Mam problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak wymienic lozysko w przednim prawym kole (nie moge sciagnac piasty)
  
 
obawiam sie,ze sa potrzebne jakies specjalne narzedzia do tego .. ogladalem to kiedys w jakiejs ksiazce i wygladalo na dosyc skomplikowane. ale moge sie mylic. niech inni sie wypowiedza
  
 
Nie wiem czy o czymś nie zapomnę

Zaczynasz od poluzowania nakrętki w piaście. Potem autko w górę i ściągasz koło. Teraz musisz odkręcić gałkę przekłądni kierowniczej, zdjąć zacisk klocków hamulcowych - wyjąć zawleczkę i wybić bolec, odkręcić mocowanie zacisku, jeśli masz stabilizator to odkręcic łącznik stabilizatora (przykręcony do kolumny amortyzatora), z drugiej strony masz przykręcony przewód hamulcowy. Następnie musisz odkręcić i wysunąć sworzeń wachacza ze zwrotnicy. Jak to zrobisz musisz wysunąć półoś z piasty (Dość mocno siedzi więc raczej będzie tzreba użyć młotka - oczywiście uważając), uważaj przy tym żebyś nie wyciągnął sobie półosi ze skrzyni. Jak to zrobisz to odkręcasz górne śruby mocowania amortyzatora i wyciągasz z auta całą kolumnę. Teraz wybijasz piastę ze zwrotnicy no i wybijasz resztę starego łożyska które zostanie po tej operacji

PS. Ewentulanie można próbować w czasie demontażu odkręcić samą zwrotnicę, ale raczej nie jest to łatwe
  
 
Zwrotnice jest łatwo zdjąć ...Odkręcasz z tyłu jedną śróbe i uderzajązc w zwrotnice od góry młotkiem zdejmujesz ją z kolumny bez odkręcania całego amora
  
 
Cytat:
2005-05-11 22:20:45, Paweł pisze:
Zwrotnice jest łatwo zdjąć ...Odkręcasz z tyłu jedną śróbe i uderzajązc w zwrotnice od góry młotkiem zdejmujesz ją z kolumny bez odkręcania całego amora



Nie koniecznie ta śruba pozwoli się tak łatwo odkręcić
  
 
Dziś wymianiałem sobie lewe przednie łożysko, w zasadzie tak samo jak w opisie Shaq-a z tym że ja odkręciłem zwrotnicę również od kolumny zawieszenia. Nie nastręczylo to żadnych trudności.
generalnie do operacji nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi, ja poradzilem sobie wyłącznie zawartością garażu.
Powodzenia
P.S. Problem z odkręceniem zastałej zardzewiałej śruby może dotyczyć każdej znajdującej się w podwoziu, nie widzę powodu aby ta mocująca zwrotnicę do kolumny była jakoś szczególnie narażona

[ wiadomość edytowana przez: masterostry dnia 2005-05-11 22:27:53 ]
  
 
U mnie była tak konkretnie zapieczona że sobie odpuściłem bo się bałem że jeszcze ją ukręcę, a pozostałe poszły bez problemu więc wyjąłem cały amor. W sumie to dużo więcej roboty z tym nie ma
  
 
Cytat:
2005-05-11 21:50:27, jacektom pisze:
jak wymienic lozysko w przednim prawym kole (nie moge sciagnac piasty)



palnik w rączke, rozgrzej troche piastę i łożysko powinno lekko wyjść - jeżeli o to chodzi