Rozrząd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzisiaj dokładnie sie dowiedzialem jaki mam silnik

jestem na 100% pewien ze jest to silnik 1585 DOHC w zwiazku z tym mam pytanie:

ile zębów powinny miec kola zamachowe na obydwu walkach, i ile zebow powinien miec pasek.

dziekuje za inf.

pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-03-12 18:49:48, karbo pisze:
dzisiaj dokładnie sie dowiedzialem jaki mam silnik jestem na 100% pewien ze jest to silnik 1585 DOHC w zwiazku z tym mam pytanie: ile zębów powinny miec kola zamachowe na obydwu walkach, i ile zebow powinien miec pasek. dziekuje za inf. pozdrawiam.



yyy....kola zamachowe na walkach? A to wynalazek.... A tak powaznie- przelozenie rozrzadu w kazdym silniku jest 2:1 czyli dwa pelne obroty walu na jeden obrot walka rozrzadu.
  
 
hahaha??!!

nie znam sie za bardzo na rozrzadzie, chodzilo mi o ilosc zebow na kołach od wałków rozrządu, wiem ze wszystkiem dohc`e mialy takie same kola na walkach wydechowych ale kola na walkach ssacych sie roznily, nie wiem czym ale dowiedzialem sie tego z katalogu euromotofanu.

szykuje sie u mnie wymiana rozrzadu i nie wiem czy jakis burak (poprzedni wlasciciel) nie wlozyl innych kolek na wlakach rozrzadu, w zwiazku z tym prosze o rade, jaka powinna byc ilosc zebow na kole ssacego walka rozrzadu w silniku 1585 dohc o oznaczeniu 132c.

pozdrawiam

p.s
wiem ze jest to silnik z fiata 132
  
 
Cytat:
2005-03-12 23:31:52, karbo pisze:
hahaha??!! nie znam sie za bardzo na rozrzadzie, chodzilo mi o ilosc zebow na kołach od wałków rozrządu, wiem ze wszystkiem dohc`e mialy takie same kola na walkach wydechowych ale kola na walkach ssacych sie roznily, nie wiem czym ale dowiedzialem sie tego z katalogu euromotofanu. szykuje sie u mnie wymiana rozrzadu i nie wiem czy jakis burak (poprzedni wlasciciel) nie wlozyl innych kolek na wlakach rozrzadu, w zwiazku z tym prosze o rade, jaka powinna byc ilosc zebow na kole ssacego walka rozrzadu w silniku 1585 dohc o oznaczeniu 132c. pozdrawiam p.s wiem ze jest to silnik z fiata 132



jezeli masz takie samo kolo na walku wydechowym i stale przelozenie to jedyne czym moze roznic si ekolo walka ssacego to polozenie otworu na wpust wzgledem wienca/biezni. Wiec liczenie zebow nic Ci nie da.
Pozdrawiam
  
 
Zadam może i głupie pytanie:
A czy przypadkiem TIPO 1,6 nie będzie miało tego samego rozdrządu ??
  
 
Cytat:
2005-03-12 23:31:52, karbo pisze:
hahaha??!! nie znam sie za bardzo na rozrzadzie, chodzilo mi o ilosc zebow na kołach od wałków rozrządu, wiem ze wszystkiem dohc`e mialy takie same kola na walkach wydechowych ale kola na walkach ssacych sie roznily, nie wiem czym ale dowiedzialem sie tego z katalogu euromotofanu. szykuje sie u mnie wymiana rozrzadu i nie wiem czy jakis burak (poprzedni wlasciciel) nie wlozyl innych kolek na wlakach rozrzadu, w zwiazku z tym prosze o rade, jaka powinna byc ilosc zebow na kole ssacego walka rozrzadu w silniku 1585 dohc o oznaczeniu 132c. pozdrawiam p.s wiem ze jest to silnik z fiata 132


Kolego to chyba oczywiste że kółka na wałku wydechowym i ssącym muszą mieć taką samą ilość zębów
Jak np. wyobrazasz sobie działanie rozrządu gdyby wałek wydechowy obracał sie z inna prędkością niż wałek ssący? Przecież oba "obsługują" te same cylindry i praca zaworów musi być dostosowana do ruchów tych samych tłoków


[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-03-13 09:29:07 ]
  
 
ok zgadzam sie, skoro tak to napiszcie prosze czym beda sie roznic kola walkow ssacych w roznych silnikach 1,4 1,6 1,8 2,0 bo w katalogu euromotofanu maja rozne oznaczenia.

pozdrawiam
  
 
cześć karbo widzę,że niewiele się dowiedzieliśmy
  
 
Cytat:
2005-03-13 13:47:31, karbo pisze:
ok zgadzam sie, skoro tak to napiszcie prosze czym beda sie roznic kola walkow ssacych w roznych silnikach 1,4 1,6 1,8 2,0 bo w katalogu euromotofanu maja rozne oznaczenia. pozdrawiam



moga roznic sie istnieniem lub brakiem kolnierza zapobiegajacego zsuwaniu sie paska oraz miec rozne polozenie wienca wzgledem piasty.
  
 
Kosa dobrze mówi , koła mogą się różnić między sobą tylko stroną po której jest kołnierz zapobiegajacy zsuwaniu się paska i miejscem , w którym jest dziurka na klin i znak do ustawiania rozrządu , ale liczbą zębów nie mogą się różnić , bo jak już ktoś tam wcześniej wspomniał - nie zgodził by się rozrząd .
Ja zakładałem koła od różnych silników do innych silników , ale nie miały one wogóle kołnierzów i wtedy pasowało koło od 1.8 do 2.0 itp.... A co do liczby zębów na pasku , to z tego co pamiętam to :
1.6 - 144 zęby
1.8 - 148 zębów
a 2.0 to nie pamiętam...może też 4 ząbki więcej...

BTW Kosa , nie pamiętasz , czy koło wałka pośredniego do napędu pompy i aparatu pasuje od któregoś z wałków rozrządu ??
Bo moje już strasznie wygląda jak ostatnio wymieniałem pasek...
Pozdro. Piotrek.
  
 
ja stawiam na 142 albo 146 "zebow" na pasku.
  
 
witam wiec kwoli scislosci napisze wszystkiego czego sie dzisiaj dowiedzialem. wiec:

kola walkow rozrzadu maja po 42 zeby
do silnika 1,6 sa dwa rodzaje paskow:
1. 143 zęby jest to pasek do silnika 1592ccm
2. 144 zęby jest to pasek do silnika 1585ccm

czyli ja mam pasek ktory ma 144 zeby

podrugie mam jeszcze pytanie poniewaz dowiedzialem sie ze tez sa dwa rodzaje napinaczy (wieksze i mniejsze) ktore bedzie dobre do mojego silnika??

pozdrawiam.
  
 
witam,

wiec w zwiazku z niescislosciami ktorych doswiadczylemw ciagu ostatnich kilku dni mam pytanie:

dobre zestawienie rozrzadu polega na: ??

zgrac ze soba kółka wałków rozrządu tak zeby pokrywale sie ze znakami na glowiczkach i do tego zgrac kolo pasowe do obudowy rozrzadu.

wszystko niby proste i jasne ale jednak

do ktorego znaku na obudowie rozrzadu ma byc to zgrane?? najdluzszy, sredni, najkrotszy??

mój silnik to silnik z fiata 132 1585cm oznaczenie 132C

pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz.
  
 
Karbo musisz sprobowac na swiecie DOHC na FSO AK,bo tu sie jakos nikt nie kwapi z odp.
P.S kiedy znowu przybywacie ??