Argenta - zawieszenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Czeka mnie wymiana mostu w Argencie i sprężyn z tyłu. W związku z tym kilka pytań:
1. Jakie sprężyny na tył?
2. Jakie części zawieszenia z PN/DF'a pasują do Argenty?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
  
 
Cytat:
2005-04-14 10:07:22, Oskar666 pisze:
Witam, Czeka mnie wymiana mostu w Argencie i sprężyn z tyłu. W związku z tym kilka pytań: 1. Jakie sprężyny na tył? 2. Jakie części zawieszenia z PN/DF'a pasują do Argenty? Z góry dzięki za odpowiedzi.

1. daj na tył sprężyny od przodu df-a nawet używki ,ale niech w spoczynku mają tą samą wysokość -bedą nawet nieco twardsze /trochę grubszy drut/ -oryginał : 11,8mm swobodna ma h=450mm na 7zwoi.
przednie od argenty mają :
2.0 i 1.6 12.7mm/435mm'7,75 zwoja
diesel 13.8mm/407mm'7.0 zwoja
tył jest taki sam we wszyskich modelach.
teleskopy z poldka tylne pasują po wymianie śruby mocującej z M10x1,25 na M12x1,25 ucho dolne teleskopa /poldek ma 12mm/
2. przód jest w pełni kompatybilny z polonezem -z wyłączeniem stabilizatora(inne mocowania- inna konstrukcja)
-łożyska
-sworznie zwrotnicy+drążki kierownicze/ poza wersją diesel gdzie jest środkowy wywinięty do dołu aby nie zaczepiać o zespól napędowy./
-elementy gumowo/metalowe i gumowe
-teleskopy i ich mocowanie
te elementy są 100% kompatybilne z poldim
  
 
Cytat:
2005-04-14 11:17:57, automatic pisze:
1. daj na tył sprężyny od przodu df-a nawet używki ,ale niech w spoczynku mają tą samą wysokość -bedą nawet nieco twardsze /trochę grubszy drut/ -oryginał : 11,8mm swobodna ma h=450mm na 7zwoi............



A od poloneza można? Pytałem w sklepie i akurat do df'a nie mają. Mogą mi sprowadzić na poniedziałek za 29PLN/sztuka. Powiedzieli mi, że różnica między sprężynami z przodu df a pn to tylko twardość. Czy to prawda? Za sprężyny od poldka 33PLN/sztuka.



[ wiadomość edytowana przez: oskar666 dnia 2005-04-15 12:54:56 ]
  
 
Cytat:
2005-04-15 08:40:53, Oskar666 pisze:
A od poloneza można? Pytałem w sklepie i akurat do df'a nie mają.

można ale są twardsze nieco i kufer będzie wyżej /pod ładunkiem nie dobije / ale jak jeżdzisz najczęściej w 2 osoby to lepiej nie /teleskopy rozciągną się prawie na max/
można pokombinować obcinając sprężyny.
  
 
Cytat:
2005-04-14 11:17:57, automatic pisze:
daj na tył sprężyny od przodu df-a...



Kupiłem nówki sprężyny przód od DF'a. Zmierzyłem je i mają wysokość około 400mm. Orginalne od Argenty mają 450mm. Będzie ok czy trzeba rozciągać sprężyny lub dawać gumowe podkładki?
  
 
Cytat:
2005-04-19 08:17:37, Oskar666 pisze:
Kupiłem nówki sprężyny przód od DF'a. Zmierzyłem je i mają wysokość około 400mm. Orginalne od Argenty mają 450mm. Będzie ok czy trzeba rozciągać sprężyny lub dawać gumowe podkładki?

nie wnikaj zakładaj - tył argenty nie ma silnika
kufer i tak będzie wyżej niż na oryginałach i to są twardsze /mniejsze ugięcie/sprężyny - nic nie podkładaj dodatkowo!!!!!!!!!!
sam zobaczysz co będzie
  
 
Most i sprężyny wymienione.
Teraz muszę zająć się wydechem (dzisiaj) bo wisi nisko i mam zagięte portki - aż strach jeździć żeby kolektora nie urwać.
Potrzebuję klamek do Argi. W szczególności lewej tylnej. Ma ktoś na zbyciu? Potrzebuję także zamek do klapy bagażnika i wymienić wszystkie wkładki (zamki) . Od czego podejdzie?


[ wiadomość edytowana przez: Oskar666 dnia 2005-04-21 11:40:23 ]
  
 
Cytat:
2005-04-21 11:38:38, Oskar666 pisze:
Most i sprężyny wymienione. Teraz muszę zająć się wydechem (dzisiaj) bo wisi nisko i mam zagięte portki - aż strach jeździć żeby kolektora nie urwać. Potrzebuję klamek do Argi. W szczególności lewej tylnej. Ma ktoś na zbyciu? Potrzebuję także zamek do klapy bagażnika i wymienić wszystkie wkładki (zamki) . Od czego podejdzie? [ wiadomość edytowana przez: Oskar666 dnia 2005-04-21 11:40:23 ]

wkładki bym spróbował od 126p z ostatniej wersji
1 kluczyk do wszystkiego /jak w arg./
tylna lewa ??? poszukam mam jakieś l/p?
  
