MotoNews.pl
  

Problemy z nowonabytą Samarą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem Samare 2108 3d z silnikiem 1500 z lpg i 105 kkm przebiegu. Problem polega na tym , że samochód ma problemy z rozpędzeniem się powyżej 80 - 90 km /h (a 1500 miał być rakietą ). Nie ma śladu oleju na świecach czy też w filtrze powietrza wiec wydaje mi się , że silnik jest w dobrym stanie. Poza tym nie kopci z wydechu (olej z filtrem jest nowy). Poza tym wimieniłem kable , świece oraz filtr powietrza.
Jak już pisałem na lpg silnik traci znacznie na dynamice i ma trudności z osiągnięciem prędkości ponad 80 km (w zasadzie to nie moge wrzucić 5 biegu chyba , że z górki). Na benzynie jest troche lepiej ale też ma trudności z osiągnięciem ponad 90 km.
Nie miałem do tej pory wystarczających funduszy na wymiane paska rozrządu z napinaczem wiec czy stary pasek może mieć tak negatywny wpływ na dynamikę silnika ? Przy wćiśnieciu gazu (na lpg) do deski silnik się dławi i tak jakby przerywał.
Proszę napiście mi co sprawdzić i jak ustalić przyczynę tego stanu rzeczy. Poza silnikiem samara mi się bardzo podoba (zawieszenie i hamulce).
Nie wiem ile konkretnie pali samochód bo zrobiłem nim może 120 km.
  
 
Przyczyn może być wiele.
Może jakiś obsztyfikant włożył zbyt dużą zwężkę w dolocie i dostaje za mało powietrza.
Może rozrząd jest źle po prostu założony.
Może zapłon jest źle wyregulowany.
Może gaźnik jest źle wyregulowany.
Może masz zapchany wydech.
Może....
  
 
Napewno musisz zaczac od sprawdzenia paska rozrzadu czy byl dobrze zalozony, pozniej regulacja zaplonu, gaznika i LPG.

Sprawdz tez czy ktorys hamulec nie trzyma ci auta, z przodu zaciski hamulcowe sa czasem przyczyta spowolnienia auta.



P.S. Silniki w samarce maja dobra dynamike i lubia wkrecac sie na obroty

P.S.2. Popatrz na zegar, jest tam max w prawo 180, wyobraz sobie ze przy dobrym wietrze wskazowka powinna tam dojsc, tyle ten silnik potrafi - warunek poprawna regulacja, i dobry ogolny stan techniczny samochodu
  
 
Piszesz o LPG. A jak jest na benzynie? Jezeli na benzynie chodzi dobrze, a na LPG traci dynamike i sa "dziury" przy dodawaniu gazu to masz reduktor do wymiany. Jezeli to wystepuje tez na benzynie to tak jak pisal DeeJay powodow moze byc wiele. Jak autko nowo kupione to dla swietego spokoju zrob regulacje gaznika, zaplonu, zaworow. Wymien koniecznie pasek rozrzadu i rolke napinacza bo staniesz gdzies w polu i dalej nie pojedziesz. Pasek i rolka to nie majatek. Witamy nowego kolege z okolic Lodzi
  
 
Pierwsze co pojedzi do gazownika niech sprawdzi filtr i wyreguluje instalacje.
Pamietam ze po zalozeniu gazu u siebie i pierwszej regulacji niemoglem osiagnac 60km/h a auto jezdzilo jak chcialo.
Po trzeciej regulacji juz do dzisiaj mam spokoj.

EDIT:
Aaaa i sprawdz czy Ci lewego powietrza nie lapie. Mi gazownicu uszczelniali takze wsio silikonem bo ponoc lewizny bylo mnostwo.


