Odpalanie samochodu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam samochód Nissan Primera Kombi 1.6 benzyna wtrysk. Założona instalacja gazowa II generacji firmy LOVTEC. Odpalam zawsze na benzynie i przełaczam na gaz po wcisnięciu na 2000 obr/min. Podczas dłuższego postoju samochodu odpalając na benzynie nie ma żadnego problemu. Kiedy jednak pojade samochodem i zgasze go i chce odpalic np. po 10 min muszę dłużej kręcić rozrusznikiem.
Na świecach zrobiłem teraz około 30 tys km, swiece jednoelektrodowe szczelina zmniejszona do 0.7 mm. Świece jak wymieniałem to kupiłem chyba firmy Champion.
Moje pytanie jest takie czy to już musi tak zostać to dłuższe kręcenie rozrusznikiem (szybsze zużycie szczotek na rozruszniku) czy coś da sie z tym zrobić, czy moze wymienić świece na nowe i innej firmy.
Pozdrawiam wszystkich
  
 
Normalna rzecz.
Po prostu oszrania Ci cały układ dolotowy i to jest przyczyną tego, że nie możesz odpalić.
Rada: na zimnym silniku należy zawsze gasić na PB, a najlepiej jak już przełączysz sobie na LPG to nie gaś go do momentu aż silnik osiągnie w miarę dobrą temp.
Wiem, że nie zawsze jest to możliwe, ale to są już uroki gasssu.
Ja jeśli wiem, że jadę tylko 100, czy 200m to nie przełanczam na LPG, a jadę na PB.
  
 
Problem z odpaleniem występuje już po razgrzaniu silnika np gdy po 30 minutach jazdy samochodem zgasze go i odpale po 10 min muszę dłużej kręcic rozrusznikiem.

Pozdrawiam
  
 
Mam ten sam problem, fiat siena 1.6 HL. Z tego co wyczytałem na innych forach to problem w tym że po zgaszeniu auta na gazie w kolektorze ssącym zbiera się jeszcze mieszanka gazowo powietrzna i auto odpalając potem na benzynie ma po prostu zbyt bogatą mieszanke (bo jakby z dwóch źródeł gaz i benzyna) i jest ona na granicy palności i z tąd problem z rozruchem. Można z tym sobie paradzić w taki sposób zeby auto gasić zawsze na benzynie albo przy odpalaniu wcisnąć pedał gazu do oporu co spowoduje większy dopływ powietrza do koloektora i rozcienczenie mieszanki (tego drugiego nie polecam) U mnie dwa sposoby pomagają więc przynajmniej w moim przypadku przyczyna leży w tym problemie.