromne obciążenie całego układu korbowego. w praktyce ciężko odróżnic od siebie oba zjawiska, bowiem efekty dźwiękowe przy obu procesach są zbliżone. warto dodać, że przy obecnych wartosciach LO benzyn, spalanie detonacyjne zostało wyeliminowane. pozdrawiam |
lukasz_xyz BMW Member 530d Belchatow | 2005-07-14 09:14:47
Marcin, gdzie się tego wszystkiego dowiedziałeś? Bo dla mnie te dwa zjawiska to było praktycznie to samo. No ale, jestem pod wrażeniem. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-07-14 17:34:20
w szkole.
nie tylko dla ciebie.
bez przesady. napewno wielu forumowiczów wie o tym dobrze. to żadna ameryka przecież. pozdrawiam |
Wielebny BMW Friend było BMW 316 Bydgoszcz | 2005-07-16 02:15:33 Ja bym sie podpioł pod ten post bo też mam problem z gazem. 2 Tyg temu założyłem instalacje (nie sekwencyjną) i było wszystko ok. Lecz jak gaz sie kończył auto traciło powoli ciąg (no normalne) wiec przełączyłem na benzynke i wtedy BOOM w kolektor. Gumowa obejma spadła ale ją włożyłem gdzie trzeba, zatankowałem i chciałem jechać dalej, ale auto bardzo słabo sie zaczeło zbierać praktycznie dochodziło do 3500 obrotów i nie chciało dalej sie wkręcać. Przy dawaniu "PEŁNEJ MOCY" pedałem gazu nic to nie dawało choć raz czy dwa coś tam zaskoczyło i znów pięknie jechało. Aż nagle starciło moc i BOOOOM (znów) - obejma gumowa spadła i korek przy filtrze powietrza na tunelu (standardowy w BMW) wywaliło i pękł na pół. Ekipa od instalacj przyjechała do mnie coś pogrzebali, dziure po korku zakleilicałokowie przy pomocy taśmy izolacyjnej i połowy oryginalnego korka i powiedzieli że na bank świece do wymiany, Jak by to jeszcze nei dało to zmienią mi filtr na stożkowy i powinno być ok. Teraz jak jade na gazie (świec jeszcze nie wymieniłęm) to muł cholerny jest z niej, miejscami sie wyczówa że dostaje mocy ale to trwa dosłownie sekunde i potem znów muł. Doradźcie coś bo nie wiem co z tym zrobić. A na benzynce szaleje jak zawsze. |
BeeMWe (S) BMW Master (Moderator) BMW 525 24v Olsztyn | 2005-07-16 11:14:28 Witam. Też miałem kiedyś BOOM, na szczęście tylko raz, świece miałem nowe, instalacja ok. Powodem była jakość gazu, a raczej jej brak, zatankowałem wtedy Bałtyk Gaz, po tamtym zdarzeniu leje tylko na Statoil czasem na BP i zadnych problemów. Wymień świece, zalej na jednej z tych stacji i wtedy sprawdz jakie bedą efekty.
PS. Mi mówił mechanik od gazu że nie są wskazane filtry stożkowe w BMW na gazie bez wtrysku. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-07-16 18:45:00
wiesz gdzie się produkuje gaz propan-butan??
to poczekaj jeszcze trochę aż ci przepływomierz rozwali. czy świece to taki wielki wydatek??!! zastanów się nad tym, bo przepływomierz z drugiej ręki kosztuje około 200pln, czyli około 6 nowych świec bardzo dobrej jakości. a tak nawiasem mówiąc to dziwni gazownicy że od razu nie kazali ci zmienić filtra powietrza i świec. przecież to juz standard w warsztatach gazowniczych. pozdrawiam |
krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-07-16 19:23:47 ja nie wiem , gdzie sie produkuje gaz, ale kolega ma racje. bałtyk gaz to totalna lipa. raz w trasie zatankowałem to świństwo ,to jak nigdy kichnął, jechał jakiś mułowaty. wyjezdziłem to szybko i zatankowałem na bp i wszystko wruciło do normy. |
BeeMWe (S) BMW Master (Moderator) BMW 525 24v Olsztyn | 2005-07-17 11:43:09
Szczerze mówiąc nie wiem i niebardzo mnie to interesuje, wiem za to że po tankowaniu na tych dwóch stacjach nie mam problemów i to jest wazne dla mnie. O ile pamietam Marcin to kiedyś mieliśmy juz wspólna debate na ten sam temat, zakończyło się na niczym, więc nie zaczynajmy od nowa. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-07-17 12:29:38
więc zapewne pamietasz, że ja swego czasu też tylko na BP tankowałem gaz. do momentu kiedy ledwo dojechałem do torunia. od tamtej pory nie leje na bp. mam blisko siebie zaprzyjaźnioną stację gazową z której usług jestem bardzo zadowolony, tak jak i z ceny gazu, oraz rozmaitych bonusów wynikających z tankowania na tejże stacji. pozdrawiam |