| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
poldrive-126 F&F Sympatyk Polski Fiat 126 Lubin | 2005-11-08 16:07:12 Panowie sprawa pilna prosze o konkrety !!!
Mozna to jakos na szybko reanimować? Są nieraz takie patety, jak tos ma niech daje. |
Delta Głuszyca | 2005-11-08 21:04:07 dzieki za checi jakos dam rade |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-11-08 21:26:21
Może byłoby łatwiej , gdybyś coś więcej o samej przekładni napisał ? Gdzie ma luz ? Na przekładni , czy na przegubach ? Może inaczej : kasowałem luzy na przegubie przekładni w moim Ritmie ( ma wspomaganie ) . Po pierwsze trzeba odblokować zabezpieczenie nakrętki . Wygląda to podobnie , jak nakrętka na przegubie napędowym w przedniej piaście . Na wałku jest wyfrezowany rowek i na nim zaklepuje się rant nakrętki . Różnica jest tylko taka , że z braku miejsca nie da się tego zaklepanego kawałka niczym podważyć , tylko trzeba niewielkim pilnikiem zaklepane miejsce opiłować . Później pozostaje tylko przy pomocy niewielkiej ale mocnej "żabki " dokręcać tą nakrętkę . Jest to tym trudniejsze , że jest ona całkowicie okrągła ! Schody zaczynają się jeśli luzy są duże i braknie ci gwintu . Trzeba wtedy wykręcić tą nieszczęsną nakrętkę do końca i włożyć do środka przegubu możliwie jak najlepiej dopasowaną podkładkę ( + smar do pełna ) Dokręcić do oporu , ale z wyczuciem , bo gwint delikatny . Cała operacja kłopotliwa ze względu na brak miejsca , tak , że nie wiem ( po niewczasie ) , czy nie byłoby szybciej zdemontować przekładni z auta i robić to na wierzchu . |