[ wiadomość edytowana przez: _Vincenzo_ dnia 2005-04-05 21:17:13 ]
 
 
Jezeli pomiedzy reduktórem a gaxnikiem masz zawór to odkreć go troche.Powinno być lepiej.Prawdopodobnie dostaje za mało gazu.Ja jak u siebie dokreciłem srubę zeby mniej paliła to prawie ze ją pchałem
  
 
1. Auto miało robiony przegląd pod koniec marca. Hamulce są ok poza jedną stroną ręcznego (brak hamowania). Żaden hamulec nie trzyma samochód toczy się na luzie znakomicie.
2. Gaz jest praktycznie nowy.Firma Aut-gaz Centrum reduktor firmy Tomasetto 100 HP (czy to dobra firma ?) W czerwcu 2004 poprzedni właściciel założył gaz. Dokładnie 16 grudnia był zrobiony przegląd po 1000 km. Do tej pory samara przejechała około 3 tyś km.
3. Na benzynie jest lepiej ale jak sądze , że to jeszcze nie to bo max 90 km/h z nieco lepszą dynamiką niż na lpg. W czasie przełączania z lpg na benzyne dość długo silnik zasiąga paliwo do gaźnika. Według instrukcji można dokonać przełączenia na parkingu co w moim przypadku kończy się zgaśnieciem silnika i później musze go długo trzymać na rozruszniku.

Aha końcowy tłumik był w ogólnym złym stanie wiec go wymieniłem na nowy.
Samara to mój pierwszy samochód bezynowy. Poprzednio tłukłem się tylko dieslami (wolnossącymi). Kupiłem samare z silnikiem 1500 nie dla osiągów ale dla ekonomi bo podobno troche mniej palą niż 1300. W zupełności wystarcza mi 100 km/h ale z zadowalającą dynamiką bo teraz to tylko furmanki mogę bezpiecznie wyprzedzać.
  
 
Nie mozna pozwolic zeby Samarka jechala maks 100 na godzine, bo to marnotrawienie radzieckiej mysli technicznej , a poza tym oznaka tego ze pod maska dzieje sie cos nie tak. Pojedz koniecznie na wymienione nizej regulacje i przeglad gaznika. Jezeli nie masz nikogo zaufanego w Brzezinach ( mysle o zdzierstwie i braku fachowosci w wykonanu wielu mechanikow ) to daj znac. Moge Ci podac na priv namiary na bardzo dobrego gaznikowca w Lodzi. Poza tym jest tez w Lodzi pewien doktor zwany Dobry, ktory prowadzi prywatna klinike i niejedna Lade uleczyc potrafi
  
 
dr Dobry!!
To naprawde bardzo Dobry doktor!!
Moze rzeczywiscie instalacja gazowa jest bardzo skrecona, moze jest za duze zwężenie na gaźniku..
  
 
Panowie tu chodzi o benzynę i gaz a nie sam gaz.
Pasek i napinacz zrób priorytetowo. Na dzieńdobry przeczyść chociaż trochę /ostrożnie/ kopułkę i palec. Swiece też możesz pociągnąć. Niepomyl tak jak ja kolejności podpięcia kabli. 1-3-2-4 przeciwnie do kierunku wskazówek zegara. Ustaw tłok I cylindra w GZP/GMP/ Ściągasz osłone paska i zgrywasz znak nakole od wałka rozrządu z znakiem na obudowie wtedy palec aparatu pokaże ci gdzie jest styk I cylindra bo na kopułce może być... pokićkane. Podokręcaj śruby od gaźnika /musi byc zimny/
  
 
Po tym wszystkim skłaniam się ku wymienionemu przeze mnie punktowi pierwszemu - chyba jednak ktoś założył Ci zbyt dużą zwężkę w dolocie
  
 
Max 90km/h to ciut przymalo biorac pod uwage ze wczoraj z 4 osobami pelna butla gazu i zbiornikiem paliwa i pelnym bagaznikiem moja pojechala 170 (nie byl to koniec) na gazie Jak juz zostalo napisane ja bym zaczal od gaznika i kopulki. Rozrzad tez jest bardzo prawdopodobny (roznica jednego zeba na pasku np. Generalnie jak ustawisz to na pewno zobaczysz dynamike
  
 
to co mowi DJ ma sens...
moze wywal ten pieprznik od gazu i popatrz jak sie zbiera na benzynie.
zobacz tez czy zaworki na butli masz odkrecone jak nalezy.
no i pokrec sruba na wezu gazowym troche moze.... moze jest za mocno skrecona?

no i lewe powietrz - to podstawa. gAz wrazliwy jest na to....
  
