MotoNews.pl
  

Cudowne rozmnożenie??!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóż wyczytałem na znanym nam z niekonwencjonalnych sądow i szerokiej wiedzy pewnym forum, że " omega ma drugą pompę wody przy nagrzewnicy" Opinię tę wygłosił niejaki Macgregor, z Wrocka z jak pisze omegą Carlton. Co wy na to panowie?
Czekam na wiadomości
Janusz
  
 
Cytat:
2004-01-14 00:07:27, JanuszGnitecki pisze:
Otóż wyczytałem na znanym nam z niekonwencjonalnych sądow i szerokiej wiedzy pewnym forum, że " omega ma drugą pompę wody przy nagrzewnicy" Opinię tę wygłosił niejaki Macgregor, z Wrocka z jak pisze omegą Carlton. Co wy na to panowie?
Czekam na wiadomości
Janusz



Jelsi tak jest, to nie jest jedynym autem z takim rozwiazaniem.
  
 
hmm nagrzewnice wyciagalem ale na cus takiego nie widzialalem i napewno tego nie mam a tez mam ome A tylko nie 1.8 pewnie kolega cos pokrecil
  
 
w omie "B" mv6 nie wiem jak w innych sa dwie dodatkowe pompki elektryczne jedna jest wlasnie przed nagrzewnica jest przydatna wtedy gdy siedzimy w aucie zima i chcemy miec ciepelko nie odpalajac silnika(oczywiście do mometu gdy nam plyn w ukladzie nie ostygnie )duga znajduje sie miedzy wejsciem a wyjsciem chlodnicy ale nie pamietam do czego slozy.
  
 
Kondek, dzięki, czy to znaczy, że jest to pompka uruchamiana dodatkowym wyłącznikiem w kabinie?. Czy koledzy mający omy"B" mają taką zabawkę? U mnie nie ma nic takiego, może dlatego , że nie mam klimy. Może jest to tylko w autach z klimatronic?
  
 
u mnie wlancza sie zaraz jak przekrece kluczyk
  
 
U mnie w 2.0 16V po przekręceniu kluczyka słychać jakąś pompę, której dzwięki po kilku, kilkunastu sekundach milkną.
  
 
Cytat:
2004-01-14 20:44:43, paweldm pisze:
U mnie w 2.0 16V po przekręceniu kluczyka słychać jakąś pompę, której dzwięki po kilku, kilkunastu sekundach milkną.




Tak na 99 % to pompa paliwa, jedni słysza inni nie
Zapewnei Ci odpowiednie ciśnienia podczas rozruchu.
  
 
Zaciekawilo mnie to,kiedys w caravanie,automacie,jak przekrecilem kluczyk,to faktycznie cos slyszalem,ale to byla pompka od tylnich amorkow,powolutku je pompowala,a ze faktycznie by cos sie znalazlo dodatkowego pod maska,to bym sie niezdziwil,omega w porownaniu do innych sztandarowych samochodow,jak passat,czy mondeo,sami przyznacie jest cholernie mocno skomplikowanym szwajcarskim zegareczkiem.
Wszystko jest fajnie,dopuki cos nie padnie.hihi
  
 
Koledzy, więcej szczegółów i precyzji, w omesiach " B " są pompk od niwomatu i od recyrkulacji spalin, owszem włączają się jak bestia jest po nocy stęskniona za przebieżką .
To o co pytam dotyczy "drugiej pompy wodnej"
Przy okazji, czy ktoś mnie może oświecić, co to jest "CARLTON"? brzmi jakoś zabójczo.
Pozdr, Janusz
  
 
Cytat:
2004-01-15 00:22:37, JanuszGnitecki pisze:
czy ktoś mnie może oświecić, co to jest "CARLTON"? brzmi jakoś zabójczo.
Pozdr, Janusz



No brzmi zabójczo,bo to jest zabójca a dokładniej Bestia
To nic innego jak angielska nazwa Omegi,zreszta sam zerknijchociażby tutaj
  
 
CZeść
Ten odkurzacz po przekręceniu kluczyka może być też doładowaniem dodatkowego powietrza do mieszanki przy zimnym silniku. Swego czasu niektóre omy tak miały, moja tak ma. Dopytałem o to w serwisie, a facet konkretnie gadał.
  
