Chłodnica w E36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie: co mogło sie rozszczelnic w chłodnicy albo raczej w zbiorniczku wyrównawczym?
Mianowicie miałem taka sytuacje, że wróciłem ostatnio do domu po dosyć agresywnej jezdzie, wjechałem do garażu-po paru minutach wchodze a tu mi wode wyrzuca i gotuje !
Przepaliłem - ustało. Teraz natomiast mam problem bo mi gdzies płyn wycieka od dołu zbiorniczka przy chłodnicy-dzisiaj mam zamiar sie wziąśc popołudniu za wyciągniecie chłodnicy i myśle że da sie cos z tym zrobić!?
Czy to oznaka jakiegoś problemu w silniku czy tylko lekka przesada z mojej strony?
BMW 318 E36
  
 
moj kolega mial to samo w 320
sprawdz łączenie zbiorniczka z chłodnicą ..na łączeniu plastiku z aluminium.. nic z tym nie zrobisz...
wymiana
uzywanej nie polecam
  
 
jednak jestem dobrej myśli i mysle ze uda sie jakos uszczelnic bo juz znalazłem i widze ze jest tam jakaś uszczelka, o tu z nr 3 i najważniejsze że da sie to rozebrać-może nic nie pękło
Pozdrawiam
  
 
Ja ostatnio miałem podobną sprawę tylko winowajcą był wąż łączący zbiorniczek z kolektorem. Kupiłem w Obi wąż ogrodowy o takiej samej szerokości na wysokie temperatury (i znacznie grubszy) za 7 zł i jak na miesiąc czasu - spokój
  
 
..... i nadal leje.
Zrobiłem wszystko na silikonie,ale niestety cos nadal nie tak. Wszystko było ok dopóki auto nie nabrało temp i wtedy wyrzuciło od dołu zbiorniczka wode. Nie wiem jak u was jest ale mi sie wydaje ze troche za duze cisnienie sie robi w układzie chłodzenia. Trzeba spróbować jeszcze raz.
  
 
kolego kup nową chłodnicę. ciśnienie w układzie jest zajebiste. ja kiedyś na pracującym, rozgrzanym silniku odkręciłem korek od zbiorniczka to mi w 3 sekundy 5 litrów płynu wywaliło. co do klejenia to nie zawsze przynosi ono dobry skutek. mam kolegę który się tym zajmuje i twierdzi że te chłodnice ze zbiorniczkiem są strasznie kapryśne. tak więc chyba rozejrzyj się za dobrą chłodnicą z drugiej ręki. jej koszt na giełdzie w słomczynie to około 250pln.
Cytat:
Wszystko było ok dopóki auto nie nabrało temp i wtedy wyrzuciło od dołu zbiorniczka wode


dobrze jest do momentu kiedy termostat nie otworzy dużego obiegu, wtedy powstaje ciśnienie w chłodnicy. a czy jak ci wywaliło płyn o odpowietrzałeś układ?
pozdrawiam
  
 
odpowietrzałem układ tak jak sie należy,ale chyba masz racje trzeba sie bedzie rozejzeć za nową chłodnicą. Tak niepozornie to wyglada jak sie rozbierza a takie problemy stwarza
I nie jest tak u mnie że odrazu jak póści termostat to leci woda tylko pokapie na moment i przestaje. Teraz jak jechałem to po około 10km sprawdziłem i było sucho(powiedzmy),ale po nastepnych 5km jak stanąłem to juz kapało.
A może by tak nie silikonem kleić,może distal albo cos innego?-tam jest dostęp to chciałbym troche pokombinowac zanim może cos kupie bo chłodnica całkiem,całkiem...
  
 
Cytat:
nie jest tak u mnie że odrazu jak póści termostat to leci woda tylko pokapie na moment i przestaje. Teraz jak jechałem to po około 10km sprawdziłem i było sucho(powiedzmy),ale po nastepnych 5km jak stanąłem to juz kapało.


termostat nie otwiera ci się od razu cały. opór sprężyny zostaje zostaje pokonany powoli.
Cytat:
A może by tak nie silikonem kleić,może distal albo cos innego?-tam jest dostęp to chciałbym troche pokombinowac zanim może cos kupie bo chłodnica całkiem,całkiem...


