Pytania do forumowiczow znajacych sie na spawaniu

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej, bede niedlugo zaczynal remont malca i stwierdzilem ze lepiej bedzie kupic miga, nauczyc sie spawac i wtedy zrobic kaszla. Wole samemu to zrobic niz komus placic i nie wiedziec jak jest zrobione. Nie mowcie ze jak nie umiem to mam sie nie dotykac - naucze sie a jesli nie to trudno - nie o to chodzi. Mam pare pytan
1) jakiej mocy musi byc mig? Ma sluzyc do balch w samochodach.
2) czy oprocz mozliwosci uzywania z nim gazow ma miec cos jeszcze?
2) jakiego drutu uzywac (grubosc, material, proszkowy czy nie etc)
3) jakich gazow uzywac? Do blachy w kaszlu (pas przodu, blotniki i inne duperele)
4)jakich mocy, predkosci i wogole jak go nastawiac
Z gory dzieki za odpowiedzi bo kazda informacja jest wazna - jestem w tym temacie zielony Moze macie jakies linki, ksiazki gdzie mozna cos poczytac... licze na was, wiem ze pare osob tutaj spawa
Dzieki za odp.
P.S. nie piszcie prosze "po co, nie dasz rady" czy "bez sensu"
Pozdrawiam

kupujesz drut taki jak w instrukcji miga, butle CO2, predkosc drutu ok. 3, prąd 2 (max 4) i jedziesz
To tak w telegraficznym skrócie. Do reszty dojdziesz po pierwszych minutach spawania (jak bedzie odbijac, to zmniejszasz predkosc, jak bedzie przepalac to zmniejszasz prad). Dojdziesz metoda prob i bledow. Kazdy sie moze nauczyc. Ustawienia z bester midi maxter (modelu nie pamietam).
powodzenia, to naprawde nie jest trudne

- Im mocniejszy tym dłużej może pracować bez odpoczynku. Mój ma max prad spawania (nie moc) do 160A a spawam na minimum.
- 2 hmmm chyba nie.
- Ja używam stalowego 0,8mm
- Ja używam mieszanki CO2+Argon. Podobno samym z samym dwutlenkiem się dużo gorzej spawa, i brzydsze spoiny wychodzą.
- u mnie średnio do blachy drut ustawiony jest na coś ok 4-5m/min (czy na godzinę ) ("3") Przpływ gazu coś ok 10-15 l/h Pra spawania minimalny chyba cośok 40A ("1") (na max topi śruby i nakrętki )