 
Janusz:

Taka dodatkowa pompa przy nagrzewnicy na pewno występuje w tzw. pakiecie na zimny klimat.

Być może inne, lepsze wersje też coś takiego mają niezależnie od kraju przeznaczenia.
  
 
Dzięki za info o CARLTON, Prowo, czy może to być coś w rodzaju "akumulatora ciepłego powietrza", np nielubiane Bawary mają taki patent jako opcję, może w omie z klimatronic też coś takiego jest, tylko jako dodatkowy obieg.
Z drugiej strony wydaje mi się to bez sensu, w końcu jak komuś zimno na postoju to przecież producent nie zakłada, że klient będzie kutwił na paliwie. Dziwna sprawa nie sądzicie?
  
 
zgodnie z litera prawa niemozna stac na postoju i miec wlaczonego motoru, pewnie tym sie goscie kierowali, a pozatym niby taka pierdulkowata pompka ale sie czasem przydaje szczegolnie jak jakas pani siedzi obok i trzeba slow pare zamienic w mrozny dzionek
  
 
Natrafiłem na ten temat w kwestii pompy( wspomagania) i napiszę co wymacałem w swojej omie bawiąc sie z chłodzeniem.
Od początku. Kupiłem omę i spostrzegłem że wiatraki się nie włączają. Znalazłem schemacik instalacji i do dzieła. Kolejno wyjmowałem przekaźniki sprawdzałem kolory kabli i schemat.
Oniemiałem jak sie okazało że w instalacji są cztery wiatraki chłodzące ( trzy na chłodnicach + jeden który dmucha do pudełeczka z kopem) + elektryczna pompa płynu chłodzącego. Do tego wszystkiego czujnik temp. na chłodnicy z dwoma stykami ( trzy kable) włączający się przy różnych temperaturach płynu chłodzącego (jeśli się nie myle to pierwszy przy 95st. drugi 110st.)
Do tego dochodzi czujnik temperatury umieszczony na przewodach od klimy!
A wszystko działa tak:
po przekroczeniu temp ok.95st zwierają styki w czujniku na chłodnicy i seria przekaźników, ale o tyle ciekawie że dwa wiatraki na chłodnicy klimy połączone są szeregowo, a wiatrak na chłodnicy przez rezystor który możemy znaleść pod uchwytem akumulatora i pompka powietrza chłodząca komputer. Do tego ta magiczna pompka płynu chłodzącego na chłodnicy po stronie kierowcy.
Jak można wywnioskować trzy wiatraki pracują wtedy na pół gwizdka. Po przekroczeniu 110st każdy z wentylatorów przełącza się na pełne obroty.
Całość działa również po wyjęciu kluczyka i być może po to jest owa pompka na chłodnicy.
Zapomniałem dodać że ta konstrukcja jest wyłącznie w silnikach 2.5V6 i MV6 !!!
Pozdrowienia dla wszystkich i sory za mądrości ale temat wydawał się godny omówienia.
  
 
Witam!

Cytat:
2005-04-22 14:39:33, Scooby pisze:
Całość działa również po wyjęciu kluczyka i być może po to jest owa pompka na chłodnicy. Zapomniałem dodać że ta konstrukcja jest wyłącznie w silnikach 2.5V6 i MV6 !!!



Bardzo fajnie to wyjasniles.

Ja tylko dodam, ze dmuchawa dziala po wyjeciu kluczyka, a ta pompka faktycznie porusza plynem chlodzacym, zeby dmuchawy nie chlodzily tylko chlodnicy ale caly silnik.
I mam takie cos w mojej omie z klima. Ta pompka przypomina budowa bardzo duzy silnik krokowy w vectrze A.

Pozdrawiam
  
 
Ta pompka jest po to aby nie powstawały korki termiczne.
Nic nowego w omia A, też była ale chyba tylko na gorący klimat.
  
 
W omie A z turbodieslem standard
  
 
ostatnio w takiej V6 znalazłem dwie pompki płynu chłodzącego. Jedna w okolicach zbiornika wyrównawczego, druga przy chłodnicy blisko akumulatora.