Co z tą przepływką

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. jestem posiadaczem essiego 1,6 16v z 93 roku. Byłem u elektryka i wskazał mi, że padła sonda L. Wymieniłem sonde, lecz w międzyczsie chyba padła mi przepływka, więc ją odłączyłem. Po założeniu sondy sprawdzam napięcie jakie podaje do kompa. I tak z odciętą przepływką daje 1v, przy czym silnik pracuje bez zarzutów. Natomiast z podłączoną przepływką napięcie waha się od 0 do 1v ale silnik się dławi, nie rozwija pełnej mocy i ma problemy z ruszaniem(gaśnie). Jeśli ktoś mógłby mi powiedzieć, czy to rzeczywiście jest przepływka czy padło coś innego, albo miał podobny problem to prosze o pomoc. Aha trzeba jeszcze wspomnieć ze średnie spalanie na trasie to 12l/100km. pozdrawiam
  
 
.. niop ... wymień przepływke ... jeż4eli ona wadliwie pracuje tio między innymi będzie silnik pożerał taakie ilości paliwa .... jej odpięcie nic nie pomoże ......
  
 
Cytat:
2005-04-21 22:22:51, piterm_82 pisze:
Witam. jestem posiadaczem essiego 1,6 16v z 93 roku. Byłem u elektryka i wskazał mi, że padła sonda L. Wymieniłem sonde, lecz w międzyczsie chyba padła mi przepływka, więc ją odłączyłem. Po założeniu sondy sprawdzam napięcie jakie podaje do kompa. I tak z odciętą przepływką daje 1v, przy czym silnik pracuje bez zarzutów. Natomiast z podłączoną przepływką napięcie waha się od 0 do 1v ale silnik się dławi, nie rozwija pełnej mocy i ma problemy z ruszaniem(gaśnie). Jeśli ktoś mógłby mi powiedzieć, czy to rzeczywiście jest przepływka czy padło coś innego, albo miał podobny problem to prosze o pomoc. Aha trzeba jeszcze wspomnieć ze średnie spalanie na trasie to 12l/100km. pozdrawiam



Prawidłowo działająca lambda ma własnie dawać sygnały oscylujące w zakresie od 0,1V-0,9V (bogata-uboga mieszanka).Jeżeli napięcie na sondzie jest cały czas 1V to źle.Komp dostaje wówczas sygnał że mieszanka jest cały czas uboga i wydłuża mu ciągle czas wtrysku ( auto chodzi jak burza ale pali jak smok).Nie pamiętam w tym momencie dokładnie czy 1V to jest bogata czy uboga ale mogę to sprawdzić.Jeżeli chodzi o przepływomierz to powinien wyskoczyć jako kod błędu przy testowaniu.
  
 
witam.sorki ze tak póżno ale admina po pijaku bawił sie z serwerem . jeśli chodzi o przepływkę to wiem ze ją mam wymienić, chodzi tylko o to dlaczego jak ją włącze to sonda zmienia napięcie ale mimo wszystko silnik się dławi, a jak jej nie ma to pokazuje 1V. patrząc na schemat to nie powinno zależeć jedno od drugiegi i sonda powinna zmieniać wskazania niezależnie od przepływki. chyba ze sie mylę. a odnoście paliwa to już mam taki debed ze szkoda gadać
  
 
Cytat:
2005-04-23 22:24:50, piterm_82 pisze:
witam.sorki ze tak póżno ale admina po pijaku bawił sie z serwerem . jeśli chodzi o przepływkę to wiem ze ją mam wymienić, chodzi tylko o to dlaczego jak ją włącze to sonda zmienia napięcie ale mimo wszystko silnik się dławi, a jak jej nie ma to pokazuje 1V. patrząc na schemat to nie powinno zależeć jedno od drugiegi i sonda powinna zmieniać wskazania niezależnie od przepływki. chyba ze sie mylę. a odnoście paliwa to już mam taki debed ze szkoda gadać



Przy odpiętej przepływce podawane masz duuużo za dużo paliwa, czyli masz niski AFR, czyli możliwe że lambda pokazuje takie skrajne wyniki. Ale 1V to raczej nieprawidłowe wskazanie.