Świece - ilu polaków tyle zdań ;P

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
muszę wymienić świece i chciałbym dokonać sensownego zakupy. Z tego co kiedyś czytałem na forum wywnioskowałem że do brze jest zai nwesować w świeczki typu BRisk
Jednak po dzisiejszym szperaniu po archiwum widzę że polecacie motorcrafty...
CO byście polecili do 1.6 efi?
  
 
Orginały najlepiej chodzi autko czyli Motorcraft chociaż mam teraz NGK akurat były w sklepie więc wziołem i auto chodzi ok.
  
 
KUP SOBIE ŚWIECZKI BOSCHA I MASZ SPOKÓJ
  
 
Co do bosha to mam mieszane odczucia, ale chętnie wypróbowałbym coś co teoretycznie poprawi spalanie, a przez to dynamikę.
Pewnie nie jestem pierwszym który chce coś usprawnić, polepszyć.
Dlatego może ktoś napisze o swoich doświadczeniach z świecami bardziej sportowymi... A jednocześnie dającymi się używać w codziennej eksploatacji.
  
 
Kupilem sobie NGK (wierze jednak japonczyką ) i jestem zadowolony Z innych jesli mialbym cos wybrac to myslalbym o oryginalnych Motorcraftach lub Iskrach.
  
 
Cytat:
2005-04-12 15:14:40, m_l_o pisze:
Co do bosha to mam mieszane odczucia, ale chętnie wypróbowałbym coś co teoretycznie poprawi spalanie, a przez to dynamikę. Pewnie nie jestem pierwszym który chce coś usprawnić, polepszyć. Dlatego może ktoś napisze o swoich doświadczeniach z świecami bardziej sportowymi... A jednocześnie dającymi się używać w codziennej eksploatacji.



wybacz ale jak myślisz że jak zmienisz świece na bardziej "sportowe" i od tego przybędzie ci chociaż 0,5KM to się grubo mylisz

myśląc o podnoszeniu mocy w aucie zaczynasz od czego innego a na KONIEC możesz sobie założyć sportowe świece jako taki dodatek /bardziej jako dodatek niż coś co realnie doda mocy/

takie jest moje zdanie
  
 
Nie zależy mi na podnoszeniu mocy, tzn. nie twierdzę że bym nie chciał, ale nie stać mnie na to bo tuning to droga sprawa.
Pytam o te "bardziej sportowe świece" ponieważ słyszałem że są poprostu lepsze (dają trzy iskry na jeden zapłon, nie mają elektrody która w jakiś sposób pogarsza spalanie itp.) Powodują przy ekonomicznej jeździe mniejsze spalanie oraz że da się zauważyć poprawę elastyczności. To są główne powody dla których pytam o BRISKI i tym podobne.
Jeśli twierdzicie że moje informacje są nieprawdziwe/wyssane z palca i nadal polecacie motorcrafty to nie mam prawa dalej prowdzić tego wątku, kupię to co polecacie i będę zadowolony...
Ale jeśli w tym co wyżej napisałem jest choć odrobina prawdy to chyba warto zapytać...
  
 
zawsze mozesz zaryzykowac ale silniki forda to podle bestie i nie lubia innych wynalazkow
  
 
Witam,
dam Ci rade, ktora pozwoli Ci uniknac bledu jaki ja popelnilem:
KUPUJ MOTOCRAFTY!!!

to tez kieruje do kolegi renifergt
Cytat:
KUP SOBIE ŚWIECZKI BOSCHA I MASZ SPOKÓJ



wymienialem swiece 2 lata temu, gosc w sklepie nie mial motocraftow wiec wzialem boshe ktore on mi polecil (dobrane wg katalogu) - wzialem te najlepsze najdrozsze z platyna,
i co...?
od poltora roku walczlem z przerywajacym sie, dlawiacym, nie wchodzacym na obroty silnikiem, ostatnio juz mnie nawet maluchy odjezdzaly ze swiatel
wymienilem mase rzeczy i dopiero zajrzalem do swiec (bylem cih pewnien w koncu mialy przebiegu ok 20-25 tys) i EUREKA!!
byly tak poprzepalane, cud ze iskry nie popalily kabli WN, strzelalo jak w eletrowni,

WIEC Z CALA ODPOWIEDZIALNOSCIA - ODRADZAM BOSHE!!
po 25 tys km nie nadawaly sie do uzytku, a co moj silnik i ja wraz z nim uzylem....

pozdrawiam, mam nadzieje ze kogos wybawilem od problemow
  
 
od ok 15 tys. mam NGK i jak narazie ok., nie wyczuwam żadnej różnicy między nimi a Motorkraftami (poprzednie świece), zobaczymy co bedzie później
  
 
Widzę że jednak nie m co szaleć. kupie zapewne motorcrafty, albo NGK.
Ale nadal mnie ciekawi dlaczego naczytałem się tyle dobrego o wspomnianych świecach skoro nikt z forumowiczów nie może tego potwierdzić

Tak czy inaczej dzięki za pomoc
  
 
O Brisk zapomniej. Kup dobre świece wg. katalogu do swojego auta. w Fordzie może wyjść zaskująco tanio - ja tak przynajmniej miałem ale nie wiem czy to reguła.
  
