Piasta koła tylnego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Czy piasta koła tylnego wersja z ABS jest rozbieralna, tzn czy da się w niej wymienić samo łożysko?
Pozdrawiam Rysio
  
 
ehhh.....
post
  
 
Niestety w tym poście nie ma odpowiedzi na pytanie czy ta piasta jest rozbieralna, jest tylko opinia ksenomorfa, że takowe coś występuje w całości. Wiele rzeczy które występują w całości można zregenerować wymieniając łożysko np: Napinacz spężarki klimatyzacji, czy napinacz paska alternatora i pompy wspomagania. Dzwoniłem do Wiktora i on też ma wętpliwości czy to jest nierozbieralne. Może ktoś z was doszedł "organoleptycznie" do sedn problemu i wie jaka jest prawda.
Pozdrawiam
  
 
W takim razie udzielę Ci wiarygodnej informacji
Właśnie mam przed oczami najnowszy katalog SKF' u i wg ich (wiarygodnych) informacji w przypadku Esperynki wyposażonej w ABS nie występuje łożyko jako element wymienny.

W tym przypadku piasta tylna jest nierozbieralna i stanowi jeden "blok" wraz z ułożyskowaniem nazwane: piastą zespoloną III generacji.

Gdyby interesował Cię produkt SKF' u to jego nr katalogowy, to: VKBA 3283

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2005-04-18 13:27:40, Rysio42 pisze:
Niestety w tym poście nie ma odpowiedzi na pytanie czy ta piasta jest rozbieralna, jest tylko opinia ksenomorfa, że takowe coś występuje w całości. Wiele rzeczy które występują w całości można zregenerować wymieniając łożysko np: Napinacz spężarki klimatyzacji, czy napinacz paska alternatora i pompy wspomagania. Dzwoniłem do Wiktora i on też ma wętpliwości czy to jest nierozbieralne. Może ktoś z was doszedł "organoleptycznie" do sedn problemu i wie jaka jest prawda. Pozdrawiam



Rozebrać i zregenerować można wszystko, ale najcześciej ma to mniejszą trwałość niż oryginałka. Różnica ceny po doliczeniu kosztu wymiany prawdopodobnie nie zwraca się.
  
 
Mylisz się Navi. Wiele rzeczy regenerowanych ma większą trwałość od orginalnych (części regenerowane metodami spawalniczymi a dokładnie ich powierzchnie). A łożysko które kupiłem do napinacza paska klimatyzacji kosztowało 14 zł SKF. cały napinacz pewnie koło 100zł. Ja jeżdżę na tym już 2 lata i sprawdza się doskonale. A dla firmy która produkuje części jest dużo lepiej jak kupimy cały zespół (piastę)za 280 zł niż łożysko za 40 zł. W katalogu części Epero teżnie występuje osobno łożysko do napinacza klimy, czy paska alternatora. Nawet nie ma w nim łożyska tylnego alternatora, tylko występuje ono z tylną obudową i kosztuje 80 zł zamiast 8 zł, a wymiana nie jest skomplikowana.
Pozdrawiam Rysio