Do wlascicieli RS-a 2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mianowicie jaka jest predkosc max na 2 i 3 biegu ?
  
 
Ale do max mocy, czy do odcięcia? Bo troszkę się różnić będą. A poza tym, gdziesik to chyba ładowałem na forum... chyba 56-88-132-167-208 jakoś tak.
  
 
Podałeś WilK-u do max mocy of course, bo do odcięcia to kapkę wyższe

Na 3 nie pamiętam, na 2 odcięcie ok. 95 km/h
  
 
Hmm... Jezdzac z gazem to juz nie mozna mowic o odcieciu.... W kazdym razie na dwojce do 100 sie rozpedze...
  
 
Chomikami miałem na II biegu 108 kph... ech, dawne dzieje...
  
 
Cytat:
2005-05-03 13:19:22, WilK pisze:
Chomikami miałem na II biegu 108 kph... ech, dawne dzieje...



Ja mialem ponad 110 - obrotek juz po za 7 tys siegal
  
 
Powodzenia z kreceniem polecam zalozyc klub jak rozwalic silnik w swoim Rs'ie przez glupote Po to sie sprawdza maksymalna moc kiedy auto ma zeby go niepotrzebnie nie palowac a nie przeciagac seryjny silnik do 7 kola;/
  
 
Cytat:
2005-05-03 12:19:40, YasieK pisze:
Hmm... Jezdzac z gazem to juz nie mozna mowic o odcieciu.... W kazdym razie na dwojce do 100 sie rozpedze...


To tak jak mi moja Essinka )) ... kiedyś ... (( .. ciekawe czy po złożeniu tesh tak bedzie zasuwał (
  
 
uderz w stol a nozyce...
czy to nie Ty miales spore klopoty z popychaczami??
  
 
Cytat:
2005-05-04 00:01:23, Bakster pisze:
Powodzenia z kreceniem polecam zalozyc klub jak rozwalic silnik w swoim Rs'ie przez glupote Po to sie sprawdza maksymalna moc kiedy auto ma zeby go niepotrzebnie nie palowac a nie przeciagac seryjny silnik do 7 kola;/


A powiedz mi kolego co bys zrobil w takim wypadku jak RS przy rozpedzaniu sie do setki? Zmieniasz z dwojki na trojke przy 90km/h czy ciagniesz na dwojce do 100km/h?
  
 
zobaczyl na wykresie czy szybciej osiagne 100 krecac na 2 czy wczesniej wbijajac 3 chyba logiczne... po to wykres pokazuje CI kiedy sie moc urywa i auto tylko mocniej wyje i kreci sie bo kreci a kiedy masz najwiekszy potencjal Musial bym zobaczyc wykres bo moze jest tak ze w calym gorne obszarze obrotow moc ciagle wzrasta az do odciecia
  
 
Cytat:
2005-05-04 00:29:43, Bakster pisze:
zobaczyl na wykresie czy szybciej osiagne 100 krecac na 2 czy wczesniej wbijajac 3 chyba logiczne... po to wykres pokazuje CI kiedy sie moc urywa i auto tylko mocniej wyje i kreci sie bo kreci a kiedy masz najwiekszy potencjal Musial bym zobaczyc wykres bo moze jest tak ze w calym gorne obszarze obrotow moc ciagle wzrasta az do odciecia



Ale czasami warto pokrecic wyzej, zeby nie opasc w obroty, ktore maja jeszcze mneij mocy niz te przy ktorych zmieniales bieg. Ale fakt jest faktem, wykres prawde Ci powie
  
 
Cytat:
2005-05-04 00:42:12, toradek pisze:
Ale czasami warto pokrecic wyzej, zeby nie opasc w obroty, ktore maja jeszcze mneij mocy niz te przy ktorych zmieniales bieg.



Wydaje mi się, że to nie jest dobre. Jeśli kręcisz auto powyżej obrotów mocy maksymalnej po to, by po zmianie biegu na kolejny mieć wyższe obroty, być może robisz błąd. Zwykle w skrzyniach tak się dobiera przełożenia, że uzyskując obroty mocy maksymalnej i dokonując zmiany na bieg kolejny, trafia się w zakres obrotów, przy którym występuje maksymalny moment. Przez to przyspiesza się płynnie i wcale nie gorzej (a często lepiej), niż przeciągając biegi dłużej.


[ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2005-05-04 01:33:38 ]
  
 
KriSSo, sęk w tym że niektórzy i tak wiedzą swoje. Chociaż mi akurat nie udało się przekręcić Chomików, aczkolwiek bywało i 7200 - tu właśnie kwestia momentu na wyższym biegu. Skądinąd Civica 16V objechałem A GaRbuSka nie przeciągnąłem nigdy i nie przeciągnę, poza tym mechanizm zmiany biegów w MTX jakiś taki delikatny...
  
 
Cytat:
2005-05-04 00:01:23, Bakster pisze:
Powodzenia z kreceniem polecam zalozyc klub jak rozwalic silnik w swoim Rs'ie przez glupote Po to sie sprawdza maksymalna moc kiedy auto ma zeby go niepotrzebnie nie palowac a nie przeciagac seryjny silnik do 7 kola;/



To nie bylo RS'em tylko 1,6 CVH i nie po to by miec lepszego kopa po zmianie biuegu tylko z glupoty i dla samego siebie - po to jest samochod - dbam i nie szczedze na nim ,ale czasami tez wymagam .
  
 
1,6CVH
1-50km/h,2-90km/h,3-120km/h,4-158km/h,5-165km/h.
Dlaczego na 5ce tak malo skoro na 4ce prawie do 160??
  
 
Cytat:
2005-05-04 14:47:30, ZieleTDH pisze:
1,6CVH 1-50km/h,2-90km/h,3-120km/h,4-158km/h,5-165km/h. Dlaczego na 5ce tak malo skoro na 4ce prawie do 160??



Moj 1,6 CVH na 4 ma chyba dokladnie 187 ,a na 5 - 185 -ale jedzie wiecej
  
 
Toradek no musisz obaczyc od kiedy Ci auto zaczynac ciagnac i kiedy mas max. i z tego wyjdzie kiedy zmienic zeby wszedl na dobre krecenie i nie bylo spadku obrotow za duzego
  
 
Cytat:
2005-05-04 14:54:54, Seba pisze:
Moj 1,6 CVH na 4 ma chyba dokladnie 187 ,a na 5 - 185 -ale jedzie wiecej


Co Ty miales za silnik i skrzynie :| Silnik (wtrysk)EFI chyba :|
Moj katalogowo 90KM pelny wtrysk L4 w zyciu na 4ce nie poleci tyle :| co Ty miales za skrzynie :|




[ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2005-05-04 15:17:19 ]
  
 
Sprawdzilem w katalogu - na IV - 186,a na V 183km/h - poprostu jest to nadbieg do ekonomicznej jazdy.

Zwykly mk V z silnikiem 1,6 EFI CVH 105 KM tak ma .Oczywiscie to sa dane katalogowe,bo na prawde na IV osiaga te 186 a na V leci 200 - tyle jechalem na odcinku ok 3-4km (RS'em bylo 220 )