MotoNews.pl
  

Male pytanko o przekaznik...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
kupilem takie przekazniki

chce je zastosowac do otwierania klapy, centralnego zamka i do przelacznikow szyb
nie jestem elektronikiem dlateog mam pytanie
jak ustalic gdzie na cewke podawac minus a gdzie plus?
dizkei bardzo
pzdr
arek
  
 
w zasadzie nie ma to znaczenia
Podłącz 12 V do styków cewki. powinieneś usłyszeć "klik". To znaczy, że przekaźnik zadziałał.
Jakie jest maksymalne natężenie prądu tych przekaźników?? Tzn ile A?

Aha - chcesz ten przekaźnik zastosować do centralnego zamka... Co masz na myśli??
  
 
Z załączonego obrazka nic nie wynika.Czy jest to przekaźnik samochodowy,teletechniczny itd.Zasadniczo przekaźniki do pojazdów cewkę mają oznaczaną numerami.I tak 87 to zasilanie +,85 to -.Tego należy się trzymać bo łatwiej jest późnieszym użytkownikom serwisować auto.Gdybyś pomylił zasilanie to nic się nie stanie.
  
 
przkeaznika chce uzyc do podlaczenia centralnego pod polita od alarmu.
troche wiecej parametrow tego przekaznika:
JZC-20F 12V 5A .

Key Specifications/Special Features:

* Dimensions (L x W x H): 22.5 x 16.5 x 24mm
* Contact form: 1A, 1C
* Contact capacity (resistive): 5A, 10A/120VAC, 28VDC
* Contact resistance (initial): <= 100mohm
* Coil deta: 5, 6, 9, 12, 24VDC
Power 0.36W, 0.45W
* Insulation resistance (initial) >= 100mohm
* Dielectric strength: between open contacts 750VAC; between coil and contact 1,500VAC
* Temperature range: -40 to 55 degrees Celsius
* Terminal shape: PCB mounting
* Weight: 13g

i jeszcze fotka


  
 
Wydaje mi się, że 5/10A to trochę za malo na sterowanie elektrycznych szyb.

Do sterowania elektryczną klapą powinien wystarczyć.

A centralny podłączasz do alarmu bez użycia przekaźników. Przynajmniej w typowych alarmach.
  
 
hmm..
to troche lypa z tymi przekaznikami na szyby bo kupilem ich na cale auto...jezeli podlacze to co najwyzej sie zjara szybko przekaznik tak?
jezeli chodzi o centralny to z alarmu wychodzi mi minus z tego co pamietam u nas w aucie sygnalem jest plus?
dzieki
pzdr
  
 
Cytat:
2005-04-26 23:11:24, iampinki pisze:
hmm.. to troche lypa z tymi przekaznikami na szyby bo kupilem ich na cale auto...jezeli podlacze to co najwyzej sie zjara szybko przekaznik tak? jezeli chodzi o centralny to z alarmu wychodzi mi minus z tego co pamietam u nas w aucie sygnalem jest plus? dzieki pzdr



Nie wiem jak mocne są silniki szybek, ale myślę że jednak te przekaźniki są za slabe.
Powinny działać, ale ich żywotność jest dyskusyjna...

A sterowanie centralnym odbywa się za pomocą impulsów masy. Więc przekaźniki nie sa potrzebne. Podłączasz alarm bezpośrednio do modułu c.z. i musi działać.
  
 
Cytat:
moduł c.z. przez caly czas podaje mase na oba styki siłowników c.z. Gdy c.z. otwiera drzwi moduł podaje przez 0,7 sek. plus na jeden ze styków; gdy zamyka - podaje "+" na drugi styk...
W stanie spoczynku - czy to przy zamkniętym czy otwartym c.z. w całym układzie c.z. podana jest masa na stałe... zatem lipa... zresztą na schemacie to widać!


to fragment Twojej wypowiedzi ktora znalazlem w tym poscie...teraz jestem troche zdezorientowany ale jak to rozbiore to dojde co i jak
jakby niepatrzec 8 przekaznikow kupilem niepotrzebnie...a moze okazac sie ze nawet 10...dobrze ze tanie byly...
pzdr
arek
  
 
Tam napisałem jak działa moduł - tzn co się dzieje gdy moduł zaczyna pracować. A sygnałem do pracy modułu jest sygnał masy! Na początku też trochę się w tym pogubiłem, ale teraz już wiem na 100% - sygnał masy podany na moduł c.z. powoduje jego działanie. Nie pamiętam kolorów kabelków, ale na schemacie je znajdziesz.
  
 
prądowo spokojnie wytrzymają-wynika to z parametrów które podałeś.Powodzenia.