 
Cytat:
2005-04-21 11:51:08, automatic pisze:
wkładki bym spróbował od 126p z ostatniej wersji 1 kluczyk do wszystkiego /jak w arg./ tylna lewa ??? poszukam mam jakieś l/p?



Ostatnia wersja 126p to FL?
U mnie jest każdy kluczyk inny (w sumie 3 kluczyki + jeden do stacyjki).
Będziesz na zlocie rocznicowym? Bo ja prawdopodobnie tak (w niedzielę przywiozę Wam klubowicza w stanie "wskazującym" po weselu ) i może wtedy bym od Ciebie odkupił. Jak nie to może pocztą lub coś w tym stylu.
Jeszcze jedna sprawa. Ma ktoś może prawe przednie drzwi do Argenty (w dobrym stanie) do sprzedania?


[ wiadomość edytowana przez: Oskar666 dnia 2005-04-21 12:06:18 ]
  
 
w oryginale kluczyk jest jeden do:
stacyjki
pr/le przednie drzwi
zamknięcie schowka
wlew paliwa
zamek kufra
jest to dwustronny klucz jak w fiatach 126p
a nie idzie połatać drzwi?
  
 
Cytat:
2005-04-21 12:14:25, automatic pisze:
w oryginale kluczyk jest jeden do: stacyjki pr/le przednie drzwi zamknięcie schowka wlew paliwa zamek kufra jest to dwustronny klucz jak w fiatach 126p a nie idzie połatać drzwi?



U mnie jest straszna rzeźba. Do każdych drzwi i wlewu paliwa jest inny kluczyk. Z tego co piszesz wynika, że stacyjkę też ktoś wcześniej w niej wymieniał (kluczyk jak w pn/df). Drzwi chyba da radę połatać - może być ciężko bo ruda wyjadła dziurki przy listwie przy szybie i cały zamek (z boku wewnątrz) w drzwiach jest porozwalany i przesunięty (urwane śruby + dziura). Drzwi mi się nie domykają i są przywiązane na drut. W dodatku opadły. Kufer teżmi się nie zamyka bo zamek się zblokował. Nie idzie przekręcić kluczyka. Niestety w takim kiepskim stanie (prawie agonalnym) ją kupiłem i teraz przede mną bardzo dużo roboty żeby ją reanimować (mam trochę dość bo oprócz argenty kupiłem mieszkanie i też go sam remontuje).
  
 
Cytat:
2005-04-21 12:30:51, Oskar666 pisze:
Drzwi chyba da radę połatać - może być ciężko bo ruda wyjadła dziurki przy listwie przy szybie i cały zamek (z boku wewnątrz) w drzwiach jest porozwalany i przesunięty (urwane śruby + dziura). Drzwi mi się nie domykają i są przywiązane na drut. W dodatku opadły. . Niestety w takim kiepskim stanie (prawie agonalnym) ją kupiłem i teraz przede mną bardzo dużo roboty żeby ją reanimować (mam trochę dość bo oprócz argenty kupiłem mieszkanie i też go sam remontuje).

jaki masz kolor argetynii ???
ja jedną złotą naprawiam /od podstaw/
  
 
a czy to widziałeś ???
Tytuł Fiat argenta
Dodane 17.04.05
Dni do końca 85
Treść ogłoszenia sprzedam karoserie do fiata argenty po blacharce i malowaniu wszystko sprawne silniczek chciałbym sobie zostawić a budy szkoda wyrzucić na złom
Cena 1500zł
reszta w dziale sprzedam samochód
  
 
Cytat:
2005-04-22 11:47:33, automatic pisze:
jaki masz kolor argetynii ??? ja jedną złotą naprawiam /od podstaw/


Troszkę długo się nie odzywałem bo nie miałem dostępu do netu. Niestety taka praca - jestem teraz w delegacji w Niemczech (Daimler-Chrysler w Ludwigsfelde).
Wracając do Twojego pytania - Argenta jest czarna.
Stan blach tragiczny - jak pytałem blacharza to mi powiedział: panie, nie opłaca się robić. Ale się uparłem i ją zrobię.
W Radomiu widziałem 5 Argent na chodzie (w tym jedna moja) i jednego fiata 132.
Kolory:
1. czarna (moja)
2. szary metalik (znajomy taksiarz - jeździ na taryfie argą do dziś)
3. granatowa
4. granatowa (też taryfa)
5. błękitny metalik (na bank malowana - kolor nieoryginalny)