Kto jeżdzi na felach 13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A taki sobie luźny wątek zacznę... mam MKV kombi na stalowych 13"... Wszyscy wokół sie śmieją, bo niski taki jakiś... A ja jestem zadowolony bo na krajowej 3 wszystkie łuki zbiera 120km bez problemu.

Ktoś jeszcze jeżdzi na 13" i też jest zadowolony ?
  
 
ja też mam 13 niestety, hmmm dziwne bo wydaje mi się ze większe kółko jest lepsze niższy profil lepsze prowadzenie!!!!!!!!

no ale może się mylę
  
 
Cytat:
2005-04-25 17:17:40, mbanaszk pisze:
A taki sobie luźny wątek zacznę... mam MKV kombi na stalowych 13"... Wszyscy wokół sie śmieją, bo niski taki jakiś... A ja jestem zadowolony bo na krajowej 3 wszystkie łuki zbiera 120km bez problemu. Ktoś jeszcze jeżdzi na 13" i też jest zadowolony ?



A jakie to ma znaczenie czy 13tki czy 14tki?Przecież średnica koła z oponą tu i tu jest chyba porównywalna?tyle ze w przypadku 14tki stosuje się opony o niższym profilu.Mam rację?
  
 
ja jeżdże na aluskach 13 ale na szczęście tylko w zimie a mam na nich raczej oponki baloniasto-rowerowe bo rozmiar 155/70/13 ale żaden śnieg mi nie straszny
  
 
saint... tez mam takie i zaden luk nie wydaje sie byc lukiem
  
 
NO NIBY ŚREDNICA TA SAMA ale opona innaczej pracuje przy ostrym wejsciu w zakręt no chyba ze się mylę
  
 
Renifergt ... oczywiscie masz racje. Opona o wysokim profilu odksztalca sie, poprostu chyli sie na bok tymbardziej ze jest duzo wezsza od opon na aluskach np 15".

Gdyby bylo tak ze na asfalcie lepiej sie trzymaja w zakretach opony wysokoprofilowe wierzcie mi w bolidach sportowych wlasnie takie by zakladano. Niestety w zakretach samochod lepiej sie trzyma na oponie szerokiej niskoprofilowej niz na waskiej wysokopprofilowej.

Poza wszystkim to opony wysokoprofilowe podczas smigania w zakretach uginaja sie i nie przylegaja cala powierzchnia do ziemi co powoduje nierownomierne scieranie (zewnetrzne strony bierznika) - mowa oczywiscie o naprawde agresywnej jezdzie.
  
 
ja tez mam mk5 i tez 13 w jezdzie na trasie jestem z niego zadowolny jak sie pozniej przesiade do transita to kilka pierwszych zakretow delikatnie za szybko zbieram natomiast na i z kraweznika trzeba bardzo uwazac ale ogolnie wszystkie eskorciki to niziutkie autaka.
  
 
Cytat:
2005-04-25 17:27:00, renifergt pisze:
NO NIBY ŚREDNICA TA SAMA ale opona innaczej pracuje przy ostrym wejsciu w zakręt no chyba ze się mylę



Nie mylisz się..... tyle tylko że mbanaszak napisał że się "śmieja z niego że niski jakiś taki"więc mu chodziło chyba o prześwit auta a nie o wysokośc profilu opony
  
 
Ja też puki co jezdze na trzynastkach i nie nazekam, ale planuje zmienic bo wieksze i na alu bez watpienia sa ladniejsze
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-25 17:17:40, mbanaszk pisze:
A taki sobie luźny wątek zacznę... mam MKV kombi na stalowych 13"... Wszyscy wokół sie śmieją, bo niski taki jakiś... A ja jestem zadowolony bo na krajowej 3 wszystkie łuki zbiera 120km bez problemu. Ktoś jeszcze jeżdzi na 13" i też jest zadowolony ?



Ja tesh zbieram zakręty dobrze ... tyle że na 15nastkach .. poza tym to szerokośc opony pozwala na lepszą przyczepnośc moim zdaniem ...
I tak u mnie było 185/60/14 (stalówki + zimowe) .... a teraz mam 195/50/15 (alu + letnie) ... i jest super róznice czuć
  
 
Ja jeżdżę na 13 i nie nażekam. Przynajmniej dziury mnie czuć i autko się lepiej zbiera i mniej pali

Ale i tak ciągle myśłę o 15 Aluskach

Kolega ma w swoim Essim fajne orgnale fordowskie Chyab to są Rs z autka roczkik 97. Takie jakby gwiazdy. TYlko jest jedna dziwna sprawa. Jechałem z nim ostatnio i podczas jazdy wydobywa mi się z kułek dziwny dźwięk. Takie dziwne chuczenie/buczenie. Im szybciej tym głośniejsze. Co to może być??
  
 
Ja tez mam mkV kombi i mam 13 i wcale nie narzekam, ale jak bede teraz kupowal opony to o profilu 65 bym chcial, lepiej sie trzymaja niz 70 tki.
  
