JAK OSZUKAĆ SONDE???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szybki szkic sytuacji:

Mam w bestji silnik od Senatora B C30LE 156KM ale... przypływomierz i sterowanie jest od A 180KM. Chodzi to niedokońca tak jakbym sobie życzył. 1) Myślę że tą trójeczke stać na dużo więcej. 2) Wibruje między 2700-4500 obr co nieprzeszkadza w normalnej jeździe bo automat zminia bieg przy około 2000 ale irytuje przy depnięciu no i ogólnie tak być nie powinno. 3) Niemoge go porządnie wyrególować tzn. albo mam wszystko si na niskich obotach i spalanie stukowe od 5500 albo względny spokój okupiony zmulizną, do wyboru szkoda gadać. Podejrzewam że to w dużej mierze wina sterowania i dochodzimy do sedna problemu. Mianowicie aby zamontować kompa od C30LE potrzeba wymienić przepływomierz który współpracuje z sondą lambdą w wyniku czego uzyskuje pełny Motronic ale...

Nieżyczę sobie katalizatora w moim autku. Jeśli dobrze rozumuje to brak katalizatora zmieni skład spalin co pociągnie za sobą sfałszowane odczyty z sondy która zkolei zapoda złe dane przekazywane do kompa i dalej niewiem co się stanie zapewne będzie jeszcze gorzej a spalenie wzrośnie o pare litrów. Natomiast bez sondy cała impreza niema sensu bo co to byłby za Motronic. Czy da się to jakoś obejść niewiem np. zmianą oprogramowania albo co??? Jak to wszystko będzie działało bez sondy??? No i wogóle czy jest to problem czy ja sobie coś wymyśliłem???

Z góry dziękuje za info
  
 
Tutaj też??? Niemam pojęcia dlaczego wątek pojawił się dwa razy.
  
 
Witam,

z tego co wiem to jeżdżą Bestie bez katalizatorów z Sondami i wszystko chodzi jak należy, ale zasilane są one LPG... więc toksyczność spalin mieści się w normach.

Jeśli chodzi o duszenie się auta w pewnym zakresie obrotów może to być spowodowane złym przepływomierzem lub źle dobranymi pojemnościami puszek w tłumikach po wycięciu katalizatora... (stawiam na przepływomierz w twoim wypadku)

Jeśli liczysz na porządne osiągi tej trójeczki to licz dalej Masa Senatorka to pewnie coś około 1,5tony. 156 rumaków nie zrobi z tego rakiety... z tego co słyszałem to osiągi są lepsze od mojej Bestii tylko w niektórych przedziałach obrotów (chętnie bym to sprawdził spod świateł ) Poza tym dlaczego nie chcesz u siebie kata? tym bardziej, że Senator jest z automatyczną skrzynią... Po wycięciu kata faktycznie autko ma minimalnie więcej KM, ale w wysokich partiach obrotów, które automat żadko wykorzystuje... Drastycznie spada przy tym elastyczność...

Powyższe wnioski opieram o porównanie mojej i kolegi Bestii bez kata w manualu. Zanim ją sprzedał zafundował jej porządny wydech ze sportowymi tłumikami i kolektorem. Wtedy brak kata poprawił właściwości silnika w sposób wręcz niewiarygodny... Hamownia wykazała 126KM (poza wydechem miał delikatnie zretuszowany dolot) co przy ogólnej wadze auta, wynoszącej ok. 1250kg, dało piękne efekty...

btw. obejście sondy to, przynajmniej dla mnie, narazie temat tabu a o zmianie oprogramowania zapomnij... to jeszcze nie ta generacja komputerów...

pozdrawiam
  
 
Nie mam kata i wszystko gra. Test komp. też nie wykazał żadnych nieprawidłowości działania sondy.
Tyle mogę napisać.
  
 
He he dzięki chłopaki. Młody to nie takie oczywiste, moja bestia pokazała na ostatnich spotach na co ją stać mimo niedokońca zestrojonego silnika, zapominasz, że sterowanie jest 180konnego silnika, a one (mam namyśli wszystkie senatorowe 3 jeczki bardzo niewiele się od siebie różnią) no i czego nienapisałem mam inne wtryskiwacze (nowszą wersje). Auto nieidzie tragicznie ale wiem że może być lepiej. Ja również stawiam na przepływomierz dlatego właśnie chciałem się upewnić, czy bez kata mogę założyć sonde oraz reszte brakujących elementów od LE a pozbyć się starych i niebędzie przykrych niespodzianek.

