Olej w filtrze powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!
Mam niewielki problem, a tak na prawde to calkiem spory, gdyz przy wymianie filtra powietrza zauwazylem w nim olej. Obawiam sie najgorszego, ze silnik nadaje sie do generalnego remontu, tzn. mam luzy na pierscieniach. Czy to jedyna mozliwa przyczyna czy tez jest jakis cien szansy na to by naprawa nie pozbawila mnie tak duzej kasiory??!! Pozdrawiam
  
 
a nie odma czasem Ci wpycha opary oleju, ja miałem podobnie w mkV zbieral się "syf" z odmy i trochę przybrudził filtr
  
 
Dzieki ZajaC23 za szybka odpowiedz. Wlasciwie to nie wiem, w kazdym razie nie wygladalo to na opary, bo dno puszki filtra plywalo... Nawet jak patrze na silnik to olej wycieka ze szczelin. Fakt ze nie jezdze wolno, szczegolnie ze do roboty smigam Trasa Torunska, gdzie mozna sobie pozwolic na male conieco, ale olej to powinien chyba zostawac w silniku:o) Z drugiej strony wcale nie jest tragicznie, bo ostatni raz dolewalem oleju jakis miesiac temu, a poziom jest w normie. Mam nadzieje ze to nie bedzie nic powaznego. Czekam na ewentualne dalsze podpowiedzi.
  
 
Na bank olej pochodzi z odmy i innej możliwości IMO nie ma... pytanie skąd się tam wziął? Masz doprężony (przez planowanie głowicy na przykład) silnik? Przedmuchy na pierścieniach niestety możliwe.
Trochę osadu może się w puszce filtra znaleźć, ale nie tyle, żeby pływał jak napisałeś.
Rozwiązanie najprostsze: odmę odpiąć i walnąć luzem, albo ekologicznie skierować ją do jakiejś butelki plastikowej, puszki, albo burżujsko do "oil catch can" firmy greddy na przykład Będziesz wiedział czy dużo oleju ucieka.
  
 
A czy jest to mozliwe ze uszczelniacze tlokow sa do wymiany? Mozna wymienic tylko je? Nie wiem zbytnio co i jak sie naprawia w samym silniku, bo tam nigdy nie chcialem grzebac, z obawy ze juz nie odpale swojego malenstwa:o) Jesli przyjdzie do wymiany pierscieni, co jeszcze sie wtedy wymienia? Nie wystarczy pewnie tylko zamiana pierscieni na nowe??!!
  
 
Ja przy wymianie pierścieni nie wymieniłem panewek(koszt panewek ok.60zł.) i to był błąd obrociło mi panewke i zryło wał! A za pierścienie i uszczelke pod głowice zapłaciłem 250 zł. !!!!
Więc koszt nie jest mały. No i jeszce robocizna!