 
Ja mam 13" oczywiscie ;D stalowe... Oponki 175/70 i prowadzenie JEST OK, spalanie i inne rzeczy w normie. Przy naszych drogch nie wytrzymalbym ja *i auto* na nizszym profilu ;D
  
 
Ja też do niedawna jeździłem na 13'' i nie nażekałem w zakrętach prowadził się ładnie rórno i szybko ale teraz od tygodnia mam 15'' niski profil, szeroko i jest jeszcze lepiej. Co do odczówania nierówności na drodze spodziewałem się, że będzie twardo niewygodnie i głośno ale nie przejmujcie się nie jest tak źle wręcz przeciwnie dla mnie gitara Więc polecam 15'' + 195/50/15 I tu dzięki dla kolegi Mazzi19 bo ja chciałem kupić 13'' a to właśnie on mnie namówił na 15'' i nowe oponki a teraz jestem zaje... zadowolony i wdzięczny


pozdrówka

P.S.
w spalaniu nie widze specjalnych różnic

  
 
a miałeś możliwość jezdzić na większych felach i niższym profilu opon?? ja jezdziłem na 14 ale jak tyeraz zakładam 16 to na zim enie chce ich zmieniać bo 16 są fantastyczne, nie miałem możliwości sprawdzić sie na 17 ale bym chciał bardzo.
  
 
No to ja może wtrącę parę zdań
Oczywiście zdanie osób które jeżdżą na 13" się dla mnie liczy ale trzeba pojeździć na różnych rozmiarach kół żeby coś powiedzieć, ja na lato mam 14" 185 profil 60 a na zimę 13" profil 70 i jest różnica. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę rodzaj opony (sezon)
Im niższy profil tym gorszy komfort jazdy, ale z drugiej strony lepsze trzymanie drogi a to wiąże się z bezpieczeństwem. Dla przykładu niech wam coś na drogę wyskoczy i szarpniecie kierownicą dość mocno może okazać się że już nie wyprowadzicie samochodu na właściwy tor jazdy jak was zarzuci. Nieciekawa perspektywa prawda ? Z drugiej strony zakładanie felg o bardzo dużych rozmiarach i bardzo niskim profilu jest ryzykowne na naszych kochanych drogach bo można szybko stracić i oponę i felgę, a założę się że niejednego nie było by stać na wymiane tych rzeczy. Osobiście chciałbym 15" albo nawet 16" ale niestety kupiłem go na 14" (i tak dobrze ) 13" według mnie dobre są na zimę mają duży profil i zabezpieczają w okresie jesienno zimowym przed niespodziankami na drodze typu zalana kałuża i muldy z lodu, a nawet niewychamowanie i wjechanie w krawężnik (oczywiście w ramach zdrowego rozsądku).
Ale się rozpisałem
Na koniec chciałbym się odnieść do profilu który niektórzy zmieniają sami powodując tym samym zmianę obwodu koła. Producent wyregulował osiągi dla samochodu o danym obwodzie koła jeżeli zmienimy ten obwód wszystko zaburzymy więc dla tych co eksperymentują, zastanówcie się zanim to zrobicie bo przecież opny są drogie i szkoda wydawać na darmo pieniądze
  
 
Jeździłem na 175/70 R13 było ok ale jak założyłem aluski z oponkami
185/55 R15(przód) i 195/50 R15(tył) jazda stała sie jeszcze lepsza.Odczułem że na tych oponkach wogóle nie czuc tych mniejszych dziur na drodze no i oczywiście zachowanie w zakrętach się poprawiło.Ale od kiedy założyłem niższe springi to dopiero się jeździ essim.Może bardziej trzęsie, czasem na kostce brukowej mozna szału dostać ale nie zmienie zawiasu za nic na świecie.Przy tej ilosci dziur na drogach uprawiam istny slalom gigant i wtedy można docenić szeroką oponę i tearde zawieszonko.Autko trzymie się drogi jak przyklejone,tylko trzeba na tył uważać coby nie wyprzedził przodu, ale ten efekt i tak jest mniejszy niż na 13kach.U mnie zjeżdzając z osiedla, jest górka i łuk gdzie już raz na 13kach szedłem bokiem przy prędkości około 70km/h.Teraz mam tam czasem około80-90. Tak więc może troszkę komfortu traci sie na 15 ale kosztem bezpieczeństwa
  
 
Cytat:
2005-04-26 08:23:33, _muzzy_ pisze:
Jeździłem na 175/70 R13 było ok ale jak założyłem aluski z oponkami 185/55 R15(przód) i 195/50 R15(tył) jazda stała sie jeszcze lepsza.Odczułem że na tych oponkach wogóle nie czuc tych mniejszych dziur na drodze no i oczywiście zachowanie w zakrętach się poprawiło.Ale od kiedy założyłem niższe springi to dopiero się jeździ essim.Może bardziej trzęsie, czasem na kostce brukowej mozna szału dostać ale nie zmienie zawiasu za nic na świecie.Przy tej ilosci dziur na drogach uprawiam istny slalom gigant i wtedy można docenić szeroką oponę i tearde zawieszonko.Autko trzymie się drogi jak przyklejone,tylko trzeba na tył uważać coby nie wyprzedził przodu, ale ten efekt i tak jest mniejszy niż na 13kach.U mnie zjeżdzając z osiedla, jest górka i łuk gdzie już raz na 13kach szedłem bokiem przy prędkości około 70km/h.Teraz mam tam czasem około80-90. Tak więc może troszkę komfortu traci sie na 15 ale kosztem bezpieczeństwa


_muzzy_ czytałeś wątek w którym mówili o rozpórkach ? Przeczytaj bo ostatnio ktoś się skarżył na pękające kielichy z przodu
  
 
Cytat:
2005-04-25 17:36:35, NoSeK pisze:
Gdyby bylo tak ze na asfalcie lepiej sie trzymaja w zakretach opony wysokoprofilowe wierzcie mi w bolidach sportowych wlasnie takie by zakladano.


a co powiesz o tym?

sorki, musialem to zrobic