Opinia fachowca mile widziana:)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema

Pakować się w zakup opon 135/70/13 na przód i 145/70/13 na tył do malucha, który tylko jeździ w kjs'ach?
Nie mam doświadczenia, jak będzie się zachowywać auto, czy bedzie stabilne czy bedzie latać po drodze jak na seryjnych 12'tkach?, a mam za sobą dopiero jedną zimę i na 145/70/13(dla mnie bomba )

  
 
Ja mam dokladnie takie oponki, z przodu na 4" feldze, z tylu na 4,5".
147/70 jest sporo wyzsza od 135/70 ale nic nie ociera i jezdzi sie ok
  
 
Dla Malucha do KJSow polecam oponki BF.Goodrich Touring 155/65R13 na lato oraz BF.Goodrich Winter 145/70R13 na zime. Trzymaja dobrze na kazdej nawierzchni, nie ma aquaplanningu, na zwyklym rekawie nie wykonasz nawrotu na asfalcie. Poniewaz zaraz sypna sie komentarze ze "za szerokie", "za waskie", "zlej firmy", albo jeszcze inne, to od razu odpowiadam ze przetestowalem wiele i te sa IMHO (i nie tylko) najlepsze.

Warto zainwestowac w dobre opony, nie bez powodu sa one nazywane czarnym zlotem rajdowcow


[ wiadomość edytowana przez: kobzacz dnia 2005-04-19 14:15:00 ]
  
 
Dzięki bardzo
  
 
ja jak zakladam 145 na tyl czuje wyraznie ze auto gorzej jedzie. 135 to optymalna opona!
  
 
ja uważam że 135 jest najlepszą oponą do maluszka
  
 
Cytat:
2005-04-19 14:13:30, kobzacz pisze:
Dla Malucha do KJSow polecam oponki BF.Goodrich Touring 155/65R13 na lato oraz BF.Goodrich Winter 145/70R13 na zime. Trzymaja dobrze na kazdej nawierzchni, nie ma aquaplanningu, na zwyklym rekawie nie wykonasz nawrotu na asfalcie. Poniewaz zaraz sypna sie komentarze ze "za szerokie", "za waskie", "zlej firmy", albo jeszcze inne, to od razu odpowiadam ze przetestowalem wiele i te sa IMHO (i nie tylko) najlepsze. Warto zainwestowac w dobre opony, nie bez powodu sa one nazywane czarnym zlotem rajdowcow [ wiadomość edytowana przez: kobzacz dnia 2005-04-19 14:15:00 ]


Co do opon letnich potwierdzam opinie kolegi słabiej sie moze wkręca ale szypciej napadasz w zakręty i znich wychodzisz . pozatym moim zdaniem 135 na lato wygląda jak dojazdówa . Opona odpowiada w 80% za przyczepność auta do drogi lepsz nowa opona a słapszy zawias , niz kosa zawias np.bil i łysa opona
  
 
taa w mocniejszym aucie moze tak, a maluchem i tak sie wszedzie bomba pakujesz...
  
 
Cytat:
2005-04-21 11:20:12, Krzyh00 pisze:
ja jak zakladam 145 na tyl czuje wyraznie ze auto gorzej jedzie. 135 to optymalna opona!



Dobrze prawisz panocku, po co jeszcze obciążać 2 cylinderki szerszymi laczkami jak na 135 i tak nie jedzie
  
 
Tyle ze autor tematu nie ma 2 cylindrow, a 4
  
 
Ja bym brął 135/70 na feli 5 calowej. 145 sa neistety wysokie i mozna to odczóc (słabiej sie zbiera) ale to tez chyba zalezy od tegto jak u was wyglądją kjs, bo jezlei np same nawroty i to ciasne to na szerszej jak 135 mozesz miec problemy z obruceneim sie.
  
 
Cytat:
2005-04-21 13:41:09, Abdull pisze:
Ja bym brął 135/70 na feli 5 calowej. 145 sa neistety wysokie i mozna to odczóc (słabiej sie zbiera) ale to tez chyba zalezy od tegto jak u was wyglądją kjs, bo jezlei np same nawroty i to ciasne to na szerszej jak 135 mozesz miec problemy z obruceneim sie.



dzisiaj zrobilem nawrot na 175 na suchym asfalcie linkowym recznym bez problemu regulacja czyni cuda
  
 
z nawrotami to raczej nie ma problemu, bo autko same wpada bokiem w nawrót na 145/70(zimówki), na początku byłem troche tym zaskoczony ze aż tak, ale fajnie sie tak jeździ. Bardziej obawiam sie przodu przy 135/70 czy nie będzie za bardzo latał. Ostatnio jak przekładałem 12stki z 2giego maluszka( totalna seria- bryczka na co dzień ) i się na nich przejechałem, a nadodatek jechałem w 3jkę, to na jednym łuku to auto odpłynęło niczym na letnich w zimę. Przy gwałtowniejszych szarpnięciach kiery nie wiedziałem co zrobi.
Więc nie wiem, ale chyba postawie na 145/65 przód i 155/65 tył. Bo to bydle to naprawde ciężko utrzymać....


.....fele mam z uno, bodajrze 4,5 więc powinny w sam raz pasować

[ wiadomość edytowana przez: zaba84 dnia 2005-04-21 14:59:57 ]