MotoNews.pl
  

Problem z jazdą podczas deszczu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ludzie POMOCY. Co mam zrobić. Mam Poloneza, wystarczy deszcz lub duża wilgotność powietrza i nie da sie nim jechać . Szarpie, nie odpala, zalewa instalacje elktryczną... Jak można to poprawić?? Co mam zrobić. Ja już nie wiem co robić. Starałem sie okleiłem wszystko dokładnie izolacją i nie pomogło, było troche lepiej ale... poradzcie coś... Czekam
  
 
Co obkleiłeś izolacją ????????

1. Kopułka rozdzielacza - pewnie do wymiany
2. Przewody Wys. Napięcia zmień na nowe - najlepiej szare z Ełku
3. Wymień sobie świece jak masz jeszcze gotówkę.

A tak pozatym to korzystaj z wyszukiwarki bo temat był już kilka razy.
  
 
Doraźnie pomaga ( i to w 99.9% przypadków) "popsikanie" na kopułkę kable i cewkę preparatem WD40. Generalnie to na w/w elementach nawet gdy są nowe skraplająca się do postaci rosy para czy lejący się deszcz potrafi wywoływać takie objawy.

  
 
Sprawdz czy gumowe oslony przewodow jakie ida do i od modulu zaplonowego nie sa popekane. Nawet jesli nie, zaizoluj je i dodatkowo jeszcze spryskaj takim preparatem do kabli WN (kiedys mozna to bylo kupic, nazwy nie pamietam). U mnie w Polonezie pomoglo od zaraz, chociaz oczywiscie zaden mechanik nie wiedzial co jest i zmienili prawie caly uklad zaplonowy (na wymiane aparatu, modulu i cewki ojciec sie nie zgodzil, bo ilez mozna). I oczywiscie daj znac czy poskutkowalo.
  
 
Ten preparacik sie nazywal "kontakt"

pozdr
  
 
mam poloneza rocznik 1993 na gaz.W ubiegłym roku niemialem zadnych problemów do czasu. Jadąc polonezem podczas deszczu jakies 30 km zaczyna gubic obroty, dusi sie, dlawi w tlumiku szczela i gasnie. Nieodpale go od razu, tylko musze poczekać jakies 30 min i pali bez problemu. TO NIE JAZDA

Próbujac go odpalic strzela w tlumik i nic pozatym dopiero jak sobie postoi 30 min to zaden problem. Co moze byc przyczyna kable od swiec mam nowe, akumulator, swiece, niewidze zeby woda sie gdzies dostawala
  
 
Jakiej firmy masz kable WN (polecane ZEM Ełk)? W jakim stanie jest kopułka rozdzielacza (może ma przebicia i trzebaby założyć nową)?
 
 
Sprawdz dokładnie aparat zapłonowy może pod kopółką faktycznie masz jakieś przebicia , np kabelki się poprzecierały z izolacji w środku te co idą od modułu zapłonowego.
  
 
sprawdź zielony kabel idący od modułu do aparatu zapłonowego. Zwróć szczególną uwagę na izolację wtyczki wchodzącej do modułu, jeśli guma jest popękana zaizoluj to czymś solidnie i nasadz na wcisk w module zapłonowym. Sprawdź także tenże kabelek na wejściu w aparat zapłonowy. Może być pęknięty juz pod kopułką i palcem rozdzielacza. Miałem identyczne jaja w swoim poprzednim samochodzie i zostały one definitywnie rozwiązane taką metodą jak opisałem.
  
 
Sposób na szybki efekt: owiń kopułkę folią !!
  
 
Witam
Mam poldka za 96 roku konkretnie Atu 1.6 na wtrysku i mam następujący problem gdy jeżdżę w deszczowe dni po kałużach to silnik się dławi i tak dziwnie strzela, czego to może być wina i gdzie mam szukać ewentualnych nieszczelności. Aha dodam jeszcze że jak go porządnie zaleje to mam problem z jego uruchomieniem. Proszę o jakies rady i z góry dziękuję
  
 
kolega musi wymienic przewody zaplonowe

no i swiece by sie przydalo conajmniej oczyscic

-----------------
FSO Seicento 19.06.2005
www.centomania.pl
  
 
Sprawdź czy masz poprawnie założoną osłonę z przodu wlotu powietrza, obok chłodnicy musisz mieć plastikową osłonę - bez niej dostające się krople wody do komory podczas jazdy powodują objawy o których piszesz
  
 
witam

mam mały problem z wycieraczkami (polonez przejściówka)
zatrzymują się w połowie szyby i trzeba je popchnąć żeby sie ruszyły co jest zepsute ?