żaden distal. można to próbować naprawiać albo silikonem temperaturowym (15 pln za kartusz), albo jeśli jest pękniete oryginalnym tworzywem roztapiając je lutownicą.
pozdrawiam
  
 
Polecam żywicę epoksydową. Zaklei prawie każdy wyciek.

pozdr
Mariusz
e34 525i touring
  
 
żywicę warto by czymś zazbroić np włóknem szklanym, ale pomysł dobry.
pozdrawiam
  
 
no własnie o pomysł mi chodziło
Tylko gdzie ja żywice kupie?
Pozdrawiam
  
 
W sklepie z farbami. Około 15 zeta za puszkę+utwardzacz+mata.

pozdr
Mariusz
e34 525i touring
  
 
Cmc1 możesz też spróbować wsypać proszek uszczelniający chłodnicę jeśli wyciek nie jest duży (mi kiedyś pomogło). Kupisz go za 8-10 zł na chyba każdej stacji benzynowej.
Nasyp jedno opakowanie, nagrzej silnik, odpowietrz i wsyp jeszcze jeden. Powinno zakleić nieszczelności bez problemów.
Powodzenia
  
 
Cytat:
2005-05-05 12:45:05, biem pisze:
Cmc1 możesz też spróbować wsypać proszek uszczelniający chłodnicę jeśli wyciek nie jest duży (mi kiedyś pomogło). Kupisz go za 8-10 zł na chyba każdej stacji benzynowej. Nasyp jedno opakowanie, nagrzej silnik, odpowietrz i wsyp jeszcze jeden. Powinno zakleić nieszczelności bez problemów. Powodzenia



Takie coś jest dobre jak tylko jakaś kropelka gdzies kapnie co jakiś czas - juz to przerabiałem Kleiłem również chłodnice dwa razy ale niestety ciągle zaczynalo lecieć ale obok Ja miałem problem z plastikami do których dochodził wąż
  
 
A co Ci się Aldik mogło stać z tymi plastikami przy wężu? W E38 takie słabe te plastki?
Dobrze, że u mnie tylko wąż podziękował a nie coś poważniejszego...
  
 
Cytat:
2005-05-05 13:12:37, biem pisze:
A co Ci się Aldik mogło stać z tymi plastikami przy wężu? W E38 takie słabe te plastki? Dobrze, że u mnie tylko wąż podziękował a nie coś poważniejszego...



To było w E32, najpier całkiem się ten platik uwalił a potem dziurki się robiły obok miejsca gdzie było sklejone W E38 suchutko !!
  
 
Cytat:
2005-05-05 12:45:05, biem pisze:
Cmc1 możesz też spróbować wsypać proszek uszczelniający chłodnicę jeśli wyciek nie jest duży (mi kiedyś pomogło). Kupisz go za 8-10 zł na chyba każdej stacji benzynowej. Nasyp jedno opakowanie, nagrzej silnik, odpowietrz i wsyp jeszcze jeden. Powinno zakleić nieszczelności bez problemów. Powodzenia



Jestem absolutnie przeciw używaniu takich środków. Niestety te środki doskonale zamulają cały układ.
Jedynym wytłumaczeniem uzycia w/w środka jest wyciek płynu w trasie, 800 km od domu.

pozdr
Mariusz
e34 525i touring
  
 
Cytat:
2005-05-05 14:29:05, mariusz_nie_827 pisze:
Jestem absolutnie przeciw używaniu takich środków. Niestety te środki doskonale zamulają cały układ. Jedynym wytłumaczeniem uzycia w/w środka jest wyciek płynu w trasie, 800 km od domu. pozdr Mariusz e34 525i touring


Popieram
  
 
Cytat:
2005-05-05 14:36:30, Jeztom pisze:
Popieram



Ja również! Chociaż mi nie zaszkodziła, ale niedługo potem sprzedałem auto to jednak nic dobrego na ten temat nie słyszalem. Ale podobno jeżeli wogóle to kupować takie w płynach a nie w proszku!
  
 
dobra juz prawie mam żywice-dobrze że kajaki tez tym kleja
Wieczorem bede działał. Byłem popytac po sklepach
ale maja klej technicol z żywicą epoksydową. Mysle ze to pomoze,bez przesady to siedzi w orginale tylko na oringu gumowym. Jak nadal beda problemy to chyba bedzie oznaka jakiegoś innego problemu czyli za dużego ciśnienia w układzie!? Mam takie dziwne odczucia co do uczszelki pod głowica-ona moze byc powodem duzego cisnienia w układzie chłodzenia,tylko nie wiem w jaki sposób mozna sprawdzić ta moja teorie.