| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2005-04-19 08:27:50 Jak sie robi w ponym prawidlowo reset ECU a wlasciwie jak ma przebiegac jego ustawienie. W Hondzie wyjmuje sie bezpiecznik bekap fejs albo co perfidne zdejmuje sie kleme, potem silnik musi chodzic az sie zalaczy wentylator i zgasnie i ma chodzic na obrotach biegu jalowego i wszystkie odbiorniki prundu musza byc wylaczone, potem trzeba autko ladnie powkrecac na obroty :>
|
Tomasz1023 HF MEMBER Getz1.3/i 30 1.4/ Będzin/Clonmel | 2005-04-19 14:37:16 Zdejmujesz kleme(-) na około 5 minut( mówią ze 15 s wystarczy)! I tyle!!! To co piszesz o biegu jałowym i że musi się załaczyć wentylator też jest stosowane w hyndaiu, ale po regulacj wolnych obrotów i czyszczeniu przepustnicy! Ty robisz reseta ECU więc klema wystarczy! |
mAkArOn HF MEMBER Landryna 1.8 GT 93' Białystok | 2005-04-19 17:21:08 Witam! mam takie pytanka, reset ECU ma jakies +? po sie to robi? klamre(-) chodzi o klamre na akumulatorze?
pzdr. |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-04-19 18:42:25 nie wszystkie rodzaje silników w huyndaiu mają ECU (ECM). Zależy od rocznika i rodzaju. A czy ma jakieś plusy ? Kasuje zawartość pamięci - ostatnie błędy. Jeśli usterka jest nieistotna, nie ma to żadnego wpływu na eksploatację. Zalecają to robić w przypadku istotnych regulacji - ze zmianą istotnych parametrów. |
Dominik_G HF MEMBER Mitsubishi Galant EA2A Skawina | 2005-04-19 23:12:22 KAŻDA usterka wtryskowego układu zasilania silnika ma wpływ na jego eksploatację !!
Owszem za "nieistotną" usterkę można uznać np. uszkodzenie czujnika temperatury silnika polegającą na błędnych pomiarach, kod błędu zostanie zapisany w pamięci ECU i zostanie skasowany po odłączeniu zasilania (zdjęcie klemy) ale komputer nie przejdzie w tryb serwisowy, czyli oby tylko dojechać do serwisu (słaby, dużo pali). Niemniej jednak złapanie takiego "nieistotnego" kodu błędu ma wpływ na eksploatację samochodu, dlaczego? Ano np. czujnik zawyża temp. silnika i przy 80 st silnika czujnik podaje info do komp ECU że silnik ma 110 i odcina dopływ paliwa do wtryskiwaczy powyżej np 3000 obrotów aby go nie zgrzać. Natomiast poważną usterką jest uszkodzenie przepływomierza albo TPS (czujnik uchylenia przepustnicy), najczęsciej komputer przechodzi wtedy w tryb serwisowy, ponieważ bez danych z tych czyjników nie jest w stanie ustalić składu mieszanki a w tym momencie bardzo łatwo o zapchanie katalizatora węglowodanami ze zbyt bogatej mieszanki. Co do ustawiania ECU, mam na myśli resetowanie (kasowanie kodów błedu) to owszem po odłaczeniu zasilania błedy powinny zniknąć i jeśli wszystko jest OK z czujnikami to po przeprowadzeniu procedury startowej ECU (rozgrzanie do pełnej temp., max. uchylenie przepustnicy czyli kop w gaz i ok. 10 min pracy) to kody błędu nie powinny wystapić, chyba że usterki nie zostały usunięte to komp ECU znowu je złapie. Tak więc jeśli zapali się CHECK ENGINE, to odpiąć klemę, pomierzyć czujniki, przedzwonić kable od kostek czujników do złącza ECU i jeśli to jest OK a dalej jest coś "nie halo" to niestety ZONK ECU do naprawy ew. wymiany ![]() [ wiadomość edytowana przez: Dominik_G dnia 2005-04-19 23:20:35 ] |
Dominik_G HF MEMBER Mitsubishi Galant EA2A Skawina | 2005-04-20 08:57:01 Nie wiem jak jest w Elantrze, zobacze wieczorkiem do literatury. To fakt, w niektórych ECU kody błędów i inspekcji kasuje sie dopiero po podpięciu do komputera, ewentualnie kasuje sie je zwierając pin w złączu ECU do np. masy lub plusa. W BeMWiu(5xx rekin) np 7pin do masy kasuje kod inspekcji wskaźnika zużycia oleju. Kody nietyle są podtrzymywane własnym zasilaniem co zapisywane są do nieulotnej pamięci typu EEPROM lub FLASH takiej jak w mp3plajerach albo cyfrowych foto ![]() |