Wiosną dam Ci okazję sprawdzić to na pasie startowym

Co do elastyczności silnika to jest niesamowita...

Co do oprogramowania to widziałem gdzieś na ruskich i ukraińskich stonkach już gotowe "updatey", oni się w tym lubują. Musiałbym sprawdzić tylko na jakiej Intelowej kości jest mój komp i czy istnieje możliwość zmiany oryginalnego oprogramowania... pozatym ktoś musiałby przetłumaczyć te ruskie krzaczory bo niewiedziałbym co wygrywam
  
 
mała errata...

180 w Bestii? chyba po tuningu... może się czepiam, ale to tak jakbym ja powiedział, że mam 136KM (ostatnio sprzeczał się ze mną gość, że musze mieć 136KM... chciałbym ) zapewne komp pochodzi od C30NE lub 30NE (obydwa posiadają moc 177KM, przy czym jeden osiąga ją przy 4200obr/min a drugi przy 4400)

sprawdzić na pasie? hmm... chętnie

odnośnie tych "update'ów" możliwe jest to w silnikach pochodzących z modelu A??? :?:?:? jeśli tak to powinni to robić w ASO... a wszedzie mi pokazują, że te kompy nie nadają się do przeprogramowywania... jedynie można wczepić inny chip... ale to już inna historia...

btw. możesz podać adres tej strony z programami? chętnie rzucę okiem

pozdr.
  
 
Robercie silnik 3.0 E ma fabrycznie 132KW co w przeliczeniu na kuce daje coś koło 180!!! Mam dwie książeczki no i taka wartość tam jak wół stoi. Ja nietwierdze że mam 180 kucy mówie że mam sterowanie od takiego silnika.

Co do reszty się zgodze tyle że 30NE według moich źródeł ma 156 Km (www.senator-monza.de)

Na stronke z programami wpadłem przypadkiem żucając w wyszukiwarce chasło SENATOR, jak tylko znajdę chwile to linka zamieszczę

Muszę kończyć tą przyjemną polemike

  
 
hihihi

imię me to Piotr

132kW to faktycznie ok 180KM

wg. GM silnik 30NE identyfikuje się mocą 177KM(130kW) przy 4400obr/min, C30NE (z katalizatorem) posiada tyleż samo mocy osiąganej przy obrotach mniejszych o 200 od powyższych a 156KM (115kW) ma silnik C30LE... no chyba, że moja niemieckie katalogi mają błędne dane, w co szczerzę mówiąc, wątpię

a teraz sam miodek... na stronie, którą podałeś faktycznie jest silnik posiadający moc 180KM, ale muszę dodać swoje trzy grosze nie jest to silnik od Omegi montowany on był w Commodore i Monzach... poza tym nie ufał bym tym danym na twoim miejscu... przyznam, że większość jest poprawna, ale jest tam sporo błędów... za przykład wezmę oznaczenie EVO(C30SEH) no tak... ale po kilku miesiącach spędzonych na wyszukiwaniu dokladnych danych dotyczących "zaledwie" 23 silników montowanych w Bestiach mogę się rzucać na pełne morza

pozdr.
  
 
POTWIERDZAM!!!!!
SENATOKI 3,0NE MIAŁY 180PS BEZ KATALIZATORA!!!!!
TAKIEGO MIAŁEM 85 ROK .
AUTKO REWELACJA
  
 
MEGA_3 Niemogłeś mieć NE (chyba że ktoś przełożył) w 85 bo do 86 klepli w Seniach 3.0E 132KW. Ja się zgadzam z Piotrem co do NE i jego mocy poprostu na mobilach coś się kolesiowi popieprzyło przez co mi też się popieprzyło... Myślałem że zabłysnę a tu się zbłaźniłem

Mój błąd.

Znowu żyje więc mogę zacząć się w dysputy wdawać... wpadasz do gdyni Pioterze??? Może w końcu się bujniemy
  
 
Witam,

Niestety na mnie nie liczcie... kupa zajęć w domku.... poza tym cienko z $$$ a tu się 17stki szykują :D

pozdr.