 
Nie czytacie tego co kolega pisze!!!

Cytat:
ak już pisałem na lpg silnik traci znacznie na dynamice i ma trudności z osiągnięciem prędkości ponad 80 km (w zasadzie to nie moge wrzucić 5 biegu chyba , że z górki). Na benzynie jest troche lepiej ale też ma trudności z osiągnięciem ponad 90 km.



NA GAZIE I BENZYNIE JEST TAK SAMO!!!
  
 
Cytat:
NA GAZIE I BENZYNIE JEST TAK SAMO!!!


Chyba wiem co piszę !

Nie wiem czemu ale na nowych świecach dedykowanych do gazu motor nierówno pracuje. Zgodnie z waszymi sugestiami zaczne od rozrządu i zapłonu.
  
 
Ja mysle ze regulacja zaplonu ci pomoze. Zreszta zobacz jak jest ustawiony. Ostatnio fachowiec regulowal mi gaz i wzial sie za zaplon dal na max na - Ze sie tak wyraze. Jak cos to postaw na srodek i powinno byc ok. Mialem podobne obiawy a jak spalanie w twoim samochodzie??
  
 
Cytat:
2005-04-08 13:21:11, Dadi pisze:
Chyba wiem co piszę ! Nie wiem czemu ale na nowych świecach dedykowanych do gazu motor nierówno pracuje. Zgodnie z waszymi sugestiami zaczne od rozrządu i zapłonu.



Nie tyczy sie to Twojej wypowiedzi,tylko innych, bo zastanawiaja sie nad wina po stronie LPG, a skoro na benzynce jest minimalnie lepiej, to przyczyna jest gdzie indziej

pozdr.
  
 
Trudno tak na odległość, na pewno warto zmierzyć komprechę, żeby wiedzieć czy z silnikiem wszystko ok. Później spr. czy pasek rozrządu dobrze zaożony, regulacja zapłonu.
Przypominam, że w samarach też ustawia się zawory tylko, że płytkami i na długo starcza, ale jak szukamy przyczyny, to może być toto
  
 
Podajcie mi ceny robocizny za:
1. wymiana paska + napinacza
2. regulacja zaworów
3. regulacja zapłonu
4. regulacja gaźnika
  
 
1. wymiana paska + napinacza 40 zl (pasek + rolka napinacza ~100 zł)
2. regulacja zaworów 40 zl + płytki (8* 4 zł)

A tak przy okazji to byłem u mechanika i zmierzyliśmy ciśniene tylko na 1 cylindrze (było późno około 18tej) i na ciepłym siliniku było 11,4 (jakie powinno byc ?)
Poza tym mechnik przestawił mi zapłon (był chyba na skrajnym położeniu) efekt jest taki , że samochód zbiera się o niebo lepiej i "nawet" przyśpiesza na 5 biegu. Fakt , że wszystko tak na oko i ucho wiec i tak trzeba to ustawić dokładnie. Przy okazji rozkręcił mi o 1 obrót gaz i jest znacznie lepiej.
Aha we własnym zakresie gdy odkręciłem korek wlewu oleju i dodałem gazu to leciały takie drobne kropelki oleju ale nie było spalin. Czy to normalny objaw (z tym olejem) ?
Przy okazji wyszła na jak jeszcze jedna ustarka nie załącza się wentylator chłodnicy. Moja pytanie to jak dokładnie zdjagnozować ustarkę (wentylator czy czujnik) ?