Stuki w przednim zawieszeniu...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ! nie wiem, czy Ktos sie spotkal z tym problemem, ale w trakcie skretu mam dziwne stuki w przednim zawieszeniu, panowie z serwisu posluchali, postukali, poruszali kolem i wywnioskowali ze to poduszki McPhersona. I teraz zagladam na ksiazeczke serwisowa Carina E 1,6 16v i nie zabardzo wiem o co chodzi... czy o "gorna poduszke metalowo-gumowa", lozysko oporowe, czy "lacznik gornego mocowani kolumny zawieszenia...

Amorki sprawdzalem tlumienie po 82%, laczniki stabilizatora i td tez, stuki sa wyraznie w miejscu montowani gornego amora, spotkaliscie sie juz z takimi bajerami ?? z gory dzieki za pomoc...
  
 
Lepiej by sie wyrazili mówiąc gniazdo amorka - myśle ze własnie o to chodzi.
To chyba pada stosunkowo rzadko, no ale skoro tak powiedzieli...
Może amorek nie dokręcony u góry..

Pozdrawiam
  
 
to sie nazywa górne mocowanie amortyzatora,żadko ulega zużyciu,ale czasem ise zdarza
  
 
Sądze że to nie są poduch Mcphersona ale sam amorek w sobie puka może mieć luz osiowy w wyniku zużycia ewentualnie sprawdź czy się nie odkręcił!

O stuki amorka pytaj Miśka on to przerabiał.

Pozdro.
  
 
przed wymianą sprawdź czy jest dopbrze dokręcone, a co do czestotliwości tego zjawiska to jest dość rzadko-tak jak mówili przedmówcy, w górnym mocowaniu ejst łozysko czy etż tulejka dokładnie nie pameitam i ona siada
podejdź w celu skonfrontowania też do innego emchanika niech spojrzy innym okiem co to moze być, mi mowili że tez górne mocowanie, a okazało się ze sworzeń w wachaczu,wiec sam widzisz jak to jest
  
 
Cytat:
2005-04-09 12:44:52, Kafi pisze:
O stuki amorka pytaj Miśka on to przerabiał. Pozdro.



Chętnie pomogę. Poczekajmy jednak aż autor posta się odezwie

Pozdrawiam
  
 
tez byly u mnie kiedys stuki w przednim zawieszeniu wlasnie podczas skrecania i to byl swozen wahacza ( ale w toyocie yaris niestety swozen wymienia sie z calym wahaczem) ale byl dul 1000 zl
  
 
Cytat:
2005-04-10 11:11:27, przemkuu pisze:
tez byly u mnie kiedys stuki w przednim zawieszeniu wlasnie podczas skrecania i to byl swozen wahacza ( ale w toyocie yaris niestety swozen wymienia sie z calym wahaczem) ale byl dul 1000 zl


wcale nie trzeba wydawać 1000zł są na to sposoby
za jedyne 160zł masz zregenerowane 2 sworznie i chula i chula już od ponad 10.000km
  
 
zgadza się można zregenerować i też na długo starcza!

Pozdro.
  
 
Hmmmm dzieki za mnostwo odpowiedzi... wiec tak poduszki zdiagnozowalo 4 mechanikow (dwoch wpierw podejrzewalo lozysko, jednak poruszali, posluchali hehe takiem fajnym stetoskopem i wyszly poduszki)... wiec wymianiam lozysko oporowe, gorne poduszki, no i gniazdo, calosc operacji 150 zl z robota w sobote jade do mechanika na wymiane...

Hmmm bicie jest ewidentne z okolicy lozyska, w gornej czesci kolumny, to raczej nie lozysko kola, bo nie wyje, nawet przy 180 km/h, a calosc stukow jest wyczuwalna dopiero przy skrecie, np przy pokonywaniu dziur... dzieki za porady i pomoc
  
 
Nie zapomnij o podkładce "anty-brudowej" 2 sztuki koło 30zł w ASO Jeszcze niedawno rachuneczek miałem ale wcięło

Pozdrawiam
  
 
Hmmmm to juz raczej chlopcy-warsztatowcy maja pilnowac tego... wiedza co maja zrobic i jak maja zrobic... kurcze ostatnio z m-c temu zmienialem amorki z tylu i nie jestem pewien czy zmieniono mi oslony no i boje sie aby mi KYB nie trafil szlag, czy lepiej zostawic niech juz jezdzi skoro narazie nic sie nie dzieje ??
  
 
Zakładaj osłony !
  
 
Hmmm to sie lekko chlopaki wkurza jak beda mieli jeszcze oslony tylu do zmiany ok wymianie na nowe, choc jestem raczej przekonany ze wsadzili nowe ... to mozna chyba nawet w jakis sposob sprawdzic prawda ?
  
 
Obejrzyj czy nie są porwane ani poparciałe jeśli masz wątpliwości to się nie zastanawiaj tylko zmieniaj na nowe.

Pozdro.
  
 
Hmmm wrzucilem dzisiaj autko na zolwia i nie sa ladne, nie porwane i nie poparciale... wiec zostawiam... dam znac jak rozwiaze stuki w piatek czy sobote...
  
 
I po robocie... panowie zrobili autko i jest super stuki prawie ustaly, teraz zostaly lozyska, bo choc nie slychac ich to maja luzy boczne wiec nastepnym razem beda robione... odrazu sie usztywnilo i jest teraz cholernie twarda, ale mnie to nie gryzie...

Co do wyprzedzenia okazalo sie ze mam ustawione na 17 st. i caly czas nic nie stukalo, od razu po wymianie roznica 195 na A4 wiec warto bylo... cena wymiany klockow, tarcz, kolektora oraz gniazd zawieszenia razem 120 zl, lozyska jak bede robil bedzie 50 zl wiec totalna darmocha
  
 
Cytat:
2005-04-17 14:56:53, Duckling pisze:
lozyska jak bede robil bedzie 50 zl wiec totalna darmocha



Za stronę? Standart.
Założyli osłonki o których wspomniałem?

Z łożyskami nie czekaj za długo...

Pozdrawiam
  
 
Hmmm nie za strone, za os... tak zalozyli wogole chlopaki fajne, bo choc nie prosilem ich to plyn hamulcowy wymienili i sprawdzili wszystkie eksploatacyjne, no i nic extra...

aha lozyska bede robil jutro, kupuje oryginaly, bo dobra cene mam na nie, a poza tym wiem ze JC robi niezle rzeczy, ale jakos wole oryginalne dam znac jak bedzie po wymianie lozysk...

[ wiadomość edytowana przez: Duckling dnia 2005-04-18 17:43:48 ]
  
 
No wiec walki koniec ze stukami, pukami i innymi gadami w zawieszeniu, wymienilem lozyska na KANACO, slicznie chodza, od razu czuc roznice, autko zupelnie inaczej jedzie nie to co wczesniej... calosc razem z wymiana filtra paliwa, paska wspomagania, plynow (wspomaganie, hamulcowy, skrzyni biegow) - 100 wiec bardzo, bardzo przyzwoicie