 
Popieram Azraela. Polecam porządne NGK dedykowane dla Twojego silnika.
  
 
Nie wiem gdzie ty się naczytaeś tych superrr opini o SPORTOWYCH świecach ? Podobno takowych w ogóle nie ma ..... tylko tak ich nazywają .....nic ci one nie dadzą choćby miały i 16 elektrod - nigdy nie dają 16 iskier na zapłon tylko 1.....iskra przeskakuje tylko w jednym miejscu, możliwie najbliższym Wieloelektrodowe podobno wolniej się przepalają z racji rozłożenia iskry na kilku elektrodach zamiennie .
A Bosch'e ? Kto Ci o nich powiedział, że są dobre do Forda ?! Może do Golfa czy czegoś innego ale na pewno nie do Essiego
Miałem NGK.....77 tyś. km przejechały i dobre były ale wymieniłem ich na Motorcrafty Platinium i jest superrr ....nawet przerwy do lpg nie zmniejszałem i "nie strjelajut"
W Fordzie ponoć mogą jeszcze chodzić Championy ale mało jest ich użytkowników
  
 
Beru ultra też są dobre i tanie, nie miałem z nimi żadnych problemów to już 3 zmiana z tym ,że ja wymieniam świece z zasady po ok 10.000 km, jeżdżę na gazie a dobry stan świec w tym przypadku to ważna sprawa są dedykowane pod konkretny silnik, do gazu są ze zmniejszoną przerwą na elektrodach cena ok 11 PLN sztuka. Polecam
  
 
jesli masz instalacje LPG to raczej tylko Motorcraft. ja probowalem jezdzic na Championach i NGK z raczej mizernymi rezultatami.
myslalem, ze instalka mi sie spieprzyla. po zmianie swiec na dedykowane oryg. wszystkie problemy jak reka odjal.
ale na PB NGK tez sprawowaly sie nie najgorzej.
ode mnie tyle.
pozdrawiam
  
 
ja mam bosch kabelki bosch instalkę montowaną w bosch sonde lambda bosch i wszystko chodzi jak nalezy wiec polecam bosch
  
 
juz gdzies to pisalem - ale bazujac na swoim doswadczeniu i znajomej w duzym sklepie motoryzacyjnym powiem krotko i tak:

BOSCH - to bardzo liche swiece - u mnie wytrzymaly 8 tys po czym na 2 pekla powloka ceramiczna a na 1 sie ona obracala i tez nie rowno iskra szla - wiec silnik mi na 2 chodzil

NGK - owszem polecam sa bardzo dobre - natomiast ostatnimi czasy tzn przez okolo 2 miesiace - znajoma (ktora notabene zna sie na rzeczy i pracuje w branzy juz kolo 10 lat) zauwazyla mala tendencje zwrotu owych swiec - ale moze to przypadek

MOTORCRAFT - srednia jakosc tychze swiec a moze dokladniej to zalezy komu motorcraft zleci produkcje bo sam ich nie produkuje, teoretycznie powinny byc bardzo dobre

BRISK - baaaardzo dobre swiece nie mam zastrzezen - duzo znajomych na nich jezdzi

CHAMPION - bardzo dobre swiece - sam sie o tym przekonalem - cena nie jest niska ale uchodza za jedne z najlepszych - o czym przekonuje sie co dzien jezdzac na nich

PS: bardzo wazne sa kable o czym nikomu nie trzeba przypominac - ALE one tez sie starzeją i ich parametry sie zawezaja !!!
  
 
a jescze BERU - tez polecam
  
 
Cytat:
BRISK - baaaardzo dobre swiece nie mam zastrzezen - duzo znajomych na nich jezdzi




Nawet do kosiarki bym nie zakłądał jak komuś miłe jego tuleje cylindrowe. To g.. sie lubi kruszyć. Pomijam już fakt że to ich udziwnineie oczywiście nic nie daje.