| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-11-22 22:09:21 Może zapłon masz przestawiony lekko lub coś z aparatem, kablami zapłonowymi lub świecami jest nie tak. Obstawiam raczej na elektrykę ponieważ o tej porze z rana panuje wilgoć i to sprzyja takim zachowaniom silnika. Miałem właśnie podobne objawy kiedyś na lpg i była to wina tylko kabli wn.
Ps. wpadnij może na następny nasz spot szczeciński to może poradzimy coś w tej sprawie |
smoczy Miłośnik FSO Szczecin | 2004-11-22 22:39:19
otoz to! |
![]() tomakito Polonez Caro Szczecin | 2004-11-23 07:52:33 Też tak myślałem że trzeba szukać w elektryce, chyba zaczne od kabli, teraz pytanko gdzie w Szczecinie najlepiej kupić i jakie?
|
![]() tomakito Polonez Caro Szczecin | 2004-11-23 10:57:19 Pełen sukces!!! Przewód od apataru zapłonowego, ale szedłem od źródeł: kopułka, kable WN, świece, no i ten cholerny przewód!! Dzięki za podpowiedzi!! |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-11-23 16:28:27
Tomakito czyli jednak było coś z przewodami Auto masz już sprawne to może wpadniesz do nas na kolejny spot w Szczecinie Polonezem |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2004-11-23 18:09:10 Czy mówisz o zielonym kabelku, klasyku w przypadku gaźnikowego Poloneza? |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-11-23 22:14:42 Tomakito teraz masz nowe kable, świece itd. więc zimą nie masz czego się obawiać ważne, że udało Ci się zlokalizować usterkę.Prędzej czy później to i tak byś musiał to powymieniać.
Wspominałeś, że to nowy nabytek więc dla zasady powinno się to powymieniać z miejsca. |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-11-23 22:34:54 Nie ma co porównywać nowego Avensisa do używanego Poloneza
Ja uznaję taką zasadę, że jak kupuje auto używane kilkuletnie to z miejsca wymieniam wszystkie płyny,oleje,paski, świece itd. żeby jak to się mówi wiedzieć na czy się później jeździ i być spokojnym o dalszą eksploatacje auta. W przypadku Poloneza nie jest to wygórowana suma całej operacji |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-11-23 22:54:34 Więc masz już wszystko powymieniane (razem z kablami WN) |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-03-26 16:34:26 Mam takie spostrzeżenie: silnik mojego Poloneza (Bosch GLI) jak jest zimny pracuje tak, jakby nie dopalał do końca. Przy dodawaniu gazu telepie nim trochę, w okolicach 2-3 tys obr/min zjawisko jest najsilniejsze. Na świecach mam 7 tys km, po kupnie nie zmieniałem tylko kabli WN. Jednak jakby to były kable to na gazie byłoby podobnie, a tak właśnie nie jest. Na gazie silnik w tych samych warunkach pracuje w zasadzie normalnie. Stąd nie spodziewam się też uszczelki pod głowicą. Wszystko co opisałem występuje tylko na zimnym silniku, na ciepłym silnik chodzi sobie równiutko. Dlaczego się tak zachowuje? |
BartekN Miłośnik FSO FSO Atu/VW Passat St-ce/Lublin | 2005-03-26 18:49:48 U mnie sie tak dzieje odkad wywalilem termostat z filtra powietrza.
a jak masz MichalSW u siebie zrobiony termostat?? |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-03-26 21:32:32 Stale zblokowany na cieple powietrze - jeszcze nic z tym nie zdazylem zrobic niestety... |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-03-28 12:02:24 Dziś ostatecznie sprawdziłem jak jest z tym zimnym paleniem mojego silnika. Mianowicie po postoju całodobowym odpala normalnie, jednak na benzynie dodanie gazu i wprowadzenie na obroty powyzej 2 tys powoduje, że silnik osiąga te obroty, ale szarpie jakby nie dopalał na jeden cylinder. Sprawdziłem zjawisko przełączając w trakcie szarpania na gaz i o dziwo ustało. Ponowne przełączenie na benzynę powoduje powrót zjawiska. Wyciągnałem kable WN z cewki i na jednym z nich zarówno końcówka kabla jak i gniazdo są dość skorodowane (pozostałe kabelki jak nowe). Czy możliwe jest, że iskra jaka wystarcza silnikowi do zapłonu zimnej mieszanki gazowej jest niewystarczająca do zapłonu mieszanki z benzyną? Czy możliwe jest że skorodowanie końcówki i gniazda spowoduje obniżenie wartości napięcia na kablu do wartości przeszkadzającej w normalnym zapłonie benzyny? Czym można wyczyścić (i nie zepsuć) gniazdo w cewce Bosch? Świece mają 7 tys km. Termostat powietrza zablokowany tylko na ciepłe. |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2005-03-28 12:55:45 MichałSW ja już na tym zjadłem jak to się mówi zęby.
Po prostu silnik zasilany gazem (nawet jak masz zamontowany emulator) po pewnym czasie przerzuca błędy do komputera benzyny (boscha) i jak byś pojechał na diagnostykę to wykażę ci 2 błędy na bank tzn. inspekcja benzyny i sondy lambda. Spróbuj zrobić tak: odłącz akumulator na kilka godzin następnie podłącz go ponownie i przez jeden dzień pojeździj tylko na benzynie może nawet 2 dni (ale w tym czasie nie przełączaj na gaz !! ) i na 90 % zobaczysz, że jak następnego dnia zapalisz rano na benzynie silnik będzie równo pracował nawet przy wysokich obr. Ale później jak zaczniesz jeździć na gazie to po paru dniach ten objaw powróci niestety. Ja zrobiłem na patencie tzn. zamontowałem przekaźnik pod kompa od benzyny i po każdym zgaszeniu silnika odcina on zasilanie od ( boscha) i wtedy resetują się te błędy. Jak na razie działa poprawnie. Ale przypadek przypadkowi czasami jest nierówny może faktycznie u ciebie ten kabel WN z zardzewiałą końcówką przeszkadza tzn. przy cewce WN. Alę wątpie bo to prędzej na gazie szarpałby a nie na benzynie.
[ wiadomość edytowana przez: -DLUGI- dnia 2005-03-28 12:56:58 ] |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-03-28 13:09:12 DLUGI: No właśnie wrócilem od samochodu. Czyściłem tą końcówkę i gniazdo ale nic nie dało. Chyba zrobię tak jak mówisz, nie ukrywam, że sprawa z tymi błędami jest możliwa jak najbardziej. Ale jeśli to tylko to to po prostu się przyzwyczaję. Swoją drogą czy jest jakiś sposób na wykręcenie zapieczonej świecy zapłonowej? Na 1 cylindrze pokrzywiłem klucz a nie puściła, na pozostałych poszło elegancko. Nie chciałem rwać dalej żeby nie zerwać gwintu. Ale żeby przez 7 tys tak się zapiekło... |
MILES125 Miłośnik FSO Lada 2107 PŁOCK | 2005-03-28 13:37:16 Spróbuj odkręcić tę świecę na zimnym silniku i zdecydowanym ruchem, a nie delikatnymi szarpnięciami. |