Hamulce E30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko co do hamulców:

1. Koles mówił, że z tyłu sa tarczowe(i tak powinno być) ale powiedział, że hamulec ręczny korzysta z bebna(?!). Tzn tak: do hamowania są wykorzystywane tarcze a do ręcznego bębny. Czy to prawda cz fałsz? Mi sie wydaje że tarcze to tarcze a bębny to bębny i dziwne żeby to było łaczone. A jak jest?

PS: Pytam bo ręczny słabo trzyma.( wiem może linke podciągnąc wystarczy, a może jeżeli są te bębny to bębny są do roboty )
  
 
niewiem jak jest w e30 ale sa takie rzeczy ze jest i beben i tarcza
  
 
całkiem mozliwe bo u mnie w 730 tak własnie jest ze tarcze Hamują nożnym a ręcznym bębny jak kupujesz tarcze to od razu z tymi bębnami są bo sie dowiadywałem w sklepie a co do skutecznosci recznego to mysle ze to musi sie jakos regulowac
  
 
Cytat:
2005-04-15 16:46:39, pawełO pisze:
a co do skutecznosci recznego to mysle ze to musi sie jakos regulowac


też tak myślę, ale mnie zaciekawił ten temat z bębny + tarcze, pzdr

PS: Auto mam dopiero od wczoraj wieczorem, dzis tylko do pracy i tak czekam aż sie ta praca skończy i sobie na spokojnie wszystko w garaży pooglądam...


[ wiadomość edytowana przez: jeztom dnia 2005-04-15 16:51:39 ]
  
 
a i jak troche polatasz to nie zapomnij napisac ile ci łyka
  
 
Cytat:
2005-04-15 16:55:56, pawełO pisze:
a i jak troche polatasz to nie zapomnij napisac ile ci łyka


ma sie rozumieć, że napisze, tyle że napisze dopiero jak zatankuje do pełna dwa razy pod rząd, a narazie to mam inne wydatki z nią zwiazane. pełny bak to 210zł. .
  
 
Jeztom,

hamulec bebnowy sluzy tylko i wylacznie do recznego. Jesli Ci slabo trzyma, to raczej tylko linka, bo ilez one moga sie zuzyc !? - chyba, ze jezdziles na zaciagnietym recznym.
Tak wiec podciagniecie linki powinno pomoc
  
 
nic dziwnego tarcza + beben z tylu, od dawna stosuje takie rozwiazanie mercedes i bmw ale inni napewno tez
  
 
Tak dokładnie - bębęn z tarczą w jednym, też się kiedyś nadziwić nie mogłem! Tak miałem w E32 i w Peugeocie 406 jak teraz to nie wiem ale pewnie podobnie. Możliwe że po prostu skończyły Ci się okładziny i wystarczy je wymienić i znów ręczny jak nowy - ja tak miałem! koszt do E32 50zł za kpl.
  
 
Jeztom, naciągnij sobie po prostu linkę, ja dodatkowo włożyłem na lince między śruby parę grubszych śrub, tak, że ręczny mam bardzo króciutki Na początku pod łokieć go musiałem targać a teraz zaskakuje na cztery ząbki i już autko stoi (teraz to mogę i podłokietnik spokojnie zainstalować).
  
 
Hamulec ręczny nie jest regulowany na lince i nie trzeba stosować zadnych podkladek ani nakrętek aby wydłużyć linke.
Tarcza i bęben stanowią jedność, i żeby wyregulować ręczny jest do tego gwintowany rozpierak umieszczony pomiędzy szczekami jeżeli owe szczęki mają jeszcze okładziny wystarczy rozpierak wydlużyć aby bardziej rozparł szczęki.
Najlepiej zrobić to przez otwór do srób od kół, jest na rozpieraku zębatka która pokręcając zwykłym śrubokrętem skracamy lub wydłużamy.

[ wiadomość edytowana przez: vanos dnia 2005-04-15 21:43:00 ]
  
 
Cytat:
2005-04-15 21:36:20, VANOS pisze:
Hamulec ręczny nie jest regulowany na lince i nie trzeba stosować zadnych podkladek ani nakrętek aby wydłużyć linke. Tarcza i bęben stanowią jedność, i żeby wyregulować ręczny jest do tego gwintowany rozpierak umieszczony pomiędzy szczekami jeżeli owe szczęki mają jeszcze okładziny wystarczy rozpierak wydlużyć aby bardziej rozparł szczęki. Najlepiej zrobić to przez otwór do srób od kół, jest na rozpieraku zębatka która pokręcając zwykłym śrubokrętem skracamy lub wydłużamy. [ wiadomość edytowana przez: vanos dnia 2005-04-15 21:43:00 ]



Dokładnie. Zgadza sie tak jest w hamulcach tarczowych..ale z tego co wiem biem ma hamulce bebnowe a wtedy drogi Kolego pozostaje jedynie regulacja na lince bo luz podstawowy jest ustawiany samoczynnie poprzez kilkakrotne naciskanie hamulca (przo poluzowanej lince oczywiście) u mnie to nie działa
  
 
JEZTOM napisał że ma z tyłu tarczowe więc napisałem o tarczowych i chyba tak jest bo td trochę więcej waży niż 1,6
  
 
Troszke teorii..
W zacisku przednich i tylnych hamulcow tarczowych znajduje sie tloczek ktory podczas hamowania dociska wkladki cierne do tarczy hamulca. Hamulec awaryjny sterowany LINKAMI dziala na kola tylne. Skutecznosc hamulca awaryjnego polaczonego z hamulcem tarczowym jest gorsza niz z hamulcem bebnowym, dlatego przy tarczach hamulcow tylnych sa dodatkowe bebny. Szczeki wspolpracujace z tymi bebnami sa sterowane WYLACZNIE dzwignia reczna..

Dodatkowa informacja urzadzenie wspomagajace wykorzystuje podcisnienie wytwarzane w ukladzie dolotowym silnika A SILNIKI WYSOKOPREZNE maja specjalnie w tym celu specjalna pompe podcisnieniowa