2000ie nie wkręca sie powyżej 4000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki problem silnik przy pelnym otwarciu przepustnicy nie wkreca sie na zadnym biegu (nawet na pierwszym) powyzej 4000 tzn dopchodzi so czterech tysiecy spada do 3000 i tak caly czas (na pelnym gazie).
-silnik odpala super
-przeplywomierz chodzi bez zgrzytow bardzo ladnie i plynnie
-wtryski nie ciekna
-zaplon jest dobrze i jego wszystkie elementy
-polonez dohc 2000ie bez gazu


ps zapomnialem dodac ze do tych 4000 tez idzie gorzej niz szedl


[ wiadomość edytowana przez: ICE4BREAK dnia 2005-04-30 18:58:09 ]
  
 
Sprawdz jeszcze działanie potencjometru przepustnicy i zmasowanie komputera od wtrysku.
A pompa paliwa daje dobre ciśnienie - powinno być około 3 barów.

[ wiadomość edytowana przez: tom_stm dnia 2005-04-30 21:15:20 ]
  
 
No wiec
zmasowanie jest okej niewiem jakie cisnienie daje pompa bo nie mam manometra niewiem co z potenjometrem bo niewiem jak go sprawdzic
zapomnialem powiedziec ze na NIE w pelni otwrtej przepustnicy silnik daje sie wkrecic wyzej wiec podejrzewAm za uboga mieszanke lub za krotki czas wtrysku lub jego za niskie cisnienie



[ wiadomość edytowana przez: ICE4BREAK dnia 2005-05-01 19:29:23 ]
  
 
sprawdż filtr paliwa
  
 
filtr sprawdzilem
  
 
Sprawdzenie potencjometru przepustnicy - najprosciej - odlącz go sprawdz czy będzie tak samo czy jeszcze gorzej jeżdził.
Działanie tego potencjometru to położenie minimalne i pełne obciązenie.
  
 
to dziala tyle ze nie szczailem o co ci chodzi to sprawdzilem omomierzem i dziala
  
 
tom_stm odezwij sie do mnie jeszcze jak mozesz bo stracilem numer gg od ciebie bo niechcacy zamknalem okn
  
 
Cytat:
2005-05-01 19:34:33, tom_stm pisze:
Sprawdzenie potencjometru przepustnicy - najprosciej - odlącz go sprawdz czy będzie tak samo czy jeszcze gorzej jeżdził. Działanie tego potencjometru to położenie minimalne i pełne obciązenie.


Chwileczkę. "Potencjometr" tu nazwany nie jest potencjometrem we właściwym tego słowa znaczeniu. W układach Bosch L- i LE-jetronic, jest to po prostu tylko zwykły czujnik, a w zasadzie zestyk biegu jałowego. Ma tylko dwa stany - przepustnica zamknięta / przepustnica uchylona. Rezystancja w tym czujniki nie zmienia się w sposób stopniowy jak w potencjometrze, bo takowego w tym czujniku nie ma.

Sprzawdzenie czujnika

- dla układu L-Jetronic:
przy zamkniętej przepustnicy (i wyłączonym zapłonie) rezystancja między zaciskami 2 i 18 na wtyku do komputera ma wynosić 0 Om (wtyk odłączony od kompa - sprawdza się przy tym ciągłość przewodów) - jeśli jest więcej, to możliwe że czujnik jest źle ustawiony (po wykluczeniu nieciągłości obwodu np. z powodu przetarcia kabelków). Poluzować dwie śrubki i tak ustawić żeby było 0 Om. Powinno być tak ustawione, że z dokładnie chwilą wychylenia przepustnicy rezystancja na stykach 2 i 18 powinna dążyć do nieskończoności.
W drugą stronę - między stykami 3 i 18 jest odwrotnie - przy przepustnicy zamknietej powinno być Om => nieskonczoność, a przy uchylonej Om = 0.

- dla LE-Jetronic:
dokladnie tak samo jak w przypadku L-Jetronica, z tą różnicą, że zamiast styku 18 (w L - jest to po prostu zasilanie, które idzie z komputera) , trzeba znaleźć ten trzeci pin bezpośrednio na czujniku, poza stykami które idą kabelkami do styków nr 2 i 3 we wtyczce do komputera (po prostu nie pamiętam który to jest w kolejności pin na czujniku, więc trzeba sobie to wybadać samamemu) , bo zasilanie czujnika położenia przepustnicy w LE jest wspólne z kilkoma innymi czujnikami i pomiar może być zafałszowany. Sposób sprawdzenia i ustawienia - identyczny jak w L-Jetronic.
  
 
no tyle to ja wiem bo juz kiedys na ten temat byla spora dyskusja i dlatego od razu nie szczailem ze to o tps chodzi ale wolalbym jakbys sie odniosl bardziej do samego tematu
  
 
Cytat:
2005-05-01 19:30:06, ICE4BREAK pisze:
filtr sprawdzilem


Jak? Filtr jest metalowy - co tam mogłeś sprawdzić. Przy swapie trzeba byo założyć nowy (np. z wtryskowego Boschowskiego L i LE Audi 100 "cygaro" - ma króćce na końcach na które da się założyć zwykłe paliwowe przewody gumowe - nie potrzeba jakiś wymyślnych złączek), a nie sprawdzać, coś czego nie ma jak sprawdzić.
  
