MotoNews.pl
  

Wymiana panewek..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!!! mam problem...mianowicie remontowalem silnik i stwierdziłem że wymienie też panewki boo juz troche były cienkie!! noo i jak włożyłem nowe i zakręciłem tłoki to wał korbowy nie chce sie obracać..jak go panewki trzymają.. czy tak to powinno być czy musze robić jakiś szlif wołu? prosze pomóżcie!!! pozdrawiam
  
 
A kupiłeś panewki pod odpowiedni wymiar? Wiadomo że one muszą się dotrzeć ale nie może być tak że wał nie może się obkręcać. Jest możliwość że jeszcze będziesz musiał szlifować wał korbowy.
Ogólnie jak wymienisz panewki to sprawdzasz średnicówką ewentualnie mikrometrem wał czy nie jest beczkowaty, stożkowy itd a mieży się każdy głowny czop w 2 płaszczyznach i 3 miejscach.
  
 
no właśnie w sklepie powiedziałem że potrzebuje panewek ii mi dali ale nie wiedziałem że to trzeba konkretny wymiar podać...a na wale to tak jakby bylo jajko a nie kolo..to co teraz?? włożyć stare troche zużyte?? bo do nowych to rozumie ze trzeba robić szlif tak??
ps. dzieki za odpowiedz
  
 
Po prostu nie kupuje sie w ciemno panewek. Bierzesz wal pod pache, maszerujesz do szlifierza, on mierzy ci czopy i albo dobiera ci panewki, jak wal jest OK, albo szlifuje i potem dobiera panewki. W obu przypadkach abo tak jak pisalem szlifierz dobiera panewki abo informuje na jaki nadwymiar masz kupic.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
na to teraz juz bede wiedzial jak to sie robi!!! trzeba bedzie zrobić szlif..a orientujesz sie ile takie cos kosztuje?? ps. dzieki wielkie za informacje pozdrawiam
  
 
Szlif walu od 100-200 PLN w zaleznosci od rejonu Polski albo renomy warsztatu

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
tak jak pisze andrzej_krakow z tym że po szlifach i doborze odpowiednich panewek też może być problem z odpaleniem silnika.
U mnie tak było, trzeba było zakręcić kilka razy wałem za pomocą klucza bo rozrusznik nie dawał rade.
  
 
Szlif wału robiłem za darmo, tyle że chodziłem jeszcze do Technikum i na warsztatach z pomocą nauczyciela hehe nie wiedziałem że to aż tyle kosztuje. Może lepiej kupić nowy wał? lub zregenerowany?
  
 
Nowy wal kosztuje 300-400 PLN, a na dodatek nieraz nawet nowy trzeba szlifowac, podobnie jak fabrycznie nowe bloki ktore sa dostepne w handlu

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
no to cały silnik chyba był by bardziej opłacalny (używany) pod warunkiem że nie wyeksploatowany.