Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() LeszekTe Polonez Kombi 1,6 GSi Sosnowiec | 2005-03-01 19:40:06 Mam pytanie....co mi zdechło....
Kontrolka oleju gasnie dopiero przy 2 tys.obrotów Silnik jak pochodzi chwilkę na wolnych obrotach zaczyna wydawać dzwięki jak maszyna do szycia..... Stało się to nagle.... Polonez GSi LPG 96 kkm przebiegu |
![]() LeszekTe Polonez Kombi 1,6 GSi Sosnowiec | 2005-03-01 20:45:57 no własnie w nic nie uderzyłem...
a silnik nie wyje,tylko słychać takie cykanie (zawory??) jak sie przejedzie kawałek to cykanie ustaje,potem pojawia sie znowu |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-03-01 20:51:44
Panewka na korbie ani chybi. Drzyj silnik póki cały i rób dół. Szkoda zacierac - inaczej zaden szlif Ci nie wydoli jak zjedziesz czop. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-03-01 20:54:50 I bardziej precyzyjnie okreslaj dzwiek. Maszyna do szycia a cykanie jak zawór to co innego. A moze głuche stuki ?
jest metoda sprawdzic czy to panewka na korbie. Jak silnik bedzie stukał - zdejmuj po kolei kable z swiec i zakladaj ponownie. Jak trafisz na efekt ze po zdjeciu na którejs swiecy przestanie stukac to masz ten cylinder - ta korba. Rozumiesz ? |
![]() Qbk Miłośnik FSO - Warszawa | 2005-03-01 22:14:37 A może za niski pozim oleju i Ci samoregulator(y) stuka(ją)?? |
![]() piter_mg Miłośnik FSO Polonez Caro 1,6GLE Warszawa | 2005-03-01 22:36:08 hm... no ja też zauważyłem, że ostatnio przy większym mrozie silnik pracuje inaczej - dźwięk spod maski jest inny. Chociaż przyznam, że przyczyną może być tutaj też sprzęgło, które jest w kiepskim stanie. Co ciekawsze - nawet jak silnik jest nagrzany taki objaw występuje. Nie umiem dokładnie dźwięku opisać. Jak jest trochę "cieplej", czyli powiedzmy koło zera - objawy znikają... silnik to 1,6 gaźnik, ale z hydraulicznymi popychaczami. Poziom oleju pod max. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-03-01 23:44:19 wygląda na zwalone smarowanie :/ Czy ktos sie spotkał w obrobionym wielowypustem na włąku pompy w OHV? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() piter_mg Miłośnik FSO Polonez Caro 1,6GLE Warszawa | 2005-03-02 09:46:30 Olo, zwalone smarowanie u mnie czy u kolegi LeszkaTe? U mnie kontrolka oleju się nie pali - tzn. gaśnie zaraz po odpaleniu - nawet na dużym mrozie. Czyli chyba ok. Wskaźnik ciśnienia pokazuje normalnie - chociaż jak wiemy on różne głupoty potrafi pokazywać ![]() |
![]() LeszekTe Polonez Kombi 1,6 GSi Sosnowiec | 2005-03-02 14:36:04 Chyba po problemie.
Po wymianie oleju z Elf Synthetic na Orlen SELEKTOL ![]() silnik przestał cykać! Kontrolka gasła już nie przy 2,a przy 1 tysiacu obrotów. Po przejechaniu 40 km kontrolka ledwo sie żarzy na wolnych obrotach. WG zapewnień mechanika z 30 letnim doświadczeniem,na 90 % była to wina oleju(" panie,cos pan,kto panu wlał do tego zabytku syntetyk!,panie jak za Mussoliniego projektowali ten silnik,to olej z oliwek lali,bo innego nie było!"),i po 100-150 km problem powinien sie sam uszczelnić... Mam nadzieję...... (to mam ,kasy na remont niestety nie) |
![]() kan Miłośnik FSO Zabrze | 2005-03-02 16:31:44 No nie. Przed chwilą w innym wątku wypowiedziałem się na temat Selectola. takich mechaników powinni przy drogach wieszać. Silnik uszcelnia się uszczelkami a nie nagarami. Mimo chwilowej poprawy przygotuj się na rychły zgon tego silnika. Jakoś na syntetyku (Lotosa) przejechałem 165kkm i jak "narazie" żadnych problemów z silnikiem a zuzycie między wymianami niezmieźalne bo nic nie trzeba dolewać. |
![]() leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2005-03-02 18:30:22
jakim doświadczeniem? do hydrauliki takie gówno lać? wylej to gówno, póki jeszcze ci silnika nie zjebało. |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2005-03-02 18:46:53
Dokladnie zlej ten badziew i najlepiej zdemontuj miske olejowa - bedziesz wiedzial jakie sa juz zniszczenia i co jest przyczyna niedostatecznego cisnienia oleju - sprawna pompa na syntetyku nie ma prawa miec problemow z utrzymaniem cisnienia. |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2005-03-02 19:34:37 Dokładnie - Selektol do hydraulicznych popychaczy???Ałłłłłłłłłłłłłłaaaa!!!Masakra! ![]() |
![]() cwaniak Miłośnik FSO Fiat 125p kombi "Brzydgoszcz" | 2005-03-02 20:18:59
systematycznie zmieniam i leję taki olej i nie wiem co to problemy z serduchem ![]() ![]() |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-13 18:38:33 W związku z tym,że ten kombi jest do wzięcia,mam pytanie-jak zakończyła sie ta historia? Dalej jeździsz na selektolu? |
![]() LeszekTe Polonez Kombi 1,6 GSi Sosnowiec | 2005-05-13 19:31:56 Autko wykądowało w warsztacie i przyczyna był uszkodzony czujnik cisnienia oleju. Aktualnie wlany olej to mobil 15w40
Odgłosy zaś pochodziły z ...alternatora. Wieloklin nie trzymał i wiartaczek żegotał przy odpalaniu [ wiadomość edytowana przez: LeszekTe dnia 2005-05-13 19:33:20 ] |
![]() dreX POLONEZ 1,5 GLE radom | 2005-05-13 20:33:52 Ciekawe zakonczenie tematu. ![]() A swoja droga to lanie selektora czy jak to sie nazywa do duzego fiata ktory bierze okolo 1litra oleju na 1000 km (moze wiecej) ma sens???? |
WFO Miłośnik FSO Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2005-05-13 20:37:15 A co innego chciałbyś lać ?
Chyba nie syntetyk............. Chyba, że masz ochotę iść z torbami......... ![]() |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-13 21:13:31 zalej lotos city-kompromis miedzy ceną a jakościa ![]() |