MotoNews.pl
12Silnik 2.0 - kupić czy remontować? (88632/0) - PT
  

Silnik 2.0 - kupić czy remontować?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam jak w temacie w Esperaku silnik 2.0. Auto w zeszłym roku sprowadzone zostało z Niemiec. Niestety, mam z nim problem. Coś od jakiegoś czasu stuka w silniku i puka, a wałek rozrządu jest do wymiany. Patrząc na ceny części to może lepiej byłoby kupić silnik? Ile może taki motor kosztować? Może macie kogoś kto zajmuje się sprzedażą takich motorów?
Pozdrawiam
  
 
Z tego co widziałem to 1.8 i 2.0 jest właśnie oferowane na Allegro.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=46099254

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=45851438

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=46067293

Ten za 1.500 jest ciekawy, hmmm...

[ wiadomość edytowana przez: the_undertaker dnia 2005-03-24 21:43:23 ]
  
 
Tak od razu "bo coś stuka i puka" podejmujesz decyzję o wymianie? Ile masz przejechane.
  
 
NAJPIERW ZDIAGNOZUJ co tam Ci nie halo w tym silniku, a poza tym skoro mowisz ze czesci sa drogie to sie chyba lekko mylisz bo nie sa, remont silnika mysle ze powinna sie zamknac w okolicach 2-2,5 tys zl (w zaleznosci co bedzie robione) i bedziesz wiedzial ze masz dobrze zrobiony motor a kupny...mozesz trafic gorszego złoma niz masz
  
 
Witam
Na pewno do wymiany jest wałek rozrządu i cała reszta z nim związana. Stuki to prawdopodobnie luz na sworzniu tłoka. Części cholernie drogie. Na nie same wydam ok. 2000 pln. Byłem wstępnie się umówić w warsztacie. We wtorek go rozbiorą i będzie dokładnie wiadomo co jest grane.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-03-24 22:35:29, wisa pisze:
Witam Na pewno do wymiany jest wałek rozrządu i cała reszta z nim związana. Stuki to prawdopodobnie luz na sworzniu tłoka. Części cholernie drogie. Na nie same wydam ok. 2000 pln.



Moim zdaniem ktoś tu Cię robi w bambuko.

Ja za kompletny remont 1.5 wszystkie zawory wymienialem itp po tym jak padl silnik placilem cos niecale 3000.
  
 
Moim zdaniem odwiedź paru mechaników nim podejmiesz decyzję.Wałki nie cżeto ulegają uszkodzeniom.Najczęściej gdy urwie się pasek ale i tak wtedy uszkodzeniu ulegają zwory a nie wałek który mechanicznie jest bardziej wytrzymały.W żadnym z warsztatów nie mów co stwierdzili w innych.Zrób spis i zobaczysz.Sam dojdziesz jak różne opinie i ceny są na ten sam temat.Mam wśród znajomych warsztatowców takich którzy usłyszą jak coś stuka to:WAŁ,PANEWKI,SZLIF ITD.To bajki.Trzeba stwierdzić.Jaki przebieg ma twój silnik?Czy samochód był bity?
  
 
Mam 157 tys. przebiegu. Byłem u kilku mechaników. Wszyscy mówią to samo: na pewno wałek do wymiany, a stuki prawdopodobnie biorą się z luzu na sworzniu tłoka. Ostatni u którego byłem jest w/g mnie najbardziej zorientowany w daewoo. I wszyscy mówią że po 150 tys. często w tych silnikach trzeba wymienić wałek rozrządu. Taka przypadłość. Auto nie było bite.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-03-25 20:11:48, wisa pisze:
I wszyscy mówią że po 150 tys. często w tych silnikach trzeba wymienić wałek rozrządu. Taka przypadłość.



Pierdolenie w podniebienie.
  
