Spalanie stukowe w accencie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc

Opisze krótko problem:
Na zimnym silniku (accent 1.3 98 ) przy dodawaniu gazu słychać spalanie stukowe. Na pb 98 jest słabsze ale dalej słyszalne. Po przejechaniu ok 2 km stuki zanikają.

Czy ktos się spotkał z takim problemem?
Moze to jakiś czujnik sterujacy wtryskiem i komputerem nie działa prawidłowo?

Wymieniany był pasek rozrzadu, pompa wody, filtr paliwa, świece i dalej stuka. Olej to mobil 1 syntetyczny.

POMOCY!!!!
Liczę na Was Hyundai'owcy.

Pozdrawiam

Respi
  
 
zacznij od sprawdzenia ustawienia zapłonu
  
 
Na mój gust nie jest to spalanie stukowe, bez urazy. Spalanie stukowe występuje w określonych warunkach, jednym z nich jest nagrzany silnik przyczyniający sie do optymalnego spalania mieszanki. Piszesz, że stuka na zimno, sugeruję zawory. Dźwięk spalania stukowego powstaje wewnątrz struktury korb i tłoków w wyniku wpadania w rezonans tychże elementów powodowany samozapłonem mieszanki. Nie jest to stukanie metalu o metal Natomiast zawory zazwyczaj klepią na zimno poniewaz mają wieksze luzy niż na cieplo, fizyka - zmiana kształtu metalu pod wpływem temp. Pozdrowienia.
  
 
Hej.

Dzieki za oddzew.
W jak sposób sprawdza sie zapłaon w aucie w którym komputer reguluje kat wyprzedzenia zapłonu i takie tam?
Kąta wyprzedzenia nie da się ponoć wyregulować przy komputerze?
Jak wytłumaczyć w takim razie że na PB98 hałasuje sporo mniej?

Pozdrawiam

Respi
  
 
komputer (ECU) zbiera sygnały z różnych czujników i dobiera najkorzystniejsze wyprzedzenie zapłonu, ale najpierw trzeba ustawić punkt początkowy od którego te zmiany przebiegają, dlatego korpus aparatu daje się obracać w pewnym zakresie;
jedź na sprawdzenie, podłączą lampę stroboskopową i będziesz wiedział jak masz
  
 
cos mi się zdaje ze u kolegi nie ma aparatu bo ma układ bezrodzielaczowy.... wystarczy rzucić okiem na zasilanie świec...
  
 
Po czym wnioskujesz ze to jest spalanie stukowe ? To raz, dwa przy dodawaniu gazu ale podczas jazdy czy na luzie ? Wiesz masz tam niby cuzjnik spalania stukowego, ale nawet jak on by poszedł nie powinno sie cos takiego dziać
  
 
Cytat:
2005-03-31 23:00:46, PioMan pisze:
Po czym wnioskujesz ze to jest spalanie stukowe ? To raz, dwa przy dodawaniu gazu ale podczas jazdy czy na luzie ? Wiesz masz tam niby cuzjnik spalania stukowego, ale nawet jak on by poszedł nie powinno sie cos takiego dziać



To ze jest to spalanie stukowe to tylko przypuszczenie. Jest to baerdzo dobrze słyszalne podczas szybszego dodawania gazu na nizszych biegach (1,2,3) przy obrotach ok 1500-2500. Jesli gaz dodaje bardzo powoli jest to prawie nie słyszalne.
Ponoć w accentach 1.3 nie ma czujnika spalania stukowego.

Respi
  
 
Witam ponownie.
Problem dalej wystepuje. Dalej słychac ten klekot przy wchodzeniu na obroty i schodzeniu z nich. Dobrze słyszalne przy zimnym silniku i wjexdzie pod górkę. Przy tych temperaturach jest do zniesienia. Wczesniej pisałem ze to moze wina benzyny, ale teraz leje 95 i jest tak samo. Mechanik sprawdził i osłuchał samochód. Ten klekot ponoć dochodzi z dołu silnika. Sprawdził panewki i wał. Stwierdził ze te części są ok. Popychacze też ponoc ok.

To w czym problem?? Moze ktoś ma jakieś pomysły co to może byc jeszcze??

Respi