MotoNews.pl
  

Wydech- Pony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Przeszukałem forum ale nie znalazłem tego co mi potrzebne- więc zakładam ponownie temat o wydechu w Ponym.
Tak więc chcę w swoim Ponym zrobić wydech od kolektora do końca. Celem jest uzyskanie wzrostu mocy/ momentu obrotowego tak aby auto lepiej przyspieszało. Oczywiście nie spodziewam się jakichś fajerwerków, chcę po prostu aby było lepiej albo co najmniej nie gorzej od serii.
Najpierw myślałem o założeniu rury zamiast środkowego tłumika i wstawieniu sportowego końcowego. Trzeba by wtedy zwiększyć średnicę rury na końcu bo seryjna ma 1,75" a wloty sportowych tłumików zaczynają się od 2", ale w Everpolu i Tomsonie dowiedziałem się że nie ma z tym żadnego problem. Dal tych co nie wiedzą dodam że to gaźnik i katalizatora nie ma. Ale zacząłem się zastanawiać czy nie za bardzo odetkam wydech co, jak wiadomo, w NA może być szkodliwe i dać odwrotny rezultat. Więc pomyślałem żeby zamiast rury w miejsce środkowego tłumika wstawić środkowy sportowy tłumik. Nieco by to przytkało wydech w stosunku do rury. Niestety nie wiem które rozwiązanie będzie lepsze żeby osiągnąć to o czym pisałem.
Ale jest jeszcze jedna sprawa- otóż prawdopobnie (jeszcze nie wiem, nie przeglądałem ofert) sportowe środkowe tłumiki też mają wloty i wyloty 2". Czyli praktycznie od samego kolektora trzeba by zrobić rurę 2". Wtedy już prawdopodobnie nie przytkało by to wydechu w stosunku do seryjnej rury bez środkowego tłumika i sportowego końcowego.
Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia/ inną wiedzę które z tych rozwiązań było by najlepsze aby osiągnąć to o czym pisałem na początku?? które wg was rozwiązanie było by najlepsze??

Pozdrawiam
H I N
  
 
ja mam układ cały zrobiony włącznie z kolektorami ale nie robiłem tego sam tylko zleciłem firmie tuningowej tylko u mnie był wymóg ze mam tłumiki koncowe po obu stronach więc kolektory sa tak skonstruowane że do każdego tłumika idzie pod autem jedna oddzielna rura

na miasto mam załozony tłumik sportowy środkowy, a na wyścigi zakładam typową rurę (przelotówkę) wtedy brzmi jak rasowe WRC

najlepiej jakby Ci to jakaś firma zrobila bo odrazu go zhamują i będą wiedzieć czy to coś dało i ile

nie wiem czy jakoś Ci pomogłem ale tyle z mojej strony

  
 
Cześć HIN, polecam ten artykuł:

http://www.grabowski.com.pl/Wydechy.htm

wiem że lubisz eksperymentować, może uda ci się wyliczyć jaki wydech w poniaczu najlepiej założyć.


[ wiadomość edytowana przez: mobias dnia 2005-03-24 08:33:31 ]
  
 
Speedmaster- jakiej średnicy masz rury?? Dysponujesz może jakimiś wykresami z hamowni?? Jest jakaś zauważalna różnica miedzy jazdą z tłumikami środkowymi a bez nich?? Tzn chodzi mi o osiągi, nie hałas
Cytat:
2005-03-23 23:59:26, speedmaster pisze:
najlepiej jakby Ci to jakaś firma zrobila bo odrazu go zhamują i będą wiedzieć czy to coś dało i ile


Zrobił bym tak ale kwestia budżetu... za samo hamowanie liczą ok 100 PLN za jedno, a tu dwa hamowania... Mam dobrego mechanika który sam to wszystko by zrobił, ale on nie zajmuje się tuningiem więc ja chce sie dowiedzieć które rozwiązanie jest najlepsze żeby móc mu konkretnie powiedzieć co ma z tym zrobić... no chyba że mi wyjdzie że lepiej zrobić całość 2" to nie bede miał innego wyjścia- tylko jakaś profi- firma. W każdym razie zadzwonie do kilku firm, popytam... Zobaczymy co powiedzą.

Mobias, dzięki za link, już go rozpracowuję...
  
 
jeśli chodzi o srednicę to musze ja zmierzyc i Ci podam (nie chce mi sie teraz grazu przekopywać )

a co do różnicy jest odczuwalna autko powiedzmy że cały czas wtedy ciągnie do przodu

  
 
ok, to jak zmierzysz to wrzuć tu albo mi na prv...
To mi wychodzi że jednak lepiej przelot... bez tłumika środkowego...
A masz zmienione wałki rozrządu??
  
 
nie, wałki jeszcze są seryjne niestety
  
 
A jaki wydech polecacie, chodzi mi narazie o końcowy i zeby był w miarę cichy i niedrogi.
  
 
Zgłoś się do Grabowskiego. On ci w miare mądzrze poradzi jak zrobić układ wydechowy, a do tego rozsądnie policzy za hamowanie (jak u niego robisz to bedzie free przed i po). Odradzam firmy które bardziej satawiają na wyglą ( stal nierdzewna polerowana itd.) a mniej na dokladnie przymyslany wydech. No i najważniejsze. Jak ma to dac śmoć to rob to z kolektorem włacznie
  
 
Niestety nie mam funduszy na razie na robienie całego wydechu włącznie z kolektorem- dlatego na razie ograniczę się tylko do wymiany końcowego. Ze wszystkich testów jakie widziałem wynika że coś tam to daje a najważniejsze- nie ujmuje (za wyjątkiem totalnych przelotów, ale takich nie planuję). A profi wydech z kolektorem zrobię już jak coś niecoś będzie dłubnięty, bo z tego co się dowiedziałem dobry wydech musiał by mieć 2"+ kolektor i dalej rura i końcowy, może mieć też środkowy przelot, a w seryjnym silniku taka konfiguracja raczej odejmie mocy niż doda.
W każdym razie dzięki za wszelki info i jeśli ktoś jeszcze może coś powiedzieć na ten temat- zapraszam do pisania, będzie na później oraz może się przydać innym.

Pozdr
  
 
HIN, a nie myślałeś o wstawieniu gotowego kolektora rurowego. Z tego co się dowiedziałem to PioMan ma w swoim Accencie taki fabryczny kolektor. Silniki chyba są podobne, co najwyżej może sie nie zgadzać średnica wewnętrzna. Może trzeba iść tym tropem........
  
 
Cytat:
2005-04-05 11:21:50, MobiaS pisze:
HIN, a nie myślałeś o wstawieniu gotowego kolektora rurowego. Z tego co się dowiedziałem to PioMan ma w swoim Accencie taki fabryczny kolektor. Silniki chyba są podobne, co najwyżej może sie nie zgadzać średnica wewnętrzna. Może trzeba iść tym tropem........



Powiem szczerze że nie... Właściwie to nie myślałem wogóle dokładnie o czymkolwiek poza wydechem za kolektorem, planowałem to na później. Ciekawe czy by pasował..... Jeśli odległości kanałów od siebie będą pasowały i dziury na śruby do przykręcenia też to było by to do zrobienia...
  
 
Jak sie zobacze z PioManem to się dokładnie przyjrze, ew. wezmę suwmiarkę