Chłodzenie w escorcie HELP !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Dzisiaj jadąc rano swoim autkiem zauważyłem że temperatura silnika dochodzi do czerwonego pola. Rura gumowa u góry chłodnicy była gorąca , a na dole zimna jaka to może być przyczyna ( termostat? jak sprawdzić załańczanie wirnika wentylatora chłodnicy , jak spiąć na krótko żeby się włączył ). Z GOry dziękuję za pomoc.
  
 
Nie wiem dokładnie jak to jest w fordzie bo mam go od niedawna, ale najprawdopodobniej jakw każdym samochodzie wystarczy wyciągnąć przewody z czujnika umieszczonego w dolnej części chłodnicy i połączyć dwa kabelki - wentylator się odpali. Jezlei dolny wąż masz zimny to najprawdopodobniej nie otwiera sie termostat i dlatego wzrasta temperatura
  
 
Termostat się zaciał. A włącznik wentylatora jest w obudowie termostatu. Może jedno ma coś z drugim wspólnego.
  
 
Niestety w chłodnicy na dole nie ma czujnika jest pod termostatem" tak mi się wydaje że to jest to) termostat wydarłem z gniazda i jest tak samo jak i z termostatem temperatura rośnie do czerwonego pola ( jak spiąć na krótko silnik chłodnicy żeby sprawdzić czy działa)
  
 
Cytat:
2005-05-11 15:02:08, JASkrak pisze:
Witam wszystkich. Dzisiaj jadąc rano swoim autkiem zauważyłem że temperatura silnika dochodzi do czerwonego pola. Rura gumowa u góry chłodnicy była gorąca , a na dole zimna jaka to może być przyczyna ( termostat? jak sprawdzić załańczanie wirnika wentylatora chłodnicy , jak spiąć na krótko żeby się włączył ). Z GOry dziękuję za pomoc.



a my wróżki jesteśmy i wiemy jaki masz motorek
  
 
Już pisałem, gdzie jest włącznik wentylatora, poniżej. A jak się sprawdza? Wystarczy zdjąc wtyczke z włącznika i zewrzeć styki.

Natomiast przegrzewanie się może być spowodowane zwyczajnie brudem w układzie chłodzenia.
  
 
Cytat:
2005-05-11 15:56:15, WilK pisze:
Termostat się zaciał. A włącznik wentylatora jest w obudowie termostatu. Może jedno ma coś z drugim wspólnego.



Pozwole sie podłączyć pod wątek. Nie smiga mi wentylator chłodnicy ale wyczytałem na forum, że czyjnik wentyltora jest na gumowej rurze. Więc wkońcu, który czujnik jest odpowiedzialny za wentylator. Bo w cytacie czytamy coś innego ???

thx
PS. Zetec 1.6 16V 90KM
  
 
W silnikach ZETEC istotnie, jest na wężu odchodzącym od termostatu. Podałem przykład ze swojego, jak i z silników CVH 1,4 oraz 1,6