MotoNews.pl
  

Czemu on się grzeje?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Domyślaem się, ze taki problem ktos juz poruszył na forum, przepraszam ale nie potrafię go znaleźć... Ale do rzeczy - silnik bardzo łatwo się grzeje, nie przegrzewa się bo sytuacje ratuje wentylator (a więc to nie termostat) ale w polu "NORMAL" (na tablicy wskaźników) wskazówka szaleje w całym zakresie. Gdy stoję w korku dochodzi gdzieś tak do literki "A", gdy jadę bez zatrzymywania się to wskazówka trzyma się przy literce "O"... myślę, ze tak być nie powinno, temperatura powinna być w miarę stała a wskaźnik powinien wskazywać pomiędzy "R" a "M"... Co zrobić żeby to auto się tak nie grzało w korkach, żeby ciągle nie włączał się wentylator...?
P.S. Wiem,że to tak trochę dziecinnie wyszło z tymi literkami ale sądzę, zę najlepiej to zobrazowałem jak potrafiłem.
Pozdrawiam!
  
 
Właciwie to Ci zazdroszczę bo mój rozgrzewa się przeciwnie ..bardzo wolno co wpływa ujemnie na zużycie paliwa i silnik.Myslę że w Twoim pytaniu zawarta jest odpowiedź ...dlaczego jeżeli jedziesz a nie stoisz w korku temperatura radykalnie Ci spada?...bo pęd powietrza studzi Ci chłodnicę a więc przypuszczać możnaby że masz cały czas otwarty tzw"duży obieg".Zagadką natomiast jest to że jak piszesz auto siąga bardzo szybko właciwą temperaturę.Napisz jeszcze jak szybko ? bo czasami jest to pojęcie względne.
  
 
Moim zdaniem (sądząc po tym co napisałeś) to samochód zachowuje się jak najbardziej normalnie. A opisane wskazania są prawidłowe. Po to pole NORMAL ma taki zakres, żeby możliwa była jakaś tolerancja wskazania. Moim zdaniem jest OK
Pozdrawiam
  
 
nic tylko zazdrościć koledze tak fajnie dogrzanego samochodu bo ja mam ten sam problem co Henryk strasznie wolno sie dogrzewa...hmmm
  
 
wszystko jest w jak najlepszym porządku... moj w korku rozgrzewa sie nawet pomiedzy A i L, a wentylator wlacza sie dopiero przy A ...
  
 
u mnie jest tak samo myślę,że jest ok .
  
 
to dobrze ze trzuma taka temperature ja tez mam podobnie i jak stoje gdzies na swiatlach lub w malym korku to co troche zalacza mi sie wentylator kolo A
  
 
nie kumam waszych oznaczeń "A", "M" u mnie są po prostu kreski, ale tak na marginesie to wydaje mi sie że dawniej się szybciej rozgrzewał, choć raczej nadel wszystko jest w normie
  
 
Wybaczcie, ze tak długo nie odpisywałem... Okoliczności nie sprzyjały siedzeniu przy kompie
Jeśli Wasze Escorty zachowują się podobnie no to jestem trochę bardziej spokojny.... Chociaż...
Pytałem użytkowników innych, nowszych escortów (97-99) jak u nich z temperaturą. Twierdzili, ze po rozgrzaniu wskazówka staje w środku normala i ani drgnie...
Poza tym przyznam, że Escort to pierwsze auto jakie ja spotkałem, które "tak ma". We wszystkich jakimi jeździłem temperatura dochodziła do połowy i tam się zatrzymywała (nawet w starej sierze tak było ). Mnie nie chodzi o to, ze on się podgrzewa czasem tylko o to, że ta temperatura skacze gwałtownie i regularnie. Jadę jest niżej, stanę i momentalnie wędruje pod czerwone pole, włącza się wentylator, schładza do połowy (na wskaźniku), chwilę jest OK i znowu do góry, wentylator..... itd.
Bardziej martwi mnie jeszcze jedno - na razie jest średnio po 15 stopni celcjusza na polu, co będzie jak będą upały ponad 30...?
Pozdrawiam
  
 
U mnie tez nie stoi w miejscu wskazowka i lata w zaleznosci od sposobu jazdy.A patrzyles czy chlodnice masz czysta??Moze zalepiona jest strasznie owadami itp.
  
 
Patrzylem, z chlodnica wszystko jest OK.
  
 
Wnowszych autach wskazowka zatrzymuje sie przy temperaturze około 90'C i tam pozostaje bo to sprzyja mniejszemu spalaniu i zuzyciu sie silnika, moj stary w polowce 2002 tak ma, wydaje mi sie ze tam bardzo dokladnie to wszytsko dziala, przy tylko nieznacznym odchyleniu temperatury od wlasciwej tj 90 C zaraz wlaczaja sie jakies systemy chlodzace.
  
 
Ano Jestem perfekcjonistą i też tak chcę
  
 
Witam. Mam to samo w swoim essim. Nagrzewo sie stosunkowo szybko i w trasie jest Ok. A na swiatlach czy w korku wskazowka leci w gore poki nie zalaczy sie wentylator i schodzi. Tez mnie to troche zaniepokoilo...