 
Powiem tak: wałek widziałem na własne oczy. I jest cały wytarty. Trzeba go na pewno wymienić. A co do stukania, to się okaże, jak zdejmie się głowicę i dalej
Pozdrawiam
  
 
E tam - żadna przypadłość.
Po prostu przypadek losowy.
Jak to mówi mój profesor -
"tempus, locus, homo, fortuna et casus regit actum" czyli czas, miejsce, człowiek, szczęście i przypadek rządzą wydarzeniem.
Te silniki robią znacznie większe przebiegi bez wymiany mechaniki.
POdejrzewam, że albo przebieg musisz pomnożyć przez X, gdzie X>2, albo poprzedni właściciel jeździł bez oleju. Czyli Twój przypadek, brak szczęścia lub człowiek (poprzedni właściciel) zawinił.

Stuki - możliwe, że poszedł pierścień tłokowy i tłok się"kolebie"


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2005-03-25 21:57:39 ]
  
 
Chciałbym zobaczyć wytarty wałek tak że występują stuki.A jak z mocą,jak otwierają się(działają) hydrauliczne popychacze .Jakby był wytarty to skończyłaby się automatyczna regulacja luzów zaworowych.Silnik traci swe parametry-staje się mułem.Silnki 1,8 i 2 może nie najnowszej konstrukcji ale należą do najbardziej niezawodnych w swej klasie.Moim zdaniem wystarczy jak zdejmiesz pokrywę wałka rozrządu i zmierzysz wznios krzywki.Porównaj wszystkie krzywki.Może ktoś z forum może podać Ci jaki ma krzywka wymiar w najwyższym wzniosie-wymiar całkowity.Co do luzów na tłoku możesz sprawdzić to poprzez zdjęcie miski olejowej i spróbować od dołu jakie luzy mają zespoły tłok-tuleja. Jakość silnika można zmierzyć poprzez pomiar ciśnienia sprężania.Duzy przebieg to utrata stopnia sprężania.Przez pomiar sprężania można ocenić czy utrata sprężania nastąpiła z powodu utraty szczelności tłok-pierścienie-blok silnika czy też z powodu niedomykania zaworów.Powodzenia.
  
 
157 tys... ojciec w Polskim Fiacie 125p rocznik 1979 remontował przy coś podobnym przebiegu silnik. Oszukali Cię jak Ci sprzedawali auto. Silnik od kredensa zamontowali.
  
 
Uwierz mi 1.8 i 2.0 to silniki prawie nie do zajechania
A co do walka to nawet jak jest zjechany to walek mozna kupic w dobrym stanie za 100-200 pln (z silnika c20ne i jest ich sporo)

Wymiana silnika to by miala sens jakbys c20xe wsadzil
A tak to szkoda kasy i zachodu zeby to wsyztsko pozalatwiac

Pozdr
Jazdwin
  
 
ja chyba bym remontował bo przynajmniej bym wiedział co i jak a z kupnym nie zawsze wiadomo co się nim działo wybór nalży do ciebie pzdr
  
 
Remontuję
Wszystko zdiagnozowane. Luz na panewkach. Czeka mnie szlif wału. I stąd się wziął problem z wałkiem... Brak wystarczającego ciśnienia oleju. A więc robiąc wał korbowy i wymieniając wałek rozrządu będę wiedział co mam. Dobrze że mi doradziliście żeby nie kupować silnika. Dziękuję wszystkim
Pozdrawiam
  
 
Cała naprawa (z wymianą oleju i sondy lambda) zamknęła się kwotą 2000 pln. Teraz przynajmniej będę wiedział, że auto jest zrobione i można śmigać.
Pozdrawiam
  
 
Przy 157 tys km... Polski Fiat 125p?
  
 
157 kkm To albo poprzedni wlascicel zapomnial przez kilka lat o wymianie oleju, albo palowal ostro na zimnym albo zdrowo cofnal licznik
  
 
Teraz, po wszystkim, obstawiam to co napisał Jadzwin.
Jeśli jesteście zainteresowani to mogę przedstawić wykaz napraw i użytych części.
Pozdrawiam