 
Cytat:
2005-05-01 19:24:26, ICE4BREAK pisze:
(...) niewiem jakie cisnienie daje pompa bo nie mam manometra niewiem


To co ja Ci na to mam poradzić? Do warsztatu i niech sprawdzą. Prawidłowe dla L wynosi 3 bary, dla LE - 2,5 bar.
A od tego, tzn. sprawdzenia wydajności pompy, trzeba zacząć.

[ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2005-05-01 20:49:04 ]
  
 
sprawdzenie filtra (jest nowy) polegaly mna chwilowym pominiciu go przez zastsowanie lacznika zamiast niego i nic sie nie zmienilo wiec uwazam iz sprawdzilem filtr czytaj wiem ze nie jewst to jego wina
  
 
Cytat:
2005-05-01 20:53:05, ICE4BREAK pisze:
sprawdzenie filtra (jest nowy) polegaly mna chwilowym pominiciu go przez zastsowanie lacznika zamiast niego i nic sie nie zmienilo wiec uwazam iz sprawdzilem filtr czytaj wiem ze nie jewst to jego wina


Jak jest nowy to trzeba było tak od razu. Oki - można i tak. Ale gdyby nie był nowy - to takie sprawdzenie to pic na wode, bo syfy mogły sie dostać do listwy wtryskowej i pozatykać wtryskiwacze. Więc w dalszej kolejności do sprawdzenia jest pompa paliwowa, a wraz z nią - regulator ciśnienia paliwa.
Potem zostaje dmuchomierz - to że klapa chodzi bez zacieć nie musi świadczyć że jest całkowiecie sprawny. Trzeba jeszcze sprawdzić czy "nóżki" styków, znajdujących się wewnątrz dmuchomierza, nie "pogubiły" ścieżek . Opisy sprawdzenia dmuchomierza są gdzieś na necie - ja też je gdzieś mam w czuleściach swojego dysku twardego, ale po angielsku, jak chcesz to postaram się ten opis diagnostyki układu tego wtrysku wygrzebać.
  
 
okej to dwie kolejne meczace cie prosby
1jak masz opis to mi go jak mozesz wyslij znam angielski dobrze
ice4break@wp.pl
2 jak sprawdzic regulator cisnienia na listwie
ps dmuchomierz ma nozki bo to sprawdzilem bedac na to wyczulomnym po twoim poscie w innym temacie
  
 
no to znowu najbardziej szczesliwy posiadacz dohc
- przeplywomierz sprawny
- cisnienie na wlaczonym saochodzie i wpieciu sie w miejsce wtryskiwacza rozruchowehgo okolo 2,5 bara wiec raczej w normie co wyklucza pompe i regulator cisnienia
- wiazke wtrysku zamienialem cala bo mam na zapasie
- komputer a raczej sterownik analogowy zmieniany wiec rowniez wykluczam
- bez obciazenia silnik wchodzi nawet na bardzo wysokie obroty z duzo latwoscia ale juz na pierwszym biegu nie istnieje mozliwosc wkrecenie go wyzej niz 3000-4000 w zaleznosci od chumoru
- do tych wartosci przy brutalnym potraktowaniu sprzegla mieli co ma pod kolami
(zaplon sprawdzalem i jest dobrze zamienialem modul i cewke i bez zmian)
  
 
Cytat:
- cisnienie na wlaczonym saochodzie i wpieciu sie w miejsce wtryskiwacza rozruchowehgo okolo 2,5 bara wiec raczej w normie co wyklucza pompe i regulator cisnienia


W kwestii regulatora - owszem, o ile ciśnienie nie spada gwałtownie w układzie po wyłączeniu pompy paliwowej (-> silnika).
Napisałeś na samym początku tego wątku: -zaplon jest dobrze i jego wszystkie elementy. Zapytam się profilaktycznie: jaka jest przerwa (szczelina) między czujnikami a kołem pasowym i odpowiednio kołem zamachowym? Jaką rezystancję mają oba czujniki (mierzoną na wtyku kabelka)?
  
 
masz może jakies fotki tego wtrysku?
  
 
z przepastnych zasobów MB/8 wykopałem cos takiego: wtysk mechaniczny
może cos pomoże...
musze zobaczyć ten wtrysk ( tnz nie twój konkretny, tylko taki sam) , dopiero cos pomoge, same literki niewiele mówią...
  
 
to jest zaplon na module poloneza nie digiplex z rozdzilaczem na walku wydechowym dwa wtrysk mozesz obejrzec tutaj http://www.firstfives.org/faq/ljet/ljetronic.html
k to wtrysk mechaniczny i ten moj to L i jest to wtrysk niby elektroniczny

ps po wylaczeniu spada powoli do okolo 1 -1,5 bara ale powoli

[ wiadomość edytowana przez: ICE4BREAK dnia 2005-05-08 17:49:14 ]