Obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wie ktoś może czy obrotomierze w 1.6 EFI były montowane w każdym aucie bo jeden z mechaniorów powiedział mi ze w każym z benzyniaków był obrotomierz a u mnie nie ma PROSZE O INFORMACJE
  
 
nie byly we wszystkich montowane. Niekompetentny mechanior
  
 
serdeczne dzięki.......................
  
 
A wie ktos moze dlaczego nie działa u mnie obrotek. jak przekrece stacyjkę lekko wskazówka drgnie a potem wogóle nie wskazuje.
co moze byc przyczyną?
  
 
sam sobie zaprzeczyles jak mogl byc montowane skoro ty nei masz??
  
 
Cytat:
2005-05-03 17:29:07, Adam-NEB pisze:
A wie ktos moze dlaczego nie działa u mnie obrotek. jak przekrece stacyjkę lekko wskazówka drgnie a potem wogóle nie wskazuje. co moze byc przyczyną?



ja bym sprawdzil wszystkie kable, odpowiedzialne za dzialanie obrotomierza, zacznij od tych z tylu licznika(i zobacz odrazu licznik moze cos w nim padlo). pozdrawiam
  
 
Witam
ja natomiast mam inne pytanie dotyczace obrotomierza - mianowicie czy w fordzie escorcie 1,3 CL roczik 97 mozna zalozyc zegary z obrotomierzem (fabrycznie takich nie miał) i czy obrotomierz bedzie działał.

POzdrawiam Tomek
  
 
bzikol ziomasie, obawiam sięże mógł zaistnieć zanik przewodów do obrotka na kościach do dechy... tzn musiałbyś sam je jakoś targać z komory silnika, a i tam musisz mieć jeszcze czytnik obrotów ale gdzie on jest to ja nie wiem. Niestety decha bez obrotka jest o wiele uboższa w kontrolki...
  
 
nie ma zadnych problemow. w roczniku 97 na 85% masz kompletna wiazke. kupuj zegary,do mechaniora z nimi, operacja wymiany kosztuje 30 zeta. wszystkie kable sa w aucie juz.

pozdr
  
 
Wielkie dzięki z info - jak założe od razu dam info jak działa

POzdrawiam Tomek
  
 
A orientujecie się może jak to jest do diesla ?

Bo mam CL bez obrotomierza a bym sobie takowy założył.
Tylko czu jest już okablowanie pociągnięte ??
I słyszałem że do diesla to są specjalne liczniki z jakąs literką "D", czy to prawda ?|

acha, chodzi o MKV, 1,8D
  
 
tak do diesla na obrotku nad osia wskazowki jest literka D (malutka,ale widac) przynajmniej tak jest w mk7. ale u Ciebie w roczniku 91 nie masz pociagnietej instalki .... bedziesz musial podlaczyc sie pod alternator(diesel). a kazdym razie tak samo jak kolega z 1.3cl kupujesz kompletne zegary, zamieniasz ze starymi,ciagniesz kabel i wszystko bedzie gralo.
  
 
[quote]
2005-05-13 07:17:09, marcin_op pisze:
A orientujecie się może jak to jest do diesla ? Bo mam CL bez obrotomierza a bym sobie takowy założył. Tylko czu jest już okablowanie pociągnięte ?? I słyszałem że do diesla to są specjalne liczniki z jakąs literką "D", czy to prawda ?| acha, chodzi o MKV, 1,8D
[/quote

kabelek puszczasz od śróbki oznaczonej literą W w alternatorze, do kabelka nr.10(zielony) w kostce do podłączania zegarów.
  
 
i nie trzeba nic po dordze dawać ? bo kiedyś jakiś gośc mi powiedział że jeszcze jakąś kosteczke po drodze za 20zł musze dać na tym kabelku od alternatora :/
  
 
Witam
Jak napisałem wcześniej wracam zeby sie pochwalic ze załozyłme zegary z obrotkiem i wsio działa OK. Obrotek chyba wskazuje jak trzeba ( jak sie odpali to jest ok 1500 (jak jest na ssaniu) a po chwili spada do okolo 900 jak sie wyłączy ssanie) - niedlugo bedą fotki w profilu

POzdrawiam Tomek
  
 
Cytat:
2005-05-13 16:03:56, marcin_op pisze:
i nie trzeba nic po dordze dawać ? bo kiedyś jakiś gośc mi powiedział że jeszcze jakąś kosteczke po drodze za 20zł musze dać na tym kabelku od alternatora :/



Exactly.
  
 
a w benzynie na ssaniu tez na 1500? wchodiz a pozniej spada do 900 czy jest inaczej? prosze o odpowiedz
  
 
1,3i mkV mam tak samo ok 1500 i spada na 900 po chwili obrotek zamontowany fabrycznie
  
 
Cytat:
2005-05-21 17:16:55, gumon pisze:
1,3i mkV mam tak samo ok 1500 i spada na 900 po chwili obrotek zamontowany fabrycznie



I tak jest w każdym aucie z wtryskiem i silnikiem krokowym przepustnicy (na zimnym silniku naturalnie).
  
 
kurcze to cos mam zrypane u mnie na ssaniu wchodiz na 2000 a pozniej spada do cos kolo 1100 cos z tym musze zrobic...