MotoNews.pl
  

Przy jakiej tempe. załancza sie wentylator w 525

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
bo muj sie grzeje za mocno
  
 
wentylator powinien chodzic caly czas, musi chodzic rowno z wlaczeniem slnika, pewnie padlo ci visco http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43515119

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-03-12 09:13:44 ]
  
 
wszystko sie zgadza visco kreci sie cały czas chyba ze masz cos poprzerabaine i masz na silniku elektrycznym ale to by holernie dziwne było jak na bmw-- troszke drogawe to visco on ma normalnie 100 do 150 sam na oczy widziałem chyba na giełdzie jak pamietam pozdro
  
 
Ponoć jeśi jest klima to wentylator załącza się elektrycznie.
  
 
Cytat:
2005-03-12 14:06:08, kornat pisze:
Ponoć jeśi jest klima to wentylator załącza się elektrycznie.



o jaki wentylatorze mowisz? od klimy czy silnika? jesli o tym od silnika to on jest napedzany visco obojetnie czy jest klima czy jej nie ma
  
 
wisko załacza sie automatycznie. jest jeszcze jeden wentylatr przed chłodnicą i ma silmik elektryczny. ale to chyba tylko do chłodzenia klimy. u mnie jak jest silnik zimny to można wentylator zatrzymać palcem i to wisko sie slizga. jak termostat puści gorący płyn(dolna rura sie nagrzewa) to wiatraka już nie mogłem zatrzymać. ( sprawdzałem ręką)
  
 
Spotkałem się z opinią, że silnika z klimą praktycznie nie można przegrzać a dla ciekawostki dodam, że na górze chłodnicy 525 24V z klimą mam jakieś ustrojstwo które wygląda jak czujnik temperatury, dające sygnał na wentylator ale pewności nie mam, w każdym bądź razie parę osób się dziwiło co to jest
  
 
Cytat:
2005-03-12 17:11:46, kornat pisze:
Spotkałem się z opinią, że silnika z klimą praktycznie nie można przegrzać



a to ciekawe, dlaczego nie mozna? ten dodatkowy wentyaltor to jest od klimy nie zapasowy do silnika, sama klima chlodzi raczej wnetrze samochodou niz silnik wiec nie rozumiem co to ma do rzeczy ;]
  
 
z tym przegrzewaniem to chodzi o to że jak padnie visco to ten elektryczny sie załącza i naprawde ciężko przegrzać silnik no chyba że ten elektryczny też nie żyje
  
 
Cytat:
2005-03-12 18:51:25, hz10 pisze:
z tym przegrzewaniem to chodzi o to że jak padnie visco to ten elektryczny sie załącza i naprawde ciężko przegrzać silnik no chyba że ten elektryczny też nie żyje


Dokładnie tak jak pisze hz10
  
 
czyli ten mniejszy elektryczny sluzy tez jako awaryjny do chlodzenia silnika nie tylko do klimy?
  
 
No właśnie chyba nie, ja to rozumiem tak, że oprócz wisko wentylator (duży) włączany jest elektrycznie no chyba że źle to rozumiem
  
 
wielkie dzieki za porade u mnie visco działa bo sprawdzalem ale jest cos nie tak bo strasznie szybko sie grzeje do czerwonego pola Moze tertmostat jest do kitu?
  
 
Chłodzenie silnika jest przez visco, jak się zaczyna grzać zbytnio to w większości (bo chyba nie we wszystkich modelach) włącza się wiatrak klimy by dodatkowo przepychać powietrze przez te kaloryfery, bo chłodniczka od klimy jest zamontowana przed wodną.
Przegrzać można każdego - wystarczy, że chłodnica jest zabita brudem lub zamulona w środku - u mnie jest któryś z tych przypadków i jak mu mocno dam po tyłku i trzymam mu zbyt długo gaz w podłodze to przestaje wyrabiać chłodzenie i temperatura zaczyna iść w górę.
  
 
Nie chcę być złym prorokiem ale skoro grzeje Ci się do czerwonego pola a twierdzisz, że wisko jest sprawne (skąd ta pewność?) to sprawdź lepiej czy nie masz zapowietrzonego układu na przykład na skutek padnięcia uszczelki pod głowicą (oby nie było pęknięcia czegoś jeszcze??!!!)
  
 
Sprawdz jeszcze czy masz przeplyw plynu - czy chlodnica robi sie goraca.
( w takiej temperaturze otoczenia wskazowka na czerwonym polu ???)
A moze sam wskaznik lub czujnik przeklamuje ???
  
 
Dodatkowy elektryczny wentylator występuje tylko w wersji z klimą. Służy on do chłodzenia skraplacza (chłodnicy klimy) oraz jako dodatkowy wentylator do chłodzenia silnika w przypadku wzrostu temperatury płyn u w chłodnicy. Z prawej strony chłodnicy w górnej części jest zamontowany przełącznik z czujnikiem temperatury, który włącza dodatkowy wentylator, jeśli temperatura płynu chłodzącego przekroczy 91 st C - pierwszy bieg, 99 st C - drugi bieg.
  
 
Cytat:
2005-05-11 13:24:24, zyggy pisze:
Dodatkowy elektryczny wentylator występuje tylko w wersji z klimą. Służy on do chłodzenia skraplacza (chłodnicy klimy) oraz jako dodatkowy wentylator do chłodzenia silnika w przypadku wzrostu temperatury płyn u w chłodnicy. Z prawej strony chłodnicy w górnej części jest zamontowany przełącznik z czujnikiem temperatury, który włącza dodatkowy wentylator, jeśli temperatura płynu chłodzącego przekroczy 91 st C - pierwszy bieg, 99 st C - drugi bieg.


I wszystko jasne
  
 
Cytat:
Z prawej strony chłodnicy w górnej części jest zamontowany przełącznik z czujnikiem temperatury, który włącza dodatkowy wentylator, jeśli temperatura płynu chłodzącego przekroczy 91 st C - pierwszy bieg, 99 st C - drugi bieg.



Czy to znaczy,m że z tego czujnika wystają trzy/cztery przewody ?
Muszę się przyjżeć, bo od czasu jak naprawiłem wiatrak klimy nie było aż tak ciepło, żeby się motor zasapał.

pozdr
Mariusz
  
 
ja bym w pierwszej kolejności wymienił termostat, przy normalnej jeździe nawet z niesprawnym visco silnik nie powinien się przegrzewać

a czy to dzieje się Tobie bez względu na to czy samochód